felus11 Opublikowano 15 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2022 Witam serdecznie ,mam na imię Mirek i znalazłem się tu dlatego by dowiedzieć się mądrej podpowiedzi odnośnie wymiany uszczelki pod głowicą w moim busiku Opel Movano 3.0 zd3 motor .wcześniej zasięgnąłem porady jak i zapytania odnośnie spalin w płynie chłodzącym ,sprawdziłem chłodnicę EGR i ok z tym tematem więc pozostaje głowica ,robiłem uszczelki wcześniej lecz w osobowych ,zasada podobna lecz chciałbym porady ,zaznaczam że nie chciał bym wyjmować silnika i słyszałem że jest to do zrobienia ,nie śpieszy mi się i mam cierpliwość dałem taki temat bo nigdzie nie mogę nic znaleźć nic odnośnie tego silnika 3.0.proszę o co kolwiek już przòd cały rozebrany jest motor w dostępie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94323-opel-movano-30dci-2006-r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 15 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2022 Witamy. Nie musisz powielać tematów. Wszystko widzimy, teraz tylko czekamy na speca, który się wypowie. Silnik w busie czy osobówce różni się przełożeniami w skrzyni biegów. Zazwyczaj słupek jest ten sam a osprzęt może różnić się w zależności gdzie taki silnik trzeba upchać i jakie ma mieć parametry. Teraz rodzi się pytanie o to czy jesteś w stanie swobodnie odkręcić każdą śrubkę i zdemontować głowicę. Ja mam Citroena Xsarę Picasso i poprzedni właściciel z mechanikiem wymieniali głowice. Silnik jest schowany pod podszybiem i trochę przeklinali bo mało miejsca, ale dali radę. Na pewno po wyjęciu silnika i wyjechaniu na przysłowiową glebę masz możliwości podejścia z każdej strony i swobodnego rozkręcania i skręcania. Wyciągałem w weekend kolektor ssący w VW Passku 1.8T i wiszenie nad maską i rozpinanie podciśnień, wtyczek, przewodów i rozkręcanie nie jest za wygodne i zabiera trochę czasu, gdyby silnik był poza autem spokojnie z 2h zrobiłoby się 30-45min.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94323-opel-movano-30dci-2006-r/#findComment-747873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
felus11 Opublikowano 16 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Witam cię serdecznie :)Wariat PSM:)dziękuję ci za zainteresowanie ,zgadzam się z tobą ,jak wspomniałem robiłem to już nie raz w osobowym ,zapytanie dałem odnośnie mojego busa typowe ? a to dlatego że w tych silnikach jest rozrząd zd3 Movano ,Master na kołach i prosiłem o tak jakby wsparcie poradę jak ogarnąć uszczelkę pod głowicą nie wyciągając właśnie motoru ,a wiem że robią to właśnie tak i jest to możliwe rozrząd jest po lewej stronie silnika w tym przypadku ,kolektor ssący zawsze można odkręcić już po ściągnięciu głowicy kolektor wydechowy mam odkręcony i wiele drobiny która jest wiązki przewody paliwowe itp,stąd moje zapytanie padło typowo o właśnie sprawę rozrządu poradę tych ,tego co to robili bez wyjmowania motoru :)dobra wskazówka jest skarbem by zrobić coś pierwszy raz i nie spartolić silnika ,jedynym problemem tylko uszczelka głowicy ,silnik nie bierze oleju jak na 3 .0 pali mało nic nie kopci czy zimny czy ciepły zawsze start od kopa ,więc warto to uszanować bo jest w bdb kondycji .myślałem o kupnie na zapas motoru lecz to koszt 7 tys i w gòrę i to w ciemno kupno.więc wolę mój zrobić z pomocą tego forum zo proszę o pomoc ludzi którzy właśnie to robili jak wspomniałem mam miejsce mały warsztat narzędzia czas i cierpliwość zapewne po ocenie czy wtryski wyjdą to zobaczę jak nie to zlecę by zrobili to fachowo bo mam napr dobre i szkoda było by je zniszczyć ale to inny temat ,nie ma w necie porad co do tego tematu ,są ale na inne motory nie na ten typowo ,przecież to pospolite autko i motor pozdrawiam serdecznie i nam nadzieję że uda mi się tu na tym forum i nie zostanę sam .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94323-opel-movano-30dci-2006-r/#findComment-747886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.