Skocz do zawartości

Filtr sadzy jest pełny - kontynuować jazdę


damianprz

Rekomendowane odpowiedzi

"Filtr sadzy jest pełny - kontynuować jazdę" - taki komunikat pojawił się żonie w drodze do pracy.
Wcześniej nie miałem auta z DPF-em i nie wiem do końca jak się to eksploatuje.

Pełny komunikat to ponoć "Filtr sadzy jest pełny - kontynuować jazdę bezwarunkowo"

Żona dojeżdżała do pracy, więc zatrzymała auto.

Co dalej działać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zawsze nie gasić silnika i dać mu skończyć bo gdy widzimy już komunikat to jest już mocno zapchany i ostatni moment na wypalanie. Jeżeli komunikat wyświetla się dalej to spróbować wyskoczyć gdzieś na trasę i trochę go przegonić. Jak nie pomoże to warsztat i próba wypalania serwisowego.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Żona go przegoniła po pracy na autostradzie

4 bieg

3000 obr

115 km/h

 

komunikat zniknął w miarę szybko ale kontynuowała jazdę do zjazdu i z powrotem do domu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość warto obserwować chwilowe spalanie przed wyłączeniem silnika. Gdy DPF się wypala silnik trochę inaczej pracuje ale osoby nie wyczulone mogą tego nie zauważyć lecz na pewno parząc na chwilowe spalanie na postoju można się zorientować, bo jest podniesione do ok 1.8 - 2.3 l/h. Wtedy najlepiej odczekać te 5 - 8 minut i dać mu skończyć  spalanie wróci do normy i można wyłączyć silnik, W ten sposób ograniczymy problemy z DPF.  

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2022 o 16:44, tomek8308 napisał:

Na przyszłość warto obserwować chwilowe spalanie przed wyłączeniem silnika. Gdy DPF się wypala silnik trochę inaczej pracuje ale osoby nie wyczulone mogą tego nie zauważyć lecz na pewno parząc na chwilowe spalanie na postoju można się zorientować, bo jest podniesione do ok 1.8 - 2.3 l/h. Wtedy najlepiej odczekać te 5 - 8 minut i dać mu skończyć  spalanie wróci do normy i można wyłączyć silnik, W ten sposób ograniczymy problemy z DPF.  

 

Czyli nie ma ż­adnego komunikatu i trzeba obserwować spalanie chwilowe. Jeśli zatrzymuję auto i jest spalanie minimalne (no właśnie jakie?) to można gasić a jeśli jest 1,8-2,3l/h (/100km?) to wtedy warto go zostawić i odczekać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat jest jak dopiero jak filtr już jest zapełniony całkowicie , sprawdź stan oleju bo przy przerwanych procesach ropa spływa do komory korbowej. Że jest wypalanie poznasz po :

- specyficzny zapach ostrej spalenizny 

- podwyższone chwilowe spalania i obroty silnika 

- włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek

Użytkownicy czasem zakładają diodę LED która świeci w momencie rozpoczęcia procesu.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już wyskakuje komunikat i przegoni się auto autostradą to po takim spalaniu jaki jest zapełnienia sadzą DPF-u?

Czy on wypali tylko trochę, połowę a może wszystko do zera?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie ma warunki do wypalania, i nie gra roli prędkość i wysokie obroty silnika , tylko obciążenie, wysoki bieg, niskie obroty wtedy najwyższą temperaturę EGT można osiągnąć  najbardziej optymalna wszystko powyżej 600 stopni, jazda pod górkę , założenie aplikacji pomaga w obserwowaniu procesu. 

Gdy jest przerywane wypalanie nadmiar ropy który jest podawany przez sterownik spływa do komory i rozrzedza olej, którego jest coraz więcej, 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wtedy za pierwszym razem nie odbyło się tak jak miało się odbyć tzn auto rano zostało zatrzymane, a przegnane zostało popołudniu.
Minęły dokładnie 3 tygodnie

 

Wczoraj żona wróciła z pracy, odstawiła auto (nie było żadnych komunikatów), a gdy wieczorem odpaliłem od razu pojawił się komunikat:
"Filtr sadzy jest pełny - kontynuować jazdę ..." (w domyśle: bezwarunkowo)
Przegoniłem auto po autostradzie (4 bieg, obroty 2500-3000) i po 10-15 min komunikat zniknął, ale pytanie co dalej z tym robić?

 

Czy filtr będzie teraz często wyrzucał błąd o zapełnieniu?
Czy takie wypalanie podczas jazdy wystarczy czy trzeba podjąć czyszczenie w serwisie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domyśle 

3 godziny temu, damianprz napisał:

4 bieg, obroty 2500-3000)

To nie najlepszy pomysł na wypalanie filtra

 

3 godziny temu, damianprz napisał:

Czy filtr będzie teraz często wyrzucał błąd o zapełnieniu?

Zależy od stylu jazdy , od stanu nasycenia popiołem.

 

3 godziny temu, damianprz napisał:

Czy takie wypalanie podczas jazdy wystarczy

Nie. Gdyż nie osiąga temperatury do skutecznego wypalenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności