Asroc Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 (edytowane) Dzień dobry, mam problem z Oplem Corsą C (2001 rocznik, silnik Z12XE), po odpięciu przepływomierza auto jeździ jak nowe. Odpięcie przepływomierza nie generuje błędu na desce rozdzielczej, chociaż jest zapisywany w sterowniku silnika. Mam 2 teoretycznie sprawne przepływomierze, na wolnych obrotach pokazują 2,5 g/s i wartość rośnie w miarę przyśpieszania. Z podłączonym przepływomierzem często zdarza się, że auto nie ma mocy, przepustnica na 100 procent, a auto nie przyśpiesza. Trzeba odpuścić gaz dodać trochę i auto znowu przyśpiesza, ewentualnie zredukować bieg. Jak już się o rozpędzi, to jedzie normalnie i przyśpiesza normalnie np. od 110 km/h do 120 km/h. Sprawdziłem dolot poprzez zatkanie rury za przepływomierzem i auto gaśnie szybko, więc teoretycznie lewego powietrza nie ma. W skrócie: wsiadam, odpalam, ruszam, 1 bieg jest moc, 2 bieg dużo gazu - auto słabnie, odpuszczam gaz wolno się rozpędza. Zatrzymuję się, gaszę, odpinam przepływomierz, uruchamiam silnik, jadę - jest moc w całym zakresie obrotów na każdym biegu. Czekam na sugestie rozwiązania problemu. Moim zdaniem to wina przepływomierza skoro odłączenie go powoduje powrót do normalnej pracy. Na renomowanej stacji demontażu pojazdów twierdzą, że przepływomierze, które kupuję/wymieniam, są sprawne, chociaż ja myślę, że niekoniecznie. Możliwe, że te urządzenia mają usterkę elektroniczną lub są rozkalibrowane. Ewentualnie „lewe powietrze”, chociaż silnik gaśnie szybko, gdy zatkam dolot, a widziałem inne, jak dławią się, ale nie gasną, gdy zasysają „lewe powietrze". Z odpiętym przepływomierzem samochód jeździ normalnie i nie generuje błędów na desce, więc jest to rozwiązanie skuteczne, ale zdecydowanie tymczasowe. Pozdrawiam https://vimeo.com/801506192 https://vimeo.com/801506219 Edytowane 23 Lutego 2023 przez Asroc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96499-opel-corsa-c-z12xe-brak-mocy-z-pod%C5%82%C4%85czonym-przep%C5%82ywomierzem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogoes Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 Co do przepływomierza, to nie wiem, jak w Twoim silniku, ale w CD z silnikiem A13DTC mogę śledzić dwa parametry przepływomierza: 1. Odczyt wartości z przepływomierza 2. Żądaną (wyliczoną) wartość przepływu. Także wystarczy podpiąć np. opcoma lub Wow_Snoopera i znaleźć w blokach pomiarowych (w opcomie zakładka "Dane dolotu powietrza/Induction data") te wartości i sprawdzić, czy odczyt z przepływomierza w czasie jazdy jest zbliżony do żądanego przez ECU. Oczywiście w czasie jazdy warto nagrać sobie te parametry i zapewnić w miarę pełen zakres prędkości i później sobie przeanalizować odczyty. Nie zaszkodzi też w TISie (w schematach elektrycznych) sprawdzić całą trasę oprzewodowania czujnika MAF i wypsikać kontaktem wszystkie złącza.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96499-opel-corsa-c-z12xe-brak-mocy-z-pod%C5%82%C4%85czonym-przep%C5%82ywomierzem/#findComment-781171 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asroc Opublikowano 26 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2023 Uszkodzony przepływomierz generował jeszcze błędy P1030 oraz P1035. Wymieniałem do skutku. Ja poznałem samochód, gdy był zamontowany "BOSCH 0 280 218 119" wymiana na sprawny "BOSCH 0 280 217 123" rozwiązała problem. Uszkodzony przepływomierz dawał podobne odczyty, ale zdecydowanie wolniej reagował na wzrost obrotów. Pozdrawiam   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96499-opel-corsa-c-z12xe-brak-mocy-z-pod%C5%82%C4%85czonym-przep%C5%82ywomierzem/#findComment-781255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.