Skocz do zawartości

Astra H 1.8 125KM Z18XE kontrolka niskiego stanu oleju mimo, że poziom właściwy


Gość ciku81

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Astrę H z 2005 r. z silnikiem 1.8 Z18XE bez gazu i skrzynią automatyczną.

Kiedy jeżdżę dystanse do 100km auto zachowuje się normalnie. Czasem doleję oleju gdy zaświeci się kontrolka niskiego poziomu oleju i dalej jest normalnie w miarę (bo tego oleju w ogóle nie powinno tyle ubywać).

Do rzeczy.

Raz w roku człowiek wybierze się na wakacje. Dystans 400-500 km po trasie. Prędkość jednostajna 120-130 km/h, obroty 3-3,2 tys/min.

Wtedy zaczyna się coś dziwnego. Po jakichś 150-200-250 km zaswieca się lampka niskiego poziomu oleju. Zatrzymujeę się, czekam 5-10 minut i sprawdzam poziom na bagnecie - stan: suchy bagnet. Dolewam 500 ml, stan: połowa bagnetu. Jade dalej i czasem jest do końca drogi ok czasem zaświeci się jeszcze raz mimo że bagnet pokazuje że jest ok.

Dojeżdżam na miejsce i po godzinie stan oleju na bagnecie pokazuje, że jest do górnej granicy miarki czyli to co było wcześniej plus moja dolewka.

Gdy jadę innym razem tą samą trasę z prędkością 100-110 i obroty są na poziomie 2800 obr/min lampka ani razu nie świeci.

Płynu chłodzącego nie ubywa, olej wizualnie ok, bez białego nalotu.

To wina bardziej czujnika czy ten silnik tak ma powyżej 3000 obr/min?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka się świeci gdzieś w połowie miarki.

Dolewać trzeba blisko max.

Pobieranie oleju to problem znany na forum .

wpisz do wyszukiwarki i poczytaj

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze leję do połowy miarki bo tak podpowiada mi rozsądek i doświadczenia z innymi markami.

U mnie w normalnej jeździe wokół komina, gdy zaświeci się lampka jest stan na dole bagnetu.

Takie kwiatki jak opisywałem dzieją się tylko na trasie gdy trzymam prędkość około 130 km/h lub często obroty mam powyżej 3000 obr/min.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ciku81 napisał:

U mnie w normalnej jeździe wokół komina, gdy zaświeci się lampka jest stan na dole bagnetu.

Dla tego pisałem aby lać do max i wtedy stan będziesz mieć po jeździe w połowie.

Parę setek silnik zasysa w czasie pracy do kanalików

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności