Skocz do zawartości

Zbyt częste wypalanie DPF


bukakalke

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Po kosztownej akcji z wymianą silnika w aucie mojego taty - Astrze K 1.6 CDTI dostałem ją na "testy" gdyż aktualnie częściej robię trasy niż on.

Wszystko wygląda fajnie, ale spokoju nie daje mi jedna rzecz! zbyt częste wypalanie DPF, które występuje co 60-90km w zależności od tego gdzie się poruszam. DPF monitoruję aplikacją OPL Monitor.

 

Ale do rzeczy:

 

W ten weekend zabrałem narzeczoną i znajomych na wycieczkę. Po ruszeniu autem spod bloku zapełnienie filtra 37% (ostatnia regeneracja ~30km temu) po przejechaniu przez Warszawę względnie bez korków około 9 km zapełnienie filtra wzrosło do 60%, a nastęnie po wjechaniu na ekspresówke spadało o kilka procent i rosło, po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczął się proces wypalania czuć było ropę wymieszaną jakby ze spalinami czy coś takiego, ogólnie dość nieprzyjemny zapach. Zrobiłem jeszcze około 50km i zapełnienie filtra ponownie wskoczyło na około 60%, przy powrocie do domu zdecydowałem, że pojadę autostradą. Po przejechaniu ~80km od zakończenia ostatniej procedury wypalania DPF znowu nastąpiła regeneracja tym razem na autostradzie przy prędkości 140-150 km/h. DPF fajnie się wypalił aplikacja pokazywała zapełnienie ~16% przez minutę może dwie nie przybył żaden procent i już się ucieszyłem, żę fajnie sie wypalił i wszystko cacy. No jednak nie cacy bo zaraz po tym zapełnienia filtra DPF skoczyło mi z 16% na 42% (cały czas jechałem autostradą) przejechałem tak jeszcze ~30km i zjechałem na parking - wtedy Aplikacja wskazywała już zapełnienie ~65%. Po chwili postoju wróciłem do mieszkania w międzyczasie poziom zapełnienia filtra potrafił pokazywać 95%, tylko po to żeby zaraz spaść na 80+%, udało mi się dojechać pod blok bez inicjonowania kolejnej procedury wypalania, ale aktualnie zapełnienie filtra w aucie znowu wskazuje 88%, a od zakończenia regeneracji na autostradzie przejechałem ~60km.

 

W piątek oddaje auto do mechanika, żeby ten coś podziałał w kwestii DPF. Może macie jakies uwagi/susgestie, które mógłbym mu przekazać? Auto ogólnie ma moc, zbiera się bardzo dobrze, silnik pracuje równo, nie szarpie, w pracy silnika nie mam się do czego przyczepić szczerze mówiąc, auto nie sypie żadnymi błedami, ani nie zapalają się żadne kontrolki. Może winna zapełnianiu się DPF jest przekładka silnika? Wcześniej w aucie był silnik 110km B16DTE, a teraz wrzucony jest silnik B16DTH 136km. Silnik B16DTH miał chyba kolektor z jakąś dodatkową klapą i większą turbinę, ale oba te elementy zostały przełożone z naszego starego silnika (kolektor bez klap, mniejsza turbina, wtryski) gdyż były sprawne jak to określił mechanik.

 

Różnica ciśnień w aplikacji na biegu jałowym na ogól wynosi 0kPa, ale czasem pokażą się tam jakies odchyły, podczas wypalania na autostradzie różnica ciśnień dochodziła do 14-15 kPa (wg. wskazań aplikacji). Ogólnie to wskazanie często lub sobie skoczyć lub spaść przy stabilnej jezdzie 120 km/h potrafi wskazywać 2/3 kPa, tylko po to żeby na kilka chwil wskoczyć sobie na 5/6 kPa i znowu spaść. 

 

Czy ktoś miał już podobny problem i coś u niego podziałało?

298658594_1517253258724108_3568316971071775917_n.jpg

Wkszania na biegu jałowym po przejechaniu ~30km

298845902_466131132191236_915393022752443765_n.jpg

Jazda drogą wojewódzka podczas regeneracji

299641300_612719287140645_1433366734994105476_n.jpg

Wskazania na biegu jałowym po przejechaniu ~30km

Edytowane przez bukakalke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! Też pierwsze co przyszło mi do głowy to kwestia czujników, ale czy wpływałoby to na tak częstą regenerację filtra jak opisałem? W kwestii mechaniki jestem zielony, wiem tyle co poczytam na forum :(

 

Dodam też, że wypalanie DPF za każdym razem trwa raczej stały okres czasu, a nie kończy się po 2/3 minutach.

Edytowane przez bukakalke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czujnik, czujniki podadzą sterownikowi że jest zadane ciśnienie żądane do wypalania to wypala, mogą być same rurki zapchane ,

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć! Niestety jestem zmuszony odświeżyć temat, gdyż problem dalej występuje po odbiorze auta od mechanika, co prawda troche sie poprawiło, ale dalej nie jest kolorowo z dystansem miedzy wypalaniami.

 

Ale od początku - auto oddałem do mechanika, który zdiagnozował uszkodzoną turbosprężarką (podobno bardzo duży luz wzdłużny i pociągała olej) w dolocie i w odmie było widać "sporo" oleju wg. mechanika. Oprócz tego mechanik zdemontował DPF który podobno wyglądał jakby ktoś nasypał tam łopatką popiołu spod pieca. 

 

Wszystkie czujniki są podobno w pełni sprawne i to nie one powodują problem. DPF został wyczyszczony, a turbo zregenerowane - poszedł cały nowy środek została tylko stara obudowa dodatkowo zmieniony został olej który był rozrzedzony i wszystkie filtry. Po wyczyszczeniu DPF wszystkie parametry DPF zostały zresetowane.

