K0ras19 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Dzień dobry, w przyszły piątek biorę się za wymianę rozrządu w Corsie i mam jedno pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi na dwóch forach. W tym poście kolega piał o podkładaniu gumowych pasów pomiędzy miskę by ułatwić demontaż. Czy to dobre rozwiązane? Czy dylatacja która powstanie będzie wystarczająca i czy miska nie ulegnie wykrzywieniu? Widziałem też, że sa osoby które demontują osłone bez opuszczania miski, jednak przy ponownym montażu, moim zdaniem może dojść od uszkodzenia 2 tulejek od obudowy rorządu, kupiłem je na zapas jakby mi za pierwszym razem nie poszło. Widziałem też, na jakimś filmiku jak ktoś zdemontował miskę i podparł silnik drewnianą deską. Ja bym dodał pod deskę jeszcze blachę 2-3 mm. Czy ktoś może poradzić mi w tej kwestii? Jeszcze szybkie pytanie, będę wymieniał także komplet popychaczy, poza łańcuchem słychać (moim zdaniem) te będące najdalej od rozrządu. Jak już silnik będzie tak rozebrany to chciałbym też wymienić uszczelniacze zaworowe - nie robiłem tego jednak nigdy i nie wiem czy mogę tutaj spodziewać się jakiś problemów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 A misy nie chcesz przeczyścić bo napewno warto? Silnika rozumiem nie masz jak podwiesić żeby nie bawić się w podkładnie czegoś pod spodu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-793743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2023 Miska będzie zrzucana niezależnie jak będzie wyglądała procedura wymiany rozrządu. teoretycznie silnik mógłbym podwiesić do konstrukcji dachu wiaty garażowej i asekuracyjne lekko podeprzeć ale to za dużo pracy i dość niepewnie bym się czuł.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-793760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 17 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2023 No to kobyłki po bokach jak jest miejsce i jakis profil nad silnik i jazda. Wiele nie trzeba bo przecież masz jeszcze 3 punkty podparcia bo tylko jednej się pozbywasz ale myśle że warto nad tym się zastanowić a jak nie to do dachu zamiast bawić się w podpieranie od spodu którego i tak będziesz musiał ruszać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-793774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 26 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2023 Dobry wieczor, przy wymianie rozrzadu napotkalem na ponizsze problemy: 1. Z pokrywy bocznej rozrzadu wypadla mi tulejka, jest krotsza o ok 1 mm od tulejek ustalajacych, skad ona moze pochodzic? (zdjecie ponizej, tulejka lezaca, najblizej dolnej krawedzi zdjecia) 2. Podejrzewam ze lancuch byl przestawiony o 1 zabek. Klekotanie, czasem nierowna praca. Przy demontazu napinasz rozsypal sia na 2 czesci. Mam blokady, plaskownik i trzpien do wyciecia walu: wykonalem wiec nastepujaca procedure: a. auto na luz, rozrzad rozpiety, wal na pozycje gmp + blokada trzpieniem (nastapil blok ruchu obrotowego w obydwu kierunkach, wiec trzpien trafil w wyciecie na wale - tak sadze). Ustawienie walkow na plaskownik - chyba wiecej mi nie potrzeba. 3. Nie widzialem tego w zadnej procedurze wymiany, ale czy przy zablokowanych walkach i wale, nie powinienem popuscic kol zebatych na wakach tak aby napinacz je stosownie ustawil + potem dokrecenie 60 nm +60 st? 4. Czy pokrywe i blok czyscisc papierem wodnym 600 czy tylko benzyna ektrakcyjna i ostry nozych do usuwania pozostalosci po uszczelnce? 5. Wymieniam takze popychacze, czy naprzemienne dokrecanie pokryw lozysk walka wystarczy na 15 nM czy dac 20 nM jak zalecaja w Agili? Dziekuje za ewentualna pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-795748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2023 Koleś, masz już swój temat, to pisz o rozrządzie w nim właśnie, a nie tworzysz osobne nowe z dupy wzięte. Tym razem połączyłem, następnym będę usuwał bez ostrzeżenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-795751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 27 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2023 7 godzin temu, K0ras19 napisał: Dobry wieczor, przy wymianie rozrzadu napotkalem na ponizsze problemy: 1. Z pokrywy bocznej rozrzadu wypadla mi tulejka, jest krotsza o ok 1 mm od tulejek ustalajacych, skad ona moze pochodzic? (zdjecie ponizej, tulejka lezaca, najblizej dolnej krawedzi zdjecia) 2. Podejrzewam ze lancuch byl przestawiony o 1 zabek. Klekotanie, czasem nierowna praca. Przy demontazu napinasz rozsypal sia na 2 czesci. Mam blokady, plaskownik i trzpien do wyciecia walu: wykonalem wiec nastepujaca procedure: a. auto na luz, rozrzad rozpiety, wal na pozycje gmp + blokada trzpieniem (nastapil blok ruchu obrotowego w obydwu kierunkach, wiec trzpien trafil w wyciecie na wale - tak sadze). Ustawienie walkow na plaskownik - chyba wiecej mi nie potrzeba. 3. Nie widzialem tego w zadnej procedurze wymiany, ale czy przy zablokowanych walkach i wale, nie powinienem popuscic kol zebatych na wakach tak aby napinacz je stosownie ustawil + potem dokrecenie 60 nm +60 st? 4. Czy pokrywe i blok czyscisc papierem wodnym 600 czy tylko benzyna ektrakcyjna i ostry nozych do usuwania pozostalosci po uszczelnce? 5. Wymieniam takze popychacze, czy naprzemienne dokrecanie pokryw lozysk walka wystarczy na 15 nM czy dac 20 nM jak zalecaja w Agili? Dziekuje za ewentualna pomoc. 1. Nie jest to to napinacza tulejka? 2. obrócić testowo na koniec wałem ze dwa razy oczywiście ręcznie dla pewności. 3. No to logiczne zresztą przecież wymieniasz też koła wałków + nowe śruby na nich to oczywiście musisz zakładać na blokadach łańcuch. 4. Nic papierem nie czyściłem, odtłuścić i kapke silikonu w odpowiednich miejscach jak w instrukcji czyli na łączeniach bloków. 5. Tak jak przewiduje instrukcja dla twojego auta. Czemu sugerujesz się Agilą?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-795755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 27 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2023 Bardzo dziękuje za odpowiedz! Zaraz sprawdzę czy ta tulejka jest od napinacza. sugeruje się agila gdyż w książce sam naprawiam ani na żadnym forum nie natrafiłem na wartości dokręcania tych śrub. Mogę wiec albo sugerować się innym modelem albo zmierzyć skok gwintu i dokręcić zgodnie z momentem dokręcania dla danej śruby. Jednak podejrzewam ze materiał głowicy ma swoje wymagania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-795756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 27 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2023 Co do śrub przy wymianie popychaczy to może ten moment jak w linku- tylko to mowa o 1,4 z14xep - pewnie kwestia rozmiaru śrub jakie masz? Jaki masz silnik w tej corsie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-795762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 27 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2023 1.0 58 km. zlozylem na 10 nM jak znalazłem na brytyjskim forum. Za jakiś czas czeka mnie wymiana pokrywy zaworów - obecna ma pęknięcie od odmy przy śrubie zaraz obok świecy 1 cylindra. Wiec będzie okazja zrobić inspekcje. Silnik chodzi aż miło. Mam nadzieje ze nie jest przestawiony o 1 ząbek jak na początku myślałem. Pozostało mi kontrolowanie płynu chłodniczego bo było lekkie bąbelkowanie i olej w zbiorniczku + ubytki klubu. Test UPG negatywny ale uszczelka bomby wody w bardzo złym stanie i uszczelka pokrywy także. Mam nadzieje ze to nie UPD Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/#findComment-795774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.