Skocz do zawartości

Skacząca temperatura astra j 1.4 turbo + lgp (2012)


patkow
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez patkow,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zauważyłem dzisiaj, że zarówno podczas normalnej jazdy autostradą (110 km/h) oraz na postoju skacze wskazówka od temperatury "wody". Silnik prawidłowo i tak jak zawsze nagrzewa się do 90 stopni, temperatura się zatrzymuje. Po chwili jazdy wskazówka skacze na około 100 stopni, i wraca na 90 . Na postoju potrafi powtórzyć się to kilka razy w ciągu jednego momentu, słychać jak wiatrak zaczyna szybciej "chodzić" i jak schłodzi do 90 to wiatrak zwalnia. Płyn jest na full w zbiorniczku. Nie wiem czy ma to jakiś związek ale od kilku miesięcy zauważyłem, że nawet po normalnej jeździe i temperaturze czy to minusowej czy lekko dodatniej po zatrzymaniu samochodu i jego wyłączeniu wentylator chodzi jeszcze kilka chwil, jednak aż do dziś nie zauważyłem aby temperatura skakała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie wymieniłem czujnik temperatury i problem nadal występuje.

 

Jeśli chodzi o węże to prawy przewód (stojąc naprzeciwko silnika) jest ciepły, ale nie jest gorący, przewód po lewej jest totalnie zimy. Myślę, że ten prawy przewód jest lekko ciepły bo jest blisko silnika, nie wydaje się  jakby w środku tego przewodu płyn miał około 100 stopni. Kostka obd pokazuje błędy: P0234, P1101, P0300, C027B, U0100, C0800. Raczej wszystkie te błędy występowały  przed falowaniem temperatury.

 

Zauważyłem, że  na wyświetlaczu temperatura waha się po rozgrzaniu silnika od 103-116. Kiedy osiągnie 112 stopni, wskazówka temperatury idzie do góry w okolice 110, kiedy schłodzi się na wyświetlaczu do 111, wskazówka pokazuje 90 i tak w kółko.

 

Jazda po mieście zdaje się nie wywoływać falowania igly temperatury. Dopiero jazda z prędkościami autostradowymi, ale jest to nadal niezależne od tego czy jadę 110 czy 140km/h.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wymień termostat.

Wąż od termostatu do chłodnicy powinien być gorący po osiągnięciu temp.roboczej .

I powrót potem też. Powrót zimny tak do ok. 80<. Potem termostat puszcza i nagrzewa się chłodnica oraz wąż powrotny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Rozwiązanie

Problemem okazała się pompa wody. Sama w sobie pracowała, ale plastik przy wirniku był polamany. Zdjęcie dla potomnych. Temat do zamknięcia.

IMG_20230312_105421.jpg

 

  • Like 2
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności