Skocz do zawartości

Vivaro 2.0 CDTI dziwne zachowanie silnika w czasie jazdy


Gość THUNDERICE

Rekomendowane odpowiedzi

Gość THUNDERICE

Witam. Posiadam Opla Vivaro 2.0 cdti 115KM 2007r. Problem dotyczy pracy silnika "chyba" w czasie jazdy. Po osiągnięciu obrotów pomièdzy 2200 a 2400 a później ok 2800 w trakcie przyspieszania czuć jakby samochód dostał wtrysk energetyka, czuć jakby dodatkową moc, czasami po odpuszczeniu pedału i ponownym wciśnięciu czuć jakby dziurę w mocy a czasami przy odpuszczeniu gazu obroty samoczynnie wzrastają a po chwili spadają. Egr czysty, zapchana była tylko rurka przed egr czymś o konsystencji smaru - wypłukane i wyczyszczone, wymieniony został zawór podciśnienia bo się zawieszał, gruszka podciśnienia sprawna dzwignia nie zablokowana, nie pojawia się chek, nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, może ktoś z forumowiczów miał podobny problem. Z góry dziękuję za pomoc .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość THUNDERICE

Nie mierzyłem. Dopiero szukam przyczyny i nie wiem w które drzwi zapukać😂🤣. Sam nie jestem mechanikiem a z jakim bym nie gadał to albo rozkłada ręce albo wymyśla że skoro nie pokazuje błędu to jest jak szukanie igły w stogu siana. Nie bez przyczyny rozkręciłem wszystko do egr bo na to głównie wskazywali ale jak zobaczylem ten egr to sam byłem w szoku. Jakby go ktoś tydzień temu założył. Mechanicy wskazywali tez na przepływomierz i przepustnicę i pedał gazu i jakbym to wszystko miał wymieniac ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR wyczyściłeś ale teraz pytanie czy prawidłowo pracuje.

To Ci tylko może powiedzieć komputer diagnostyczny .

Nie szukanie błędów ale sprawdzanie parametrów pracy silnika.

I patrzenie za anomaliami i czy EGR się np. nie zacina

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość THUNDERICE

Też tak myślę ale mam inny problem. Brak czasu. 6 dni w tygodniu 8/20 w pracy i problem z diagnostyką. Ale dziękuję za pomoc. Dziwi mnie to że cała sytuacja dzieje się na różnych biegach przy różnej prędkości ale na tym samym zakresie obrotów. Nie mam nawet jak sprawdzić czy gruszka podciśnienia pracuje prawidłowo bo przy otwartej masce po uruchomieniu silnika widzę że dźwignia zmienia położenie ale nie wiem czy reguluje w czasie jazdy. Z tego co sprawdzilem to na postoju reaguje tylko po odpaleniu jakby podciśnienie zaciągnęlo membranę i dodawanie gazu nie wpływa na jej zmianę. Jescze raz dziękujè za zainteresowanie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności