Skocz do zawartości

Brak mocy


Gość kamilqqqqq

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kamilqqqqq

Witam czy może ktoś się spotkał z takim problemem, posiadam Zafirę z silnikiem z20leh w serii. Mianowicie chodzi o to że auto z dnia na dzień osłabło tzn z tego co zaobserwowałem doładowanie które pokazuje na kompie wacha się w okolicach 1.2 przy pełnym gazie po czym spada do 0.8, bar. Posiadam również wskaźnik który w tym samym momencie pokazuje max 0.9 i spada do 0.6 nie wiem skąd ta różnica gdy wcześnie wskaźnik pokazywał wartości z komputera i miał pełna moc. Po zdjęciu przewodu z gruszki oczywiście auto pracuje tak jak powinno i więc turbo można wykluczyć. Zmieniona została przepływka zawór DV z properfekt regulator ten potocznie n75 przy turbo i czujnik map, gruszka sprawdzona działa. Może ktoś coś może podpowiedzieć dlaczego jest taka rozbieżność w doładowaniu i jak to poprawić. Pozdrawiam wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne zachowanie.

1,2 masz przy pełnym obciazeniu, w miarę wzrostu prędkości obciążenie maleje, wiec i doładowanie maleje.

musiał byś mieć dobrze podłubaną mapę, żeby od 2000 obrotów do 6500 pokazywało ci cały czas 1,2 bara.

Szukaj gdzies indziej przyczyny.

I jeszcze jedno,, jeśli zdjecie wężyka z gruszki jest dla ciebie wyznacznikiem sprawności turbiny, to zyczę powodzenia w dalszym modzeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilqqqqq

Nie o to chodzi po prostu wcześnie wskaźnik pokazywał w piku 1.1 bądź 1.2 i spadało do 0.8 a teraz jest max co zaobserwowałem 0.9,0.8 i spada do około 0.6 i np po zmianie biegu znów 0.4 po puszczeniu gazu i dodaniu znów 0.8 i spada do 0.6. a po odpięciu gruszki tak jak wcześniej samochód pracował turbina po wciśnięciu przy około 3000 tys obrotów szybko się wkręca bez oporów szybko. Dlatego wnioskuję że coś na podpiętej steruje rudzka i klapkę uchyla ponieważ gorzej wstaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakieś logi z jazdy?

DV szczelny?

Properfektowe sa do bani, lepsze są seryjne.

Zresztą DV nie ma nic do gruszki, coś dalej masz skopane.

Kanał i oglądać wężyki podciśnienia.

A może akumulator podciśnienia jest trafiony.

Bez sprawdzenia wszystkiego nie masz co pisac, bo wróżek tu nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilqqqqq

Zrobiony jest bypass więc tylko przód został z czego wężyki podciśnień wymienione.

Podkreśle że samochód nie był pałowany żeby miało coś strzelić. Po prostu po przejechaniu trasy Rzeszów Kraków że stałą prędkością gdy chciałem wyprzedzić czuć już było że nie ciągnie i turbo nie wstaje szybko tylko na każdym biegu tak jakby klapka popuszczała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bypassss, czyli próbowałeś naprawić usterkę.

I potrafisz zdjąć węzyk z gruszki.

Pytanie, czy potrafisz coś więcej.

W układzie doładowania występuje również IC i jego węże, każdy z tych elementów może być dziurawy/przetarty, może jakaś opaska nie trzyma?

A może zaworek na odmie?

A może druga odma dziurawa?

Możliwości jest dużo i samo sie nie sprawdzi.

Wróć i napisz, że sprawdziłeś wszystko, macie tu loga z przyspieszania na 4 biegu do odcinki na autobanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilqqqqq

Bypassss był robiony zaraz po kupnie auta nie miał żadnej usterki po prostu. IC  sprawdzony od turbo do przepustnicy. 

Jeden zaworek na odmie który chciałem sprawdzić który wychodzi z pokrywy zaworów nie ma go jest po prostu połączony bez zaworka zwrotnego przez kogoś innego ale to wszczesniej działało więc raczej odpada.

Nie wiem za bardzo o której odmie drugiej mowa le jeśli chodzi o tą to patelni lub ze skrzyni korbowej to wymienione na nowe.

Wiem że możliwości jest dużo i co przyszło mi do głowy starałem się sprawdzić ale nie jestem wszechwiedzącym mechanikiem dlatego napisałem po prostu że może ktoś miał taki przypadek. Ciężko też napisać w wątku całe wypracowanie w pierwszej wiadomości co sprawdziłem. Ale wiem teraz że logów nie zrobiłem bo za bardzo nie wiem jak. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opcomie jest opcja "nagraj" i już.

 

A zaworek na małej odmie koniecznie musi być, bo inaczej z oleju sie nie rozliczysz za 500km.

A samą gruszkę sprawdzałeś?

Może się zacina coś na opasce V-band?

Trzeba sprawdzać dokładnie i po kolei.

 

Odłączenie gruszki skutkuje max doładowaniem, trochę pomaga w regulacji DV, ale jak masz bypass, to turbo mogło sie dobrze rozkręcić i lipa.

Bez logów chyba nie zrobisz nic.

Jeszcze jedno.

Bypass + zdjęcie wężyka z gruszki to powinno sie równać doładowaniu około 1,6 bara.

Wiem, bo sprawdzałem w swojej corsie z20let i max był 1,5 bara, a leh ma ciut większy wiatraczek.

Wiec albo turbo, albo reszta węży, może coś przeoczyłeś.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamilqqqqq

W przyszłym tygodniu postaram się nagrać i sprawdzić co się jeszcze da odezwę się dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności