Skocz do zawartości

Temperatura samochodu a wiatrak.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich :)

Mam do Was pytanko .. od jakiś dwóch tygodni moja Vectra C 1.8 122 KM po przejechaniu 2-3 km osiąga temperature 95-97 stopni i co chwilę włącza się wiatrak..  nawet po przyjeździe pod dom po 2-3 km po wyłączeniu samochodu wiatrak jeszcze pracuje przez około minutkę..  o co może chodzić? 

 

Rura od termostatu goraca a ta druga niżej położona letnia.

 

Płyn chłodniczy  w normie..

 

Termostat do wymiany?  Chlodnica ? Od czego tutaj zacząc ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Astrowiec napisał:

Rura od termostatu goraca

Bo termostat puścił na chłodnicę.

37 minut temu, Astrowiec napisał:

a ta druga niżej położona letnia.

Bo chłodnica już wystudziła płyn.

 

Ja bym się przyglądnął pompie

Warto też sprawdzić ciśnienie w układzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie hula.. płyn jest olej też okej tylko te skoki temperatury i załączanie wiatraka po wyłączonym samochodzie.. niby każdy mówi że 97 stopni to normalne ale zastanawiają mnie te skoki między 90-97.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się przypadki że wirnik w pompie się zsuwa z ośki i pompa słabo pompuje co jest powodem mocniejszego grzania silnika .

Termostat sprawny sobie radzi i chłodnica też wydajna .

Ale jeżeli zbyt często (szybko ) się załacza wentylator i nie z powodu klimy to trzeba szukać aby nie było zonka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni mi właśnie mówią że to termostat inni że chlodnica (ona też dziwna jest bo połowa chłodnicy ciepła a druga połowa zimna) a inni że pompa wody... teraz dochodzi temat upg ;) także od zera do miliardera  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat się sprawdza od zimnego.

Czyli odpalasz silnik i w momencie gdy temp. na wskaźniku zacznie dźwigać się powyżej pierwszej kreski sprawdzasz czy masz rurę ciepłą czy nie .

Powinien puścić przy ok 80 >

Chłodnica do połowy ciepła to może być też objaw przytkania jej więc można zastosować płukanie układu.

 

UPG bym się zajął na końcu.

Przeważnie bąbelki , masło czy cofanie się płynu do silnika i ponowny jego powrót do zbiorniczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adam1954 napisał:

 

 

UPG bym się zajął na końcu.

Przeważnie bąbelki , masło czy cofanie się płynu do silnika i ponowny jego powrót do zbiorniczka.

Tych objawów póki co brak.. płyn ma małe bąbelki przy włączonym silniku ale to z tego przelewu (chyba dobrze mówię) co powraca płyn. A po za tym majonezów osadów itd brak.. co prawda w tamtym roku dolałem uszczelniacz do płynu by uszczelnić Brok silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności