Skocz do zawartości

Opel Corsa C Z12XE brak mocy z podłączonym przepływomierzem


Asroc

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

mam problem z Oplem Corsą C (2001 rocznik, silnik Z12XE), po odpięciu przepływomierza auto jeździ jak nowe.

Odpięcie przepływomierza nie generuje błędu na desce rozdzielczej, chociaż jest zapisywany w sterowniku silnika.

Mam 2 teoretycznie sprawne przepływomierze, na wolnych obrotach pokazują 2,5 g/s i wartość rośnie w miarę przyśpieszania.

Z podłączonym przepływomierzem często zdarza się, że auto nie ma mocy, przepustnica na 100 procent, a auto nie przyśpiesza. Trzeba odpuścić gaz dodać trochę i auto znowu przyśpiesza, ewentualnie zredukować bieg. Jak już się o rozpędzi, to jedzie normalnie i przyśpiesza normalnie np. od 110 km/h do 120 km/h.

Sprawdziłem dolot poprzez zatkanie rury za przepływomierzem i auto gaśnie szybko, więc teoretycznie lewego powietrza nie ma.

 

W skrócie: wsiadam, odpalam, ruszam, 1 bieg jest moc, 2 bieg dużo gazu - auto słabnie, odpuszczam gaz wolno się rozpędza. Zatrzymuję się, gaszę, odpinam przepływomierz, uruchamiam silnik, jadę - jest moc w całym zakresie obrotów na każdym biegu.

 

Czekam na sugestie rozwiązania problemu. Moim zdaniem to wina przepływomierza skoro odłączenie go powoduje powrót do normalnej pracy. Na renomowanej stacji demontażu pojazdów twierdzą, że przepływomierze, które kupuję/wymieniam, są sprawne, chociaż ja myślę, że niekoniecznie. Możliwe, że te urządzenia mają usterkę elektroniczną lub są rozkalibrowane.

Ewentualnie „lewe powietrze”, chociaż silnik gaśnie szybko, gdy zatkam dolot, a widziałem inne, jak dławią się, ale nie gasną, gdy zasysają „lewe powietrze".

 

Z odpiętym przepływomierzem samochód jeździ normalnie i nie generuje błędów na desce, więc jest to rozwiązanie skuteczne, ale zdecydowanie tymczasowe.

Pozdrawiam

https://vimeo.com/801506192

https://vimeo.com/801506219

Edytowane przez Asroc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przepływomierza, to nie wiem, jak w Twoim silniku, ale w CD z silnikiem A13DTC mogę śledzić dwa parametry przepływomierza:

1. Odczyt wartości z przepływomierza

2. Żądaną (wyliczoną) wartość przepływu.

Także wystarczy podpiąć np. opcoma lub Wow_Snoopera i znaleźć w blokach pomiarowych (w opcomie zakładka "Dane dolotu powietrza/Induction data") te wartości i sprawdzić, czy odczyt z przepływomierza w czasie jazdy jest zbliżony do żądanego przez ECU. Oczywiście w czasie jazdy warto nagrać sobie te parametry i zapewnić w miarę pełen zakres prędkości i później sobie przeanalizować odczyty.

Nie zaszkodzi też w TISie (w schematach elektrycznych) sprawdzić całą trasę oprzewodowania czujnika MAF i wypsikać kontaktem wszystkie złącza. 

20230223 17.41.12.png

20230223 17.48.58.png

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony przepływomierz generował jeszcze błędy P1030 oraz P1035. Wymieniałem do skutku. Ja poznałem samochód, gdy był zamontowany "BOSCH 0 280 218 119" wymiana na sprawny "BOSCH 0 280 217 123" rozwiązała problem. Uszkodzony przepływomierz dawał podobne odczyty, ale zdecydowanie wolniej reagował na wzrost obrotów.

Pozdrawiam

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności