Skocz do zawartości

Błąd 242F-66


LeszekW

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Problem z "kochanym" dpf. Gdy nasycenie dochodzi do 80% od razu wywala błąd P242F-66 - Zapchany filtr dpf. Wcześniej obserwowałem i myślałem, że owy błąd pojawia się podczas samoistnego przerwania regeneracji filtra jednak dzisiaj dostrzegłem błąd pomimo, że wypalanie się nie rozpoczęło. Podłączyłem op-com, nasycenie filtra 81% a przebieg od ostatniej regeneracji to około 250 km. także nawet nie rozpoczął wypalania a błąd już się pojawił - stąd moje przypuszczenie, że owy problem pojawia się przy osiągnięciu wypełnienia filtra ~ 80% i więcej. Sam błąd pojawia się i jest od razu nie aktywny (nie występuje ale jest zapisany w pamięci sterownika). Samochód ma moc, nie wchodzi w tryb serwisowy a sam filtr wypala się bez żadnego problemu. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin ale zastanawia mnie czy sie go jakoś "programuje" w sterowniku silnika ? Bo wymieniłem go i żadnej poprawy. Filtr wypala sie w prawidłowy sposób z tym, że wywala w/w błąd. Jakieś pomysły ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie co wiem już więcej. Mialem zapełnienie filtra 82%, pojechałem na "S-ke" i na 3 biegu i 3.5 tysiąca obrotów przegoniłem Zafirke z podłączonym komputerem, filtr zaczął się regenerować i gdy już doszło do 100% regeneracji to się "zawiesiło". Jechałem jeszcze z dobre 3 minuty i cały czas 100 %, ciśnienie w okolicach 16-17, temperatura spalin ponad 600 stopni ale byłem zmuszony zmienić bieg i nagle przerwało wypalanie i wyskoczył błąd jak w temacie. Tak jakby był gdzieś chwilowy zanik jakiegoś ciśnienia. Rurka od czujnika ciśnienia spalin wyczyszczona. Sam filtr regeneruje sie do około 40%, wcześniej jak bylo wszystko sprawne to nie wiem ale mniej więcej od wypalania do wypalania pokonuje ten sam dystans.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalaj na najwyższym biegu z najniższymi obrotami , tu nie chodzi żeby dawać w palnik tylko żeby obciążyć motor 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widze, że są dwie "szkoły" wypalania, jedni mówią, że na niższych obrotach, inni mówią, że trzeba go "przegonić" a u mnie ani jeden sposób ani drugi nie daje efektu. Dzisiaj jechałem do pracy, 25 minut trasy, wjechałem do miasta i oczywiście zaczął się wypalać (podejrzewam, że dla tego bo nie zakończył w 100% wypalania w sobote). Jeździłem po mieście z 15 minut dopóki spalanie nie wróciło "do normy" i klapa, błąd znowu ten sam a dla Zafiry nic nie dolega, nic nie muli, żaden check sie nie świeci. Brakuje mi już sił... ?

Na różnych forach/grupach czytałem już nie raz "usuń chwasta" ale ja jestem z tych, którzy wolą usunąć usterkę a nie z tych, którzy usuwają problem.

 

 

No i jeszcze jedno pytanie. Dla czego kiedyś filtr wypalał mi się bez żadnego problemu pod domem gdy auto pyrkało sobie na wolnych obrotach (tak, wiem, powinienem pojechać i dać sie wypalić podczas jazdy ale nie raz nie było takiej możliwości) a teraz gdy auto zatrzymam to nie raz od razu przerywa mi wypalanie. Dla czego wyświetla mi się błąd o przeciążonym/zapchanym filtrze chociaż op-com pokazuje nasycenie na poziomie 40 % ??

Edytowane przez LeszekW

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy przeganiasz auto to jest dobre do wypalania "normalnego" tzn przedmuchuje go , ale gdy tak pałujesz gdy sterownik rozpocznie proces to nie będziesz w stanie uzyskać temperatury do skutecznego wypalenia . Dlaczego pod domem się wypalał a teraz nie ? Tu może być pies pogrzebany , poprostu filtr ma już w sobie tyle popiołu że traci swoją pojemność, a popiołu już nie wypalisz 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz czyszczenie mechaniczne w specjalnych urządzeniach ? Gdzieś nawet mignęła mi promocja na czyszczenie dpf i pomiary na maszynie za 250 zł (oferta do końca sierpnia)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed czyszczeniem jeszcze sprawdzenie szczelności dolotu , wydechu i oczujnikowania DPF .  Po jakimś czasie naturalnym jest że DPF trzeba będzie wyczyścić . W procesie wypalania sadzy zbiera się popiół , a on nie podlega już wypalaniu.  Sprawdzałeś jakie masz ciśnienie na DPF na jałowym i pod obciążeniem ? Jaki masz motor ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w op-com ciśnienie na biegu jałowym od 0-2 (w przeważającym czasie 1) przy wypalaniu zaobserwowałem ciśnienie rzędu 15-17 (zabij mnie ale jednostek nie pamiętam). Silnik to 1.7 81 KW (110KM).

 

Teraz nie mam dostępu do auta żeby zobaczyć ciśnienie podczas jazdy (bez wypalania)

 

O ile dobrze zrozumiałem pytanie i chodzi o różnice ciśnień ? ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie kolwiek wartości , na jałowym i w czasie jazdy . Bo w jednych jest to różnica ciśnienia w innych ciśnienie ,i nie wiem co u Ciebie siedzi o i tzw. DPF flow . Ostatnimi czasy miałeś wzmożone próby wypaleń? Ile przebiegu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności