mateusz131711 Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Witam,Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPGJuż od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Przebieg ok 165 tys, przy 125 była robiona uszczelka pod głowicą bo dostawał się płyn chłodniczy, skutkiem czego był wypalony zawór. Po zrobionej głowicy falowanie zrobiło się dużo słabsze ale nadal zauważalne, wcześniej z wypalonym zaworem obroty bardziej falowały.Co było robione:-świece NGK, przewody, podmieniany moduł zapłonowy-zaślepiany EGR, z Egerem nie było nigdy problemów, z nim czy bez - bez zmian-wymieniona sonda lambda na FAE-podmieniany potencjometr przepustnicy, również cała przepustnica z silniczkiem krokowym ( czyszczenie całej przepustnicy)-podmieniany sterownik silnika- podciśnienia sprawdzone, odma przeczyszczona i sprawdzona- lewe powietrze z kolektora też wykluczone- wymieniona też pompa paliwa bo na starej cieżko odpalał przy niskim stanie paliwa nawet jeszcze nie na rezerwieDo tego odłączany aku, resetowanie wartości uczących op comem też bez zmian. Co zauważyłem to na włączonej klimatyzacji obroty mniej falują.Dodaje kilka logów z op coma:Silnik nie odpalany, zimny[/color]Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora 12.1 Vżądanie migania Nieaktywne 12VPrzekaźnik pompy paliwa Nieaktywne 12VTPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 VMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.02 barMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 4.85 VTemperatura cieczy chłodzącej 32 °CTemperatura cieczy chłodzącej 1.38 VKodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegówPrzełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12VKodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klimPrzełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0VSygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) NieaktywnyCiśnienie A/C 6.40 barLampka kontrolna Zał 0VImpuls wtrysku 7.6 msWyzerować tryb pokrycia NieaktywnyWyprzedzenie zapłonu 10 CANumer komórki stukania 0Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 0 CACyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 0 CACyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 0 CACyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 0 CAżądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 VZawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %O2 Sensor 451 mVStosunek powietrze/paliwo 9.3O2 Pętla sensora OtwarteStatus Powietrze/Paliwo BogataO2 Integrator 128 krokiO2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) NieaktywnyO2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 krokiPrędkość silnika 0 obr/minKontrola powietrza jałowego 49 krokiIAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia NieaktywnyPożądane jałowe 0 obr/minRegulacja jałowa Nie zmodyf.Pożądane jałowe P-N 0 obr/minRegulacja jałowa P-N Nie zmodyf.Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 0 obr/minRegulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.Obciążenie silnika 5 %Kontrola momentu obrotowego NieaktywnyPo odpaleniu:Napięcie akumulatora 14.4 Vżądanie migania Nieaktywne 12VPrzekaźnik pompy paliwa Aktywne 0VTPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 VMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 barMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.17 VTemperatura cieczy chłodzącej 39 °CTemperatura cieczy chłodzącej 1.15 VKodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegówPrzełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12VKodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klimPrzełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0VSygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) NieaktywnyCiśnienie A/C 6.40 barLampka kontrolna Wył 12VImpuls wtrysku 1.2 msWyzerować tryb pokrycia NieaktywnyWyprzedzenie zapłonu 11 CANumer komórki stukania 10Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 5 CACyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 6 CACyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 5 CACyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 6 CAżądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 VZawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %O2 Sensor 455 mVStosunek powietrze/paliwo 14.7O2 Pętla sensora OtwarteStatus Powietrze/Paliwo BogataO2 Integrator 128 krokiO2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) NieaktywnyO2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 krokiPrędkość silnika 975 obr/minKontrola powietrza jałowego 21 krokiIAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia AktywnyPożądane jałowe 962 obr/minRegulacja jałowa Nie zmodyf.Pożądane jałowe P-N 912 obr/minRegulacja jałowa P-N Nie zmodyf.Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 962 obr/minRegulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.Obciążenie silnika 9 %Kontrola momentu obrotowego NieaktywnyCiepły silnik:Napięcie akumulatora 14.0 Vżądanie migania Nieaktywne 12VPrzekaźnik pompy paliwa Aktywne 0VTPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 VMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 barMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.15 VTemperatura cieczy chłodzącej 96 °CTemperatura cieczy chłodzącej 1.83 VKodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegówPrzełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12VKodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klimPrzełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0VSygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) NieaktywnyCiśnienie A/C 11.20 barLampka kontrolna Wył 12VImpuls wtrysku 1.0 msWyzerować tryb pokrycia NieaktywnyWyprzedzenie zapłonu 8 CANumer komórki stukania 10Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 3 CACyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 4 CACyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 3 CACyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 4 CAżądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.97 VZawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %O2 Sensor 747 mVStosunek powietrze/paliwo 14.6O2 Pętla sensora ZamknięteStatus Powietrze/Paliwo BogataO2 Integrator 128 krokiO2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) AktywnyO2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 127 krokiPrędkość silnika 800 obr/minKontrola powietrza jałowego 9 krokiIAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia AktywnyPożądane jałowe 800 obr/minRegulacja jałowa Nie zmodyf.Pożądane jałowe P-N 862 obr/minRegulacja jałowa P-N Nie zmodyf.Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 800 obr/minRegulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.Obciążenie silnika 9 %Kontrola momentu obrotowego NieaktywnyPolecenie A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 12VPuls prędkości pojazdu Nie odebranePrędkość pojazdu 0 km/hOpóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie) NieaktywnyWzbogacenie siły NieaktywnyZaprogramowano funkcję immobilisera YesCzas oczekiwania zabezpieczenia NieaktywnyWentylator Niskoobrotowy Nieaktywne 12VWentylator Wysokoobrotowy Nieaktywne 12VW załączniku dosyłam 30 sekund logu z pracy silnika, akurat nagrywany był na włączonej klimatyzacji.Co by tu jeszcze sprawdzić??Pozdrawaiam, X16SZR_log_pracy_silnika.zip   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97325-x16szr-16-8v-75km-nier%C3%B3wna-praca-wypadanie-zap%C5%82onu-pyrkanie-z-wydechu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2023 Zawór nie wypala się od płynu. Płyn daje mokrą świecę, czego skutkiem jest wypadanie zapłonu. Zawór wypala sie od zbyt ubogiej mieszanki. Coś masz nie tak z mechaniką silnika. Krzywki na wałku wytarte, bo oszczędzasz na oleju, albo coś. Kompresję choć zmierzył? Pewnie nie, bo łatwiej podpiąć laptopa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97325-x16szr-16-8v-75km-nier%C3%B3wna-praca-wypadanie-zap%C5%82onu-pyrkanie-z-wydechu/#findComment-798566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz131711 Opublikowano 24 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2023 Człowiek uczy się całe życie. Dzięki za wyjaśnienie. Szczerze mówiąc kompresja była mierzona przed wymianą upg w celu weryfikacji czy to napewno to i z tego co pamiętam było ok. 12 barów, dopiero test na zawartość co2 w płynie dał wynik że upg do wymiany. Teraz nie było sprawdzane. Olej wymieniany co roku lub co 10 tys. Poprzedni właściciel też wymieniał co 10-15 tys. Ale oleju trochę bierze ok. 200ml/1000.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97325-x16szr-16-8v-75km-nier%C3%B3wna-praca-wypadanie-zap%C5%82onu-pyrkanie-z-wydechu/#findComment-798603 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.