Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonów p0300, kompresja 8 barów na wszystkich cylindrach


micflo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Mam pytanie, otóż w mojej Zafirze z 2016r. 1.4 Turbo z LPG Lovato założoną przez poprzedniego właściciela 44 000 km temu od jakiegoś czasu silnik pracuje nie równo na jałowym biegu i wydaje się być słabsza. Pewnego razu podczas jazdy szarpnęło autem i zapaliły się kontrolki z błędami, trwało to paręnaście sekund, po czym auto jechało już normalnie, a świeciła się już tylko kontrolka CHECK ENGINE. Mechanik odczytał błąd P0300 - wypadanie zapłonu. Wymieniłem cewkę, i świece ale problem pozostał. Po zmierzeniu ciśnienia na cylindrach wyszło niestety 8 barów na wszystkich cylindrach. Czy opłaca się remontować silnik? A może to coś innego może być? Dodam że od tego szarpnięcia cały czas jeżdżę autem i zrobiłem kilkaset kilometrów i nie powtórzyła się podobna sytuacja, kontrolka też się nie zapala, z widocznych objawów pozostała jedynie nierówna praca silnika na równych obrotach. 

Podpowiecie co robić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że to może być problem z pierścieniami? Na wszystkich tłokach, taki sam.

 

Mam zamiar wlać ceramizer i zobaczyć czy coś się zmieni. Dodam, że silnik nie bierze oleju. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie myl ceramizeru z motodoctor https://www.sklep.ceramizer.pl/?gclid=Cj0KCQjwj7CZBhDHARIsAPPWv3fPXsDdjxHmls-yOwh0U-JJamilpMhBbqzEQ_yLssjx7NwXirFQZ8QaAviEEALw_wcB . Używałem to w moim starym aucie i na pewno nie zaszkodziło. 

Auto na złom to jest porada?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie?

To dlaczego już 2 silniki tak uratowałem przed remontem?

Kompresja powie, czy kłopot jest na górze, czy na dole.

Bo może ci rozrząd skoczył?

Ale zamiast cokolwiek zobaczyć to lepiej lać ceramizer.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Ja sam niestety nie jestem w stanie nic zrobić bo w temacie motoryzacji nie czuję się pewnie.

Auto mam 3 miesiące i praktycznie cały czas mam z nim jakieś problemy. 

Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 129000 km, całe sprzęgło remontował przy 125000 km, trochę się zdziwiłem, że tak szybko, ale stwierdziłem że będę miał z głowy powyższe naprawy. Auto ma teraz 145000 i nie wiem co mnie jeszcze czeka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności