Skocz do zawartości

Opel Meriva B, 1.4 pb 140 km brak mocy


Gość Krzysztof B.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysztof B.

Witam,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem nowy na forum i jestem laikiem motoryzacyjnym, ale w związku z bezradnością jakiej doświadczam w kontaktach z mechanikami z mojej miejscowości, postanowiłem poprosić o radę na forum. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.

Jestem posiadaczem Opla Meriva B z 2015 roku, 1.4 pb 140 km i mam z nim już blisko rok kłopot. Problem polega na tym, że nie zawsze pracuje pełną mocą. Zazwyczaj staruje i jest wszystko ok, ale po chwili jedzie już z mniejsza mocą, jakby turbo nie działało. Auto jedzie, ale jakby z zaciągniętym ręcznym, podejrzewam, że może w jakimś trybie awaryjnym i szybciej jak 110-120 km/godz. nie jedzie. Czasami gaszę auto, odpalam ponownie, moc wraca i auto jeździe z oczekiwaną werwą. Starałem się precyzyjnie zaobserwować, kiedy najczęściej tak się dzieje, że ta moc staje się mniejsza, ale nie ma jakiegoś konkretnego schematu.

Na desce rozdzielczej zapala się check. Z takiego podstawowego urządzenia do czytania błędów z obd odczytuje poniższej wyszczególnione błędy (przede wszystkim 0014 i 0171).

Byłem z tym tematem już u 3 mechaników, a także w ASO. Powymieniali jakieś czujniki, weryfikowali parametry i sugerują dalsze wymiany części, zaczynając od sondy lambda poprzez wiele kolejnych elementów, jeżeli nie będzie pomagało. Nikt nie potrafi konkretnie zdiagnozować z czego wynika ta usterka.

Drodzy forumowicze, czy ktoś z Was miał może taki przypadek? Możecie jesteście w stanie wskazać kierunek w jakim powinienem szukać rozwiązania tego problemu?

Z góry dziękuję.

 

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: Opel

VIN: W0LSD9EN7F4247831

============1==============

P0014

Raw code: 0014

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Potwierdzona

OBDII: Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============2==============