Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Mam pytanie, otóż w mojej Zafirze z 2016r. 1.4 Turbo z LPG Lovato założoną przez poprzedniego właściciela 44 000 km temu od jakiegoś czasu silnik pracuje nie równo na jałowym biegu i wydaje się być słabsza. Pewnego razu podczas jazdy szarpnęło autem i zapaliły się kontrolki z błędami, trwało to paręnaście sekund, po czym auto jechało już normalnie, a świeciła się już tylko kontrolka CHECK ENGINE. Mechanik odczytał błąd P0300 - wypadanie zapłonu. Wymieniłem cewkę, i świece ale problem pozostał. Po zmierzeniu ciśnienia na cylindrach wyszło niestety 8 barów na wszystkich cylindrach. Czy opłaca się remontować silnik? A może to coś innego może być? Dodam że od tego szarpnięcia cały czas jeżdżę autem i zrobiłem kilkaset kilometrów i nie powtórzyła się podobna sytuacja, kontrolka też się nie zapala, z widocznych objawów pozostała jedynie nierówna praca silnika na równych obrotach. 

Podpowiecie co robić?

 

Pomiar kompresji z próbą olejową.

Nieraz pomaga nafta w cylindrach.

 

Myślisz, że to może być problem z pierścieniami? Na wszystkich tłokach, taki sam.

 

Mam zamiar wlać ceramizer i zobaczyć czy coś się zmieni. Dodam, że silnik nie bierze oleju. 

 

Ok.

Lej ceramizer, lej cokolwiek, żeby sumienie było "czyste"

A potem szybko autko na złom.

 

nie myl ceramizeru z motodoctor https://www.sklep.ceramizer.pl/?gclid=Cj0KCQjwj7CZBhDHARIsAPPWv3fPXsDdjxHmls-yOwh0U-JJamilpMhBbqzEQ_yLssjx7NwXirFQZ8QaAviEEALw_wcB . Używałem to w moim starym aucie i na pewno nie zaszkodziło. 

Auto na złom to jest porada?

 

 

Nie mylę.

Jak wierzysz w cuda,to lej.

 

Idę Twoim tropem.

Nafta w cylindrach też nie rozwiąże tego problemu...

 

Nie?

To dlaczego już 2 silniki tak uratowałem przed remontem?

Kompresja powie, czy kłopot jest na górze, czy na dole.

Bo może ci rozrząd skoczył?

Ale zamiast cokolwiek zobaczyć to lepiej lać ceramizer.

 

Zgadzam się z przedmówcą. 
Najpierw test, by wykluczyć rozrząd. 
 

 

Dzięki za podpowiedź. Ja sam niestety nie jestem w stanie nic zrobić bo w temacie motoryzacji nie czuję się pewnie.

Auto mam 3 miesiące i praktycznie cały czas mam z nim jakieś problemy. 

Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 129000 km, całe sprzęgło remontował przy 125000 km, trochę się zdziwiłem, że tak szybko, ale stwierdziłem że będę miał z głowy powyższe naprawy. Auto ma teraz 145000 i nie wiem co mnie jeszcze czeka....

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności