Skocz do zawartości

Ciężkie odpalanie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam

przelewy to takie cienkie wężyki przy wtryskach, cały pic polega na tym że te wężyki są po prostu nasuwane na wtryski tak z boku , ciasno wchodzą jak są nowe ale z biegiem czasu jednak sie gumka luzuje i powolutku przez noc np lub w innej pozycji auta niż pozioma sie zapowietrza, a o tyle jest to uciążliwe że w naszych silnikach konstruktor wpadł na wspaniały pomysł i przelewy te podłączył do zasilania pompy zamiast spowrotem do zbiornika i dlatego trudno zapala, ot cała tajemnica , ale mówiąc szczerze jak ten zabieg nie pomoże to zalecam wymianę oringów w filtrze paliwa noi kup sobie filtr paliwa tam też są nowe uszczelki i wymień to wszystko jak dalej nic nie da niestety uszczelniacze na wtryskach normalnie robi sie to co około 70 tyś/km ale w polsce mało który mechanik wie że coś takiego istnieje , pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Ja jak kupiłem zafirkę to również palił tak sobie ale po naładowaniu akum. było znacznie lepiej. Na problemy z odpaleniem może wpłynąć :

1) Filtr paliwa+zapowietrzenie układu(uszczelka na filtrze) paliwowy

2) Świece ale tylko jak jest niska temperatura!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif

3) Kompresja lub wtryski( co jest kosztowne) Jak wtryski spróbój wlać STP do wtryskiwaczy bo mogą być przypchane.

 

Czy po odpaleniu leci siwy dym? Jak tak to padło sprężanie. :(

 

Ale słyszałem również iż w niektóych samochodach trzeba wstępnie podgrzewać świecę aby dopalić po drugim razie. U mnie generalnie teraz silnik zakręci ze dwa razy i odpala.( zawor EGR czyściłeś?).

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szczerze mówiąc to jestem zielony w sprawach diesla mam go od 2 m-cy do tej pory jeździłem benzynami, więc boję się cokolwiek robić.

A gdzie szukać EGR i czy potem nie trzeba odpowietrzyć układu.

A po wymianie przelewów też trzeba odpowietrzyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz plastik z pokrywy zaworów to zobaczysz EGR:

http://forum.opel24.com/zafira-20dth-slabnie-na-3-tys-obrotow-vt8843,10.htm

 

odkręcasz torxami i czyścisz spirytusem zawór, nic nie odpowitrzasz bo nie trzeba.

 

Wyczyścić nie zaszkodzi tylko z wyczyciem!!!

 

Jaki masz dym po przygazowaniu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zmienisz przelewy i dlatego napisałem żebyś sobie filtr wymienił , bo musisz odpowietrzyć różne są szkoły ale ja odpowietrzam i polecam to innym na pewno nie zaszkodzi a według mnie tak powinno sie robić

 

ps. z tego co mi wiadomo to egr nie odpowiada za zapalanie tylko za recyrkulacje spalin i jakby się mułowaty zrobił to trzeba czyścić , ale w sumie to sobie go wyczyść nie zaszkodzi a trochę sie z tematem oklepiesz :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jestem zielony w sprawach diesla więc co to są przelewy

 

dariopi, forum jest kopalnia wiedzy!! Czytaj!! o tym silniku! Bo spadnięcie lub pęknięcie tego przewodu to czeka cię laweta!! Juz są objawy tych przelewów więc masz problem z odpaleniem. ,a będzie jeszcze gorzej gdy się nie pospieszysz z wymianą!! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jestem zielony w sprawach diesla więc co to są przelewy

 

dariopi, forum jest kopalnia wiedzy!! Czytaj!! o tym silniku! Bo spadnięcie lub pęknięcie tego przewodu to czeka cię laweta!! Juz są objawy tych przelewów więc masz problem z odpaleniem. ,a będzie jeszcze gorzej gdy się nie pospieszysz z wymianą!! :|

 

Kurczę mam to auto 1,5 miesiąca a już jestem pełen obaw a co będzie dalej.

brzoza gdzieś na forum pisałeś o pompce z zamrażarki, ja mam zrobioną pompkę do pompowania powietrza do kół czy można by to wykorzystać do odpowietrzania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kół czy można by to wykorzystać do odpowietrzania?

Owszem!!Widzę że już nadrabiasz wiedzę z forum :| Tak można bo do tego super się nadaje . ,zasysa i to jest wystarczające!! Ale ma złą stronę bo potrzebna jest elektrownia! :/ Polecam zwykłą pompkę transferową na allegro jest z zaworkiem zwrotnym i można ja wozić w bagażniku , nigdy nie wiadomo czy sie odpali przy tej pompie !! Więc trzeba być przezornym :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

z biegiem czasu jednak sie gumka luzuje i powolutku przez noc np lub w innej pozycji auta niż pozioma sie zapowietrza, a o tyle jest to uciążliwe że w naszych silnikach konstruktor wpadł na wspaniały pomysł i przelewy te podłączył do zasilania pompy zamiast spowrotem do zbiornika i dlatego trudno zapala, ot cała tajemnica , mało który mechanik wie że coś takiego istnieje , pozdrawiam

a miałem wrażenie ze nie wiesz o czym mówię swego czasu. pisałeś mi kiedyś że jezdzisz na warsztat naprawiać a tu widzę że z Ciebie po prostu fachura i chyba naprawiasz też auta innym!!!

 

zgadzam się , problem może tkwić w wężykach przelewowych tylko jadąc na warsztat uważajcie żeby nie wcisnęli wam ciemnoty i nie chcieli kasować za pomiar ciśnienia na garach lub sprawdzanie poprawnego ustawienia rozrządu tak jak to mi proponowali. (naciągacze)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności