Skocz do zawartości

Zbyt częste wypalanie DPF


bukakalke

Rekomendowane odpowiedzi

Co do turbo to zostało z naszego pierwotnego silnika czyli 110km, tak samo kolektor dolotowy bo podobno ten z silnika 136km mial jakies klapki czy coś takiego i wtryski też są z pierwotnego silnika. Niestety ja na mechanice się nie znam, ale jak czytam to co piszesz to nabieram przekonania, że machanik po prostu odwalił straszną rzeźbę z przekładką tego motoru...

 

Pobiegłem teraz szybko sprawdzić korekcję wtrysków CarScannerem pokazuje zupełnie co innego niż OPLMonitor. Dorzucam screena.

1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.v-tuning.pl/sklep/produkt/plik-oryginalny-opel-vectra-ecu-bosch-edc16c39-0281014450-1037389371-wsad-mapa,89379

Z tego co na szybko wyczytałem typy sterownika są takie same :edc16c39 

Soft inny, jest możliwość kupna softu "oryginalnego" za niewielkie pieniądze , 

Tylko czy teraz te wtryskiwacze obsłuży co masz  czy były te same. 

Silnik kupiłeś kompletny ten 136 koni? Z wtryskami i turbo? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak silnik był kupiony kompletny jedynie bez pompy wody, turbo i wtryski mam do tej pory, tylko gdyby trzeba było włożyć turbo ze starego motoru to regeneracja obecnej turbina okazuje się że była bez sensu... dramat :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po numerach czy wtryskiwacze masz tożsame,  nie wiem dlaczego mechanik pokusił się o przekładanie turbiny "na mniejszą " która i tak okazała się niesprawna . Może wiedział coś czego my nie wiemy . Turbo jak puszczało też waliło w filtr . Ale do tego czasu jeśli miałeś filtr czyszczony to powinno być okej. 

Screen z wtryskiwaczy też mega korektę pokazuje . 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też niestety nie wiem dlaczego osprzęt był przełożony z naszego silnika, myślałem że facet wie co robi... no nic poczekam na opinie Arkosa do mechanika mam podjechać w piatek/sobote zobaczymy co do tego momentu wyjdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zrozumiałem dlaczego mój mechanik przełożył osprzęt z mojego silnika mimo tego, że turbo było uszkodzone.

 

Dzwoniłem dziś do ASO i w serwisie mi powiedzieli, że silniki de facto są takie same i jeżeli wtryski i turbo przełożone są z silnika 110 km to nie trzeba nic zmieniać w sterowniku i to powinno hulać bez problemu aż miło.

 

Dowiedziałem się też, że wszystkie silniki B16DT mają te same wtryski z wyjątkiem silnika B16DTR to chyba ten z dwiema turbinami. Także ten problem chyba jest względnie do pominięcia pozostaje zdiagnozować czy faktycznie którys z wtrysków nie przelewa i ewentualnie go wymeinić.

 

Jak wspomniałem ASO twierdzi, że wtryski są te same, ale sprawdzałem na Iparts i oni sprzedają różne wtryski do silnika 110 i 136 km linki poniżej.

 

wtrysk 110km: https://www.iparts.pl/czesc/koncowka-wtrysku-denso-dcri301030,0-66-dcri301030-1506030.html#102799

 

wtrysk 136km: https://www.iparts.pl/czesc/koncowka-wtrysku-denso-dcri300770,0-66-dcri300770-1506027.html#102799

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te Które zostały Ci z 130 konnego zgadzają się numerycznie z tym co iparts podaje ? Jeśli tak wylosował bym jeden i zrobił podmianę na 2 cylindrze 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie wiem jak tam z ich numerami bo stary silnik wraz z osprzętem dalej leży u mechanika, poproszę go żeby w piątek/sobotę na szybko przerzucił mi wtrysk i dalej będę obserwował czy coś zmienia sie w korekcjach. To chyba nie powinno długo potrwać myślę, że z wykręceniem, wkręceniem i kodowanie wtrysku powinien uwinąć się w max godzinke, nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bukakalke napisał:

max godzinke

Jeśli rzeczywiście są te same wtryskiwacze i na tym samym sofcie poleca , i nie będzie musiał pokrywy wyciągać to powinien. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wczoraj traskę i analizowałem na bieżąco wskazania OPL Monitor.

Zaobserwowałem, że niezależnie od prędkości obrotowej mój EGR ma cały czas wartość 0, rozumiem, że po prostu się nie otwiera, czy może po prostu zaciął się w pewnej pozycji, a może to po prostu jakiś czujnik otwarcia EGR? W aucie nie pali się żadna kontrolka, a OPL Monitor i CarScaner nie pokazuje żadnych błędów.

Czy taka sytuacja może mieć wpływ na przyśpieszone zatykanie filtra?

 

EGR wskazuje 0 zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym po przejechaniu ponad 150km. Maksymalne obroty jakie osiągnałem to 2500-2700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności