michal549 Opublikowano 8 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 Witam, w związku z odnalezieniem i przestudiowaniem różnych obiegowych opinii dotyczących likwidacji zaworu recyrkulacji spalin (EGR) w silnikach Isuzu 1,7 CDTI 101KM (Z17DTH) na osprzęcie Denso zastanawiam się, która z nich jest poprawna: 1. Można usunąć EGR mechanicznie poprzez pełną zaślepkę - to raczej nieprawda, po zabiegu podobno zapala się "check"; 2. Można usunąć EGR mechanicznie poprzez zaślepkę z dziurką min. fi 1,5 mm (chodzi o utrzymanie odpowiedniej różnicy ciśnień, tylko jaki sens ma zaślepka z dziurką?); 3. Można usunąć EGR programowo, jednak powoduje to prędzej czy później kłopoty z funkcjonowaniem sterownika i błędy; 4. Można skutecznie usunąć EGR tylko programowo; 5. Można skutecznie usunąć EGR programowo, a następnie zaślepić mechanicznie pełną zaślepką; 6. W tym silniku nie da się skutecznie usunąć EGR ani mechanicznie, ani programowo. Czy ktoś przetestował któryś z powyższych wariantów i ma skutecznie zlikwidowany EGR?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 5 minut temu, michal549 napisał: Można usunąć EGR programowo, jednak powoduje to prędzej czy później kłopoty z funkcjonowaniem sterownika i błędy; Jeżeli to zrobi ogarnięty tuner to nie może nic się dziać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal549 Opublikowano 8 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 Czyli można to zrobić programowo, a potem dla pewności przy czyszczeniu dolotu założyć blaszkę? Z tym "ogarniętym tunerem" to może być problem, sądząc po przeczytanych przypadkach (od "checka" po konieczność reanimacji ECU). Czy jest ktoś "ogarnięty" w woj. lubelskim (optymalnie byłoby, jakby miał doświadczenie w tym temacie)?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2023 Po wyłączeniu programowym EGR jest zamknięty. Więc po co blaszka? Natomiast dolot wyczyścić cały to podstawa.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.