Skocz do zawartości

Jakie napięcie na MAP sensor?


hollow

Rekomendowane odpowiedzi

Użyłem opcji szukaj i znalazłem info, że ma być 1.. 1.5V na silniku 1.6 16v x16xel ale nie wiem czy ten silnik ma turbo. Ja turbo nie mam więc stąd moje pytanie.

 

Witam szanowne grono.

 

Z14XEP, 1.4 wolnossący, 2008

 

Potrzebuje odpowiedzi na pytanie jakie powinno być napięcie na wyjściu MAP sensora (czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)?

W necie pojawiają się różne odpowiedzi, że podobno na wyłączonym silniku 0.5.. 1.5V na załączonym deko niżej. Gdzieś na innym znalazłem info, że ma być 4.3.. 4.9V.

 

Oznaczenie mojego Bosh MAP sensora to 0 261 230 101.

 

Na moim czujniku mam 4.3V przy ciśnieniu atmosferycznym i zmienia się 3.. 5V jak strzykawką robię pod/nad ciśnienie.

 

Na ODB2 wskazanie przez pół sekundy po przekręceniu kluczyka mam 0.1bar a potem spada do 0.0bar i tak się utrzymuje nawet po odpaleniu silnika na kilka sekund. Na bliźniaczym silniku Z14XER z Meriva 2 wskazania się zmieniają na tym samym zestawie OBD2. Niestety tam nie mogę zmierzyć napięcia "bo mam zakaz".

 

Objawy mam takie, że raz na ruski rok odpali i pochodzi z 5.. 10 sekund, zazwyczaj nie odpala, czasami odpali na pół sekundy. O tym co już sprawdziłem (a było tego dużo może napisze później)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Już sobie znalazłem w czeluściach neta. Są MAP sensory do wolno ssących i boost-sensory do doładowanych turbo (mylnie tez nazywane MAP sensorami) - mają zupełnie różne charakterystyki ciśnieniowo napięciowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mniejsza o to, w każdym razie niestety mój MAP sensor wygląda na to, że jest sprawny. Przy 4.2V OP-COM pokazuje 102kPa (1bar) Absolute/absolutnego ciśnienia w kolektorze dolotowym, przy podciśnieniu schodzi niżej napięciem.

 

Problem mam taki, jakby układ paliwowy nie podawał paliwa. Po przekręceniu kluczyka załącza się na kilka sekund pompka ale samochód zazwyczaj nie odpala w ogóle albo tylko "zachlipie", raz na ruski rok odpali i chodzi jak złoto przez 5.. 10 sekund po czym przygasa i w końcu gaśnie.

 

Pompka, też nie zawsze się załącza po przekręceniu kluczyka to chyba zależy czy w rurkach jest już odpowiednie ciśnienie, czy się myle? Jeżeli tak jest to gdzie jest czujnik co analizuje to ciśnienie paliwa?

Błędów na OP-COM i ELM327 nie ma żadnych.

 

Co dalej, jak diagnozować układ paliwowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, hollow napisał:

jak diagnozować układ paliwowy?

Może zegarem, a nie elektroniką?

Takim manometrem ze wskazówką wyskalowanym w barach, lub KPa.

Niestety przy niektórych czynnościach trzeba sie trochę pobrudzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności