mateusz101195 Opublikowano 19 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 (edytowane) Witam, ponownie post strikte informacyjny bo znalazłem w necie tylko jakąs wzmianke na jednym forum wpisując frazy powyżej. Od zakupu (ponad rok temu) asterki miałem luz na kierownicy góra dół jak w filmie poniżej (film nie jest mojego autorstwa) ale również dotyczy opla, względnie bliźniaczego i idealnie opisuje problem więc podaje niżej. Daje też film jak wygląda luz u mnie po zdjęciu obudowy przekładni kierowniczej i odkręceniu reguklacji od stelaża. W moim przypadko problemem były odklejone trapezy od blokady kierownicy (mam regulacje w 2 płaszczyznach). Pa zablokowaniu ułożenia kierownicy chodziła pod obciążeniem do góry na około pół centymetra. Demontaż prosty, potrzebne podstawowe torxy, krzyżaki i dosyć duże ampule, nie pamiętam teraz jakie. i klucz płaski albo francuz jakiś mały aby odkręcić śrubke blokującą ustawienie kierownicy (po prawej stronie pod stacyjka, pod prawym trapezem widać na filmie, zakładam że to jakaś 6-8). Demontaż to robota na max godzine dla osoby co robi to 1 raz. porządne sklejenie klejem do metalu albo (jak w moim przypadku) klejem epoksydowym dwuskładnikowym. Nasmarkałem wpier fest dookoła i do środka ile się dało, przeschło godzinke i dałem drugą warstwe aby oblać ten trapez dookoła klejem aby złapało do blachy. Zostawiłem na noc, wyschło, dziś zamontowałem i kierownica jak nówka z salonu, zero luzu, kompletnie inne uczucie przy skręcaniu. Warto tylko pamiętać jak są ułożone spręzyny i plastiki na blokadzie kierownicy, przez 20min chyba rozkminiałem czemu mi to nie blokuje a potem zauważyłem że nie włożyłem 2 plastików przy łopatce tylko jeden a drugi leżał na podłodze xd Edytowane 19 Lutego 2022 przez mateusz101195   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 No. Nie od dziś wiadomo, że jak trapezy oberwane, to był dzwon. To ustrojstwo pasuje też z zafiry B.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 19 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 u mnie bez dzwonu, przynajmniej nic nie wskazuje zeby kiedykolwiek jakis był. naczytałem ze z wiekiem po prostu klej puszcza, jak czyściłem to faktycznie tyle tego kleju tam było co kot napłakał, 3 małe kroki i tyle na strone   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2022 Ktoś dobrze oczyścił i dał poxipol. Kolor podobny. Długo siedzę w tych autach. Trapezy urwane równa się dzwon. Sam szarpiąc kierownicą nie dasz rady ich zerwać. Obejrzyj dobrze podłużnice. I pokaż wynik geometrii .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz101195 Opublikowano 20 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 Ostatnio po wymianie pompki sprzęgła byłem u mechanika na podnośniku, oglądaliśmy i sprawdzaliśmy zawieszenie od spodu. Wszystko sprawne, brak śladów jakiegokolwiek dzwona czy innych stłuczek, nawet rudy praktycznie wgl nie ma, minimalna powierzchniowa przy tylnej belce ale blacha zdrowa, ja wiosnę trzeba zabezpieczyć. Geometria i zbieżność robione były po wymianie sprzęgła bo trzeba było zdjąć sanki, dało się wszystko ustawić bez problemu. Może zazwyczaj oznacza to dzwona jednak tutaj mam wrazenie i jednak liczę że to po prostu klej puścił   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.