Skocz do zawartości

Opel Meriva B, 1.4 pb 140 km brak mocy


Gość Krzysztof B.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysztof B.

Witam,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem nowy na forum i jestem laikiem motoryzacyjnym, ale w związku z bezradnością jakiej doświadczam w kontaktach z mechanikami z mojej miejscowości, postanowiłem poprosić o radę na forum. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.

Jestem posiadaczem Opla Meriva B z 2015 roku, 1.4 pb 140 km i mam z nim już blisko rok kłopot. Problem polega na tym, że nie zawsze pracuje pełną mocą. Zazwyczaj staruje i jest wszystko ok, ale po chwili jedzie już z mniejsza mocą, jakby turbo nie działało. Auto jedzie, ale jakby z zaciągniętym ręcznym, podejrzewam, że może w jakimś trybie awaryjnym i szybciej jak 110-120 km/godz. nie jedzie. Czasami gaszę auto, odpalam ponownie, moc wraca i auto jeździe z oczekiwaną werwą. Starałem się precyzyjnie zaobserwować, kiedy najczęściej tak się dzieje, że ta moc staje się mniejsza, ale nie ma jakiegoś konkretnego schematu.

Na desce rozdzielczej zapala się check. Z takiego podstawowego urządzenia do czytania błędów z obd odczytuje poniższej wyszczególnione błędy (przede wszystkim 0014 i 0171).

Byłem z tym tematem już u 3 mechaników, a także w ASO. Powymieniali jakieś czujniki, weryfikowali parametry i sugerują dalsze wymiany części, zaczynając od sondy lambda poprzez wiele kolejnych elementów, jeżeli nie będzie pomagało. Nikt nie potrafi konkretnie zdiagnozować z czego wynika ta usterka.

Drodzy forumowicze, czy ktoś z Was miał może taki przypadek? Możecie jesteście w stanie wskazać kierunek w jakim powinienem szukać rozwiązania tego problemu?

Z góry dziękuję.

 

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: Opel

VIN: W0LSD9EN7F4247831

============1==============

P0014

Raw code: 0014

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Potwierdzona

OBDII: Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-advanced/system performance

============2==============

P0171

Raw code: 0171

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: Potwierdzona

OBDII: System too lean, bank 1

============3==============

P0014

Raw code: 0014

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Warning Indicator Requested

OBDII: Camshaft position (CMP) actuator, exhaust/right/rear, bank 1 - timing over-advanced/system performance

General Electrical Failures [0x00]

============4==============

P0171

Raw code: 0171

ECU: Jednostka sterująca silnika

Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up, Warning Indicator Requested

OBDII: System too lean, bank 1

General Electrical Failures [0x00]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozrządu konkretnie fazy wałka wydechowego (wyciągnięty łańcuch, uszkodzone koło zmiennych faz) oraz problem zbyt ubogiej mieszanki (nieszczelny dolot, uszkodzony kolektor ssący, EVAP, sonda lambda etc).

Bez mechanika się nie obejdzie skoro

9 godzin temu, Krzysztof B. napisał:

jestem laikiem motoryzacyjnym

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności