Skocz do zawartości

Niski poziom płynu chłodniczego + masło na ściankach zbiornika [ corsa D 2009 1.2 59kW]


xsenon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

kupiłem od dziewczyny Opla Corse D 2009 1.2 59kW. 

Samochód służył jedynie do dojazdów do pracy w mieście. Wykonała nim 24 tyś km przez ostatnie 3 lata, z czego ostatnie 3 miesiące stał w garażu. 
Zaniepokoił mnie niski stan płynu chłodniczego w zbiorniczku i lekki nalot masła jakoś 2-3 cm ponad poziomem płynu + dodatkowe pęcherzyki (chyba wody) na górze zbiornika. 
Przy zakupie skupiłem się na sprawdzeniu stanu oleju, wyglądał tak jak na zdjęciu. Bez białego nalotu i mazi. 
Umówiłem się na wymianę oleju, filtrów i pozostałych płynów w warsztacie i proszę Was o radę opinię, aby nie zrobili mnie tak w konia ;) 

Dziewczyna faktycznie mogła nie kontrolować poziomu płynu i przez ostatnie 3 lata go nie dolewać.. Tylko czy i tak powinien być aż tak niski poziom? (z ok. 5 cm pod kreską). 
Wyczytałem na waszym forum, że przy niskich temperaturach i takim właśnie eksploatowaniu auta takie masło może się pojawiać i jest to normalne zjawisko. 
Czy ta ilość ze zdjęcia to właśnie normlane zjawisko? Co o dziwo masło jest tylko na ściankach zbiornika, z 3 cm ponad poziomem aktualnego płynu. Płyn jest różowy, klarowny, nie jest gesty... 

Proszę Was o dyskusję oraz opinie czy mam się czego obawiać. :)  Zakładam, że powinien zasugerować mechanikowi , czyszczenie układu, wymianę nowego płynu chłodniczego i obserwować? Oraz może warto sprawdzić uszczelkę pod głowicą testem szczelności? 
A może jeszcze jakieś rady, sugestie...? 

 

 

1679232832287.jpg

1679232832275.jpg

opel.jpg

Edytowane przez xsenon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienić, płynu chłodniczego dolać i obserwować. Jak nie będzie nadmiernie ubywać to płyn wymienić, inaczej zrobić testy na UPG. Prawdopodobnie wszystko w porządku bo niby gdzie ta dusza miałaby zarżnąć uszczelkę? Niektóre stworzonka z prawem jazdy nie mają o niczym pojęcia. No przecież koła się kręciły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w Corsie C i też kupiłem od kobiety, która jeździła 3 lata na niewielkie dystanse.

W zbiorniku nie było w ogóle żadnego płynu, bo pani silnik przegrzała, nie dolewała płynu, nie sprawdzała poziomu i musiałem planować głowicę.

 

W Twoim przypadku jest jeszcze jakiś płyn, więc nie jest tak źle.

Tak jak wyżej napisano - dolej płynu i patrz, czy nie ubywa.

 

5 godzin temu, misci napisał:

niby gdzie ta dusza miałaby zarżnąć uszczelkę? Niektóre stworzonka z prawem jazdy nie mają o niczym pojęcia. No przecież koła się kręciły.

Tak samo myślała pani, która przede mną jeździła moim trupem. No przecież jeździ, koła się kręcą  :) 

Edytowane przez Flinston

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 19.03.2023 o 15:04, xsenon napisał:

Witam, 

kupiłem od dziewczyny Opla Corse D 2009 1.2 59kW. 

Samochód służył jedynie do dojazdów do pracy w mieście. Wykonała nim 24 tyś km przez ostatnie 3 lata, z czego ostatnie 3 miesiące stał w garażu. 
Zaniepokoił mnie niski stan płynu chłodniczego w zbiorniczku i lekki nalot masła jakoś 2-3 cm ponad poziomem płynu + dodatkowe pęcherzyki (chyba wody) na górze zbiornika. 
Przy zakupie skupiłem się na sprawdzeniu stanu oleju, wyglądał tak jak na zdjęciu. Bez białego nalotu i mazi. 
Umówiłem się na wymianę oleju, filtrów i pozostałych płynów w warsztacie i proszę Was o radę opinię, aby nie zrobili mnie tak w konia ;) 

Dziewczyna faktycznie mogła nie kontrolować poziomu płynu i przez ostatnie 3 lata go nie dolewać.. Tylko czy i tak powinien być aż tak niski poziom? (z ok. 5 cm pod kreską). 
Wyczytałem na waszym forum, że przy niskich temperaturach i takim właśnie eksploatowaniu auta takie masło może się pojawiać i jest to normalne zjawisko. 
Czy ta ilość ze zdjęcia to właśnie normlane zjawisko? Co o dziwo masło jest tylko na ściankach zbiornika, z 3 cm ponad poziomem aktualnego płynu. Płyn jest różowy, klarowny, nie jest gesty... 

Proszę Was o dyskusję oraz opinie czy mam się czego obawiać. :)  Zakładam, że powinien zasugerować mechanikowi , czyszczenie układu, wymianę nowego płynu chłodniczego i obserwować? Oraz może warto sprawdzić uszczelkę pod głowicą testem szczelności? 
A może jeszcze jakieś rady, sugestie...? 

 

 

1679232832287.jpg

1679232832275.jpg

opel.jpg

 

Jaka diagnoza, mam podobne objawy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności