Astrowiec Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Witam Wszystkich Mam do Was pytanko .. od jakiś dwóch tygodni moja Vectra C 1.8 122 KM po przejechaniu 2-3 km osiąga temperature 95-97 stopni i co chwilę włącza się wiatrak.. nawet po przyjeździe pod dom po 2-3 km po wyłączeniu samochodu wiatrak jeszcze pracuje przez około minutkę.. o co może chodzić? Rura od termostatu goraca a ta druga niżej położona letnia. Płyn chłodniczy w normie.. Termostat do wymiany? Chlodnica ? Od czego tutaj zacząc ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 37 minut temu, Astrowiec napisał: Rura od termostatu goraca Bo termostat puścił na chłodnicę. 37 minut temu, Astrowiec napisał: a ta druga niżej położona letnia. Bo chłodnica już wystudziła płyn. Ja bym się przyglądnął pompie Warto też sprawdzić ciśnienie w układzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astrowiec Opublikowano 22 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Wszystko fajnie hula.. płyn jest olej też okej tylko te skoki temperatury i załączanie wiatraka po wyłączonym samochodzie.. niby każdy mówi że 97 stopni to normalne ale zastanawiają mnie te skoki między 90-97.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Skoki.? Jak wentylator schłodzi to musi opaść temperatura. Nie będzie sensu gdy opadnie o 2 st. Sprawdź sobie jaka temp. wyłącza wiatrak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astrowiec Opublikowano 22 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 90 stopni wyłączą wiatrak. A na moje oko 95-96 załącza i tak w kółko to trwa. Byle to nie upg   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Zdarzają się przypadki że wirnik w pompie się zsuwa z ośki i pompa słabo pompuje co jest powodem mocniejszego grzania silnika . Termostat sprawny sobie radzi i chłodnica też wydajna . Ale jeżeli zbyt często (szybko ) się załacza wentylator i nie z powodu klimy to trzeba szukać aby nie było zonka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astrowiec Opublikowano 22 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Jedni mi właśnie mówią że to termostat inni że chlodnica (ona też dziwna jest bo połowa chłodnicy ciepła a druga połowa zimna) a inni że pompa wody... teraz dochodzi temat upg także od zera do miliardera   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Termostat się sprawdza od zimnego. Czyli odpalasz silnik i w momencie gdy temp. na wskaźniku zacznie dźwigać się powyżej pierwszej kreski sprawdzasz czy masz rurę ciepłą czy nie . Powinien puścić przy ok 80 > Chłodnica do połowy ciepła to może być też objaw przytkania jej więc można zastosować płukanie układu. UPG bym się zajął na końcu. Przeważnie bąbelki , masło czy cofanie się płynu do silnika i ponowny jego powrót do zbiorniczka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astrowiec Opublikowano 22 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 5 minut temu, adam1954 napisał: UPG bym się zajął na końcu. Przeważnie bąbelki , masło czy cofanie się płynu do silnika i ponowny jego powrót do zbiorniczka. Tych objawów póki co brak.. płyn ma małe bąbelki przy włączonym silniku ale to z tego przelewu (chyba dobrze mówię) co powraca płyn. A po za tym majonezów osadów itd brak.. co prawda w tamtym roku dolałem uszczelniacz do płynu by uszczelnić Brok silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 2 minuty temu, Astrowiec napisał: co prawda w tamtym roku dolałem uszczelniacz do płynu by uszczelnić Brok silnika. No i mogło przytkać chłodnicę Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/94627-temperatura-samochodu-a-wiatrak/#findComment-750845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.