Skocz do zawartości

Astra h 1.8l luz na kierownicy gór/dół pionowy - rozwiązanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ponownie post strikte informacyjny bo znalazłem w necie tylko jakąs wzmianke na jednym forum wpisując frazy powyżej. Od zakupu (ponad rok temu) asterki miałem luz na kierownicy góra dół jak w filmie poniżej (film nie jest mojego autorstwa) ale również dotyczy opla, względnie bliźniaczego i idealnie opisuje problem więc podaje niżej. Daje też film jak wygląda luz u mnie po zdjęciu obudowy przekładni kierowniczej i odkręceniu reguklacji od stelaża.

W moim przypadko problemem były odklejone trapezy od blokady kierownicy (mam regulacje w 2 płaszczyznach). Pa zablokowaniu ułożenia kierownicy chodziła pod obciążeniem do góry na około pół centymetra. Demontaż prosty, potrzebne podstawowe torxy, krzyżaki i dosyć duże ampule, nie pamiętam teraz jakie. i klucz płaski albo francuz jakiś mały aby odkręcić śrubke blokującą ustawienie kierownicy (po prawej stronie pod stacyjka, pod prawym trapezem widać na filmie, zakładam że to jakaś 6-8). Demontaż to robota na max godzine dla osoby co robi to 1 raz. porządne sklejenie klejem do metalu albo (jak w moim przypadku) klejem epoksydowym dwuskładnikowym. Nasmarkałem wpier fest dookoła i do środka ile się dało, przeschło godzinke i dałem drugą warstwe aby oblać ten trapez dookoła klejem aby złapało do blachy. Zostawiłem na noc, wyschło, dziś zamontowałem i kierownica jak nówka z salonu, zero luzu, kompletnie inne uczucie przy skręcaniu.

Warto tylko pamiętać jak są ułożone spręzyny i plastiki na blokadzie kierownicy, przez 20min chyba rozkminiałem czemu mi to nie blokuje a potem zauważyłem że nie włożyłem 2 plastików przy łopatce tylko jeden a drugi leżał na podłodze xd 
 

 

photo_2022-02-18_21-54-42.jpg

photo_2022-02-18_21-59-26.jpg

photo_2022-02-18_22-10-30.jpg

Edytowane przez mateusz101195

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie bez dzwonu, przynajmniej nic nie wskazuje zeby kiedykolwiek jakis był. naczytałem ze z wiekiem po prostu klej puszcza, jak czyściłem to faktycznie tyle tego kleju tam było co kot napłakał, 3 małe kroki i tyle na strone :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś dobrze oczyścił i dał poxipol.

Kolor podobny.

Długo siedzę w tych autach. Trapezy urwane równa się dzwon.

Sam szarpiąc kierownicą nie dasz rady ich zerwać.

 

Obejrzyj dobrze podłużnice.

I pokaż wynik geometrii .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio po wymianie pompki sprzęgła byłem u mechanika na podnośniku, oglądaliśmy i sprawdzaliśmy zawieszenie od spodu. Wszystko sprawne, brak śladów jakiegokolwiek dzwona czy innych stłuczek, nawet rudy praktycznie wgl nie ma, minimalna powierzchniowa przy tylnej belce ale blacha zdrowa, ja wiosnę trzeba zabezpieczyć. Geometria i zbieżność robione były po wymianie sprzęgła bo trzeba było zdjąć sanki, dało się wszystko ustawić bez problemu. Może zazwyczaj oznacza to dzwona jednak tutaj mam wrazenie i jednak liczę że to po prostu klej puścił :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności