waldek2020 Opublikowano 28 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 To chyba 10nM + 60 stopni?   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-795781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 28 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2023 Dziękuję. Czyli do korekty. Będę miał jeszcze do zrobienia: 1. wymiana pompy wody, pomimo nowej uszczelki, stara popuszcza. 2. Sprawdzenie synchronizacji rozrządu, nie znam tego auta i nie wiem czy jego praca jest teraz ok - pracuje dużo lepiej i lżej niż przed wymianą rozrządu ale odnoszę wrażenie, że mogłoby mieć więcej mocy i podczas jazdy na luzie odczuwam asynchroniczną pracę silnika, może efekt 3 cylindrów. 3. Auto ma jeszcze do wymiany złącze elastyczne które przez dziurę wprowadza swoje wibracje. Zostanie jeszcze problem z klimatyzacją - podejrzewam czujnik i chciałbym bo auto pojeździło z 20-30 000 km. Bardzo dziękuję Ci za pomoc. A, ta krótsza tulejka o która pytałem była od pompy wody. 2 taka była w pompie a ta pasowała w miejsce u podstawy pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-795805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Panowie, mnie zaraz coś rozniesie z tym autem i mechanikami... Mam już serdecznie dość. Wymieniłem rozrząd, ciekła stara pompa wody, dałem nową. Auto bez problemu przejechało od tamtego momentu 300 km. Rozpędzałem je chyba do maksa, ok. 160 km/h, nic się nie działo. Oddałem auto do mechanika bo nie mam spawarki, na wymianę tłumika, dziura w złączu elastycznym, tłumiku środkowym jak i końcowym. Auto wróciło od mechanika i błędy: P0130, P0140, P0340. O ile błędy 0130 i 0140 szybko namierzyłem, niewpięta wtyczka sondy lambda za katalizatorem to P0340 mnie niepokoi. Auto chodzi normalnie, jutro sprawdzę parametry, muszę podjechać po komputer do pracy. Najprostsze pytanie jakie mi się nasuwa czy P0340 ma związek tylko z czujnikiem od koła ustalającego położenie wałka rozrządu czy może mieć jednak coś wspólnego z czujnikiem wału? Czujnik wału jest dostępny tylko po podniesieniu auta, ale może tam też coś namieszali, choć tutaj auto raczej by nie odpaliło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-798276 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Może spawali bez zabezpieczenia na akumulatorze, coś się mogło przypadkiem zesrać.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-798278 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Myśle ze takie rzeczy w profesjonalnych warsztatach nie maja miejsca… To pytanie z innej beczki, auto nie dawało przez te 300 km żadnych objawów, czy np błąd 0340 może nie zwracać check engine ale siedzieć w komputerze? I czy moze nie dawać objawów przy jeździe i rozruchu? zmierzam do tego ze moze przestawił mi się delikatnie rozrząd przy składaniu i czujnik wyłapuje przez to pozycje tarczy zmienioną? Bo jak rozumiem ecu porównuje odczyt. Czujnika wału z czujnikiem walka? Czy po parametrach z ecu jestem w stanie odczytać ze coś nie gra jednak z rozrządem? Czy czeka mnie zrzucanie pokrywy zaworów i sprawdzanie synchronizacji mechanicznie? Czujnik ten jest cyfrowy, zakładam wiec ze pod diagnostyka jego przebieg powinien być prostokątny, wszelkie odchylenia amplitudy czy częstotliwości będą wskazywały na błąd czujnika. wrzucenie na oscyloskop sygnału z czujnika wału i walka oraz prędkości obrotowych nic mi nie da jeżeli oba czujniki działają poprawnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-798287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Jak zatrudnili upaińców, to różne rzeczy mogły się zadziać. Z sygnałem nie pomogę, nigdy nie miałem okazji ani potrzeby tego sprawdzać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-798289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Nie ma co gdybać, zapłaciłem 1 000 zł i mam większy problem niż był... Czy posiadasz może schemat tej wtyczki i połaczenie jej z ECU? Na odłączonym czujniku na pinach: 1-2: 0V 1-3: 5V po podłączeniu i przy zapaleniu auta na pinach 1-3 ma pojawić się sygnał?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-798297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0ras19 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Tyle co już wiem po chwili zabawy: 1. auto już nie pokazuje check'a - za to odpowiedzialne była wtyczka od sondy. 2. Błąd P0340 z komunikatem (z pamięci cytuję) "błąd w obwodzie czujnika wałka rozrządu" 3. W komputerze brak pokazania przebiegów z czujnika (niestety). Nie mam obecnie oscyloskopu, więc to mi trochę utrudnia diagnostykę. 4. Prądowo na wtyczce mam stałe 5V, przy ruszaniu wiązką nic się nie dzieje. 5. Czujnik halotronowy/MRE więc nie sprawdzę go multimetrem. 6. Auto zapala i jeździ zarówno z podpiętym jak i wypiętym czujnikiem. Co mogło się zepsuć: 1. Uszkodzenie czujnika, przed wymianą rozrządu działał. Wyjmowałem go i czyściłem chemicznie. Jednak wątpię czy taki zabieg mógłby go popsuć, zamoczony był tylko kołnierz (srebrna cześć czujnika) 2. Złe zamocowanie czujnika, podstawa czujnika odstawała od pokrywy bocznej o 0.35 mm, jednak wątpię by to było to, gdyby czujnik był aż tak czuły i wymagał tak precyzyjnego dystansu pomiędzy nim a kołem fonicznym - zastosowano by dwie śruby mocujące. 3. Obwód sygnałowy póki co wykluczam, nie wierze w aż takie przypadki. 4. Złe założenie koła fonicznego, zakładałem koło z użyciem szablonu (zestaw blokad Falcon), sądzę, że to moge wykluczyć póki co. 5. Przestawiony rozrząd. Jednak: 5.1. Auto odpala bez problemu 5.2. Wchodzi na wysokie obroty 5.3. Nie telepie 5.4. Kwestie audio - dla mnie to auto zawsze hałasowało ale łańcucha/popychaczy już nie słuchać. Moge oczywiście nagrać film, może wprawne i doświadczone ucho coś wyłapie. Jednak czy w momencie braku synchronizacji wał-wałek rozrządu czujnik nie powinien blokować rozruchu? Czy istnieje sposob regulacji dystansu czoła czujnika od koła fonicznego, w formie podkładek zakładanych przed koło foniczne? Czy w momencie złej synchronizacji nie powinien występować dodatkowy błąd albo błąd 0340 z innym opisem? Obecny opis wskazuje raczej na błąd w samym czujniku aniżeli jego odczytach. Np, tak jak błąd w sondzie ,regulacja poza zakresem etc...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/96911-corsa-c10-wymiana-rozrzad-kilka-pytan/page/2/#findComment-798322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.