 

Auto odebrane postało kilka dni dziś wsiadłem sprawdzić czy problem został rozwiązany - udało mi się przejechać łącznie około 170 km od odbioru i zaczęła się kolejne wypalanie przy 87% zapełnienia wg. aplikacji OPL Monitor, było to podczas jazdy autostradą ze stała prędkością 144 km/h ustawioną na tempomacie, niestety nie wiem ile dokładnie trwało wypalanie, ale wiem, że DPF wypalił się do 24% i wtedy informacja o regeneracji w aplikacji zniknęła, kontynuowałem podróż A1 do mieszkania. Od zakończenia wypalania pokonałem wg. aplikacji 138 km  praktycznie całość autostradą ze stałą prędkością. Poziom zapełnienia w aplikacji wskazuje obecnie 69% (po staniu w korku i na światłach momentami pokazywało 73-74%), ale po przejechaniu ciągiem dłuższego odcinka spadło do wspomnianych 69%.

 

Teraz już zgłupiałem i nie wiem co z tym fantem robić mam Focus Mk III 1.6 TDCI z przebiegiem 240 tys. km i tam dpf wypala mi się ostatnio co około 1500 km a tutaj wychodzi na to, że mimo tego, że Astra ma 180 tys. przebiegu to DPF wypala się w niej co niecałe 200 km.

Auto oczywiście wróci do mechanika, który zadeklarował się, że będzie myślał dalej co z tym zrobić. Czy ktoś z was ma pomysł na co zwrócić uwagę, od czego mógłby zacząć dalszą diagnostykę? Opisane wcześniej duże wahania czujnika różnicy ciśnień dalej występują w trakcie jazdy, ale na biegu jałowym sztywno pokazują 0 (w trakcie regeneracji czujnik różnicy ciśnień często wskakuje na 14 kpa). Na ogół kolejne procenty zapełniania wskakują w momencie rozpędzania i hamowania, a potem w trakcie jazdy wartości spadają o kilka procent tylko po to, żeby w trakcie jazdy co 3-4km wskoczyły znowu po 1% do góry.

 

Dodam jeszcze, że auto ma moc, sprawnie przyśpiesza, silnik pracuje równo nie dławi się przy żadnej prędkości, ale tak samo było też przed oddanie go do mechanika. Jutro jak silnik ostygnie sprawdzę czy nie przybyło lub czy nie ubyło oleju i dam znać.

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelakie rady, może kolega @Marcin 83lub @ArKos zerkną na mój wpis w wolnej chwili i nasuną im się jakieś rozwiązania, które z chęcią wynagrodzę.

 

Z góry dziękuje każdemu za pomoc.

 

Edytowane przez bukakalke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2022 o 14:31, bukakalke napisał:

Wcześniej w aucie był silnik 110km B16DTE, a teraz wrzucony jest silnik B16DTH 136km.

Tam są tożsame dpfy i oczujnikowanie ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin 83 napisał:

Tam są tożsame dpfy i oczujnikowanie ? 

tego niestety nie wiem, ale przed zakupem silnika dzwonilem do ASO i pytałem czy wszystko bedzie okej no i potwierdzili, że jak najbardziej w porządku będzie taka przekładka plus mechanik też twierdził, że nie robi to żadnej różnicy. 

 

Jedyne do czego bym sie przycepil to to, że silnik jest niby 136 km, a cale oprogramowanie w komputerze zostało z silnika 110 km, nawet w aplikacji pokazuje oznaczenie silnika B16DTE, a teraz jest B16DTH. 

 

W kwestii odczytów aplikacji kontaktowałem się z jej twórcą, od którego dostałem odpowiedź, że oczujnikowanie wszystkich silników B16DT jest takie samo.

 

Sprawdzałem teraz olej co prawda auto stoi ~3h ale silnik jest cały czas dość ciepły moim zdaniem jest go więcej niż jak startowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem że sterownik został wymieniony , bo nie przyszło mi do głowy że będzie to latać na sterowniku z innego motoru.  Jeszcze kwestia tego czy te motory różnią się tylko softem (w fordzie miałem 140, a po zmianie softu 163) czy też mają mechaniczne różnice. To już Ci Arkos powie . Ze screen shota korekty na wtryskiwaczach wszystkie jednakowe  -1,7 też coś tak jak by mało wiarygodne 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne to poczekam na odpowiedź od Arkosa, a powiedz mi prosze czy moj sterownik ze starego motoru przyjmie soft z motoru 136km czy bede musial kupic nowy sterownik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie wiem. Ja to jestem do teraz zdziwiony że na starym gra muzyka , najwidoczniej różnice są znikome . Tez sobie ręki nie dam uciąć że to będzie sprawa softu czy sterownika. Ale na chłopski rozum skądś się te 26 koni wzięło , sterownik może pracować na wydajności 110 a zapotrzebowanie jest na 136 , z tego co czytałem u Ciebie  różnica w turbinach była . Ogólnie ciężki temat . Może warto się rozeznać w temacie kupna i,lub dopasowania sterownika tak żeby mieć punkt zero , że jest tak jak być powinno. O ile do tego czasu nic się nie wyjaśni . Podwyższony stan oleju znaczy że albo  płyn dostaje albo podlewa ropą, jeśli podlewają wtryskiwacze to też wypalanie będzie częste , jesteś pewny wtryskiwaczy które masz włożone ?  Bo to też kwestia i ich stanu i ich sterowania . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności