Skocz do zawartości

Katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Założyłem konto ponieważ posiadam już drugą astrę tym razem wybór padł na 2.0t 147kw o kodzie z20ler rok produkcji to 2009. Chciałbym spytać co zrobić z katalizatorem ponieważ wyświetla się błąd ECN042011, co oznacza że katalizator zakończył żywot, byłem już u mechanika i wstawił emulator na sondę lecz to nie pomogło nie znam się na tym ponieważ nie jestem mechanikiem ale chciałbym wiedzieć jak inni sobie z tym poradzili. Dodatkowo auto dopóki się nie rozgrzeje to przy mocniejszym wciśnięciu gazu (lecz nie zawsze) jakby na chwilkę odcinało turbinę lecz dosłownie na milisekundę po czym podaje dalej moc. A skoro już piszę ten post to chciałbym spytać o parę moich fanaberii bo zauważyłem że ostatnio drążek zmiany biegów doznał lekkich luzów na biegu jałowym jak i na 1 można nim poruszać lekko w lewo i w prawo bez użycia siły oraz przy wrzucaniu biegu pierwszego słychać tyknięcie w poprzedniej astrze 1.8  też tak miał lecz tu od zakupu tego nie było a zaczęło się dzisiaj  oraz sprzęgło zaczęło gorzej łapać silnik zaczyna się lekko trząść bez dodania gazu czego nie było, w poprzedniej astrze miałem tak cały czas auto wręcz całe drżało i wydawało się jakby mogło zgasnąć. Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat oraz być może rozwiązanie paru tych problemów z racji że obecną astrę fajnie się użytkuje i zapewnia frajdę z jazdy to chciałbym utrzymać ją w dobrym stanie a w okolicy nie mam nikogo kto znałby się dobrze na oplach.

Pozdrawiam.

20230327_112459.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0420  to nie koniecznie musi być katalizator.

Ja miałem wypalone prawie pół kata i spaliny były w normie. Ale trzeba sprawdzić endoskopem po wykręceniu obydwu sond .To może być też wina nieszczelnego wydechu ,dolotu  , sonda 2 ,zalanie olejem katalizatora , wtryskiwacze , świece, przestawienie rozrządu.