Skocz do zawartości

X16SZR 1.6 8V 75KM Nierówna praca, wypadanie zapłonu, pyrkanie z wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG
Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Przebieg ok 165 tys, przy 125 była robiona uszczelka pod głowicą bo dostawał się płyn chłodniczy, skutkiem czego był wypalony zawór. Po zrobionej głowicy falowanie zrobiło się dużo słabsze ale nadal zauważalne, wcześniej z wypalonym zaworem obroty bardziej falowały.

Co było robione:

-świece NGK, przewody, podmieniany moduł zapłonowy
-zaślepiany EGR, z Egerem nie było nigdy problemów, z nim czy bez - bez zmian
-wymieniona sonda lambda na FAE
-podmieniany potencjometr przepustnicy, również cała przepustnica z silniczkiem krokowym ( czyszczenie całej przepustnicy)
-podmieniany sterownik silnika
- podciśnienia sprawdzone, odma przeczyszczona i sprawdzona
- lewe powietrze z kolektora też wykluczone
- wymieniona też pompa paliwa bo na starej cieżko odpalał przy niskim stanie paliwa nawet jeszcze nie na rezerwie
Do tego odłączany aku, resetowanie wartości uczących op comem też bez zmian. Co zauważyłem to na włączonej klimatyzacji obroty mniej falują.


Dodaje kilka logów z op coma:

Silnik nie odpalany, zimny[/color]

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora 12.1 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Nieaktywne 12V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.02 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 4.85 V
Temperatura cieczy chłodzącej 32 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.38 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 6.40 bar
Lampka kontrolna Zał 0V
Impuls wtrysku 7.6 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 10 CA
Numer komórki stukania 0
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 0 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 451 mV
Stosunek powietrze/paliwo 9.3
O2 Pętla sensora Otwarte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 kroki
Prędkość silnika 0 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 49 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Nieaktywny
Pożądane jałowe 0 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 0 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 0 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 5 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny

Po odpaleniu:

Napięcie akumulatora 14.4 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.17 V
Temperatura cieczy chłodzącej 39 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.15 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 6.40 bar
Lampka kontrolna Wył 12V
Impuls wtrysku 1.2 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 11 CA
Numer komórki stukania 10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 5 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 6 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 5 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 6 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.96 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 455 mV
Stosunek powietrze/paliwo 14.7
O2 Pętla sensora Otwarte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Nieaktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 128 kroki
Prędkość silnika 975 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 21 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Aktywny
Pożądane jałowe 962 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 912 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 962 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 9 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny

Ciepły silnik:


Napięcie akumulatora 14.0 V
żądanie migania Nieaktywne 12V
Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0 %
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy) 0.57 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 0.32 bar
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej) 1.15 V
Temperatura cieczy chłodzącej 96 °C
Temperatura cieczy chłodzącej 1.83 V
Kodowanie skrzyni biegów Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral R-D-3-2-1 12V
Kodowanie systemu klimatyzacji (A/C) Wykryto sys klim
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 0V
Sygnał obciążenia A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywny
Ciśnienie A/C 11.20 bar
Lampka kontrolna Wył 12V
Impuls wtrysku 1.0 ms
Wyzerować tryb pokrycia Nieaktywny
Wyprzedzenie zapłonu 8 CA
Numer komórki stukania 10
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego 3 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego 4 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego 3 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego 4 CA
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) 0.97 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali 0 %
O2 Sensor 747 mV
Stosunek powietrze/paliwo 14.6
O2 Pętla sensora Zamknięte
Status Powietrze/Paliwo Bogata
O2 Integrator 128 kroki
O2 BLM postawienie w stan pogotowia (Mnożnik bloku uczącego) Aktywny
O2 Numer komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 18
O2 Zawartość komórki BLM (Mnożnik bloku uczącego) 127 kroki
Prędkość silnika 800 obr/min
Kontrola powietrza jałowego 9 kroki
IAC regulacja biegu jałowego w stanie pogotowia Aktywny
Pożądane jałowe 800 obr/min
Regulacja jałowa Nie zmodyf.
Pożądane jałowe P-N 862 obr/min
Regulacja jałowa P-N Nie zmodyf.
Pożądany napęd jałowy (R-D-3-2-1) 800 obr/min
Regulacja napędu bieg jałowy R-D-3-2-1) Nie zmodyf.
Obciążenie silnika 9 %
Kontrola momentu obrotowego Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji) Nieaktywne 12V
Puls prędkości pojazdu Nie odebrane
Prędkość pojazdu 0 km/h
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie) Nieaktywny
Wzbogacenie siły Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia Nieaktywny
Wentylator Niskoobrotowy Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy Nieaktywne 12V

W załączniku dosyłam 30 sekund logu z pracy silnika, akurat nagrywany był na włączonej klimatyzacji.

Co by tu jeszcze sprawdzić??


Pozdrawaiam,

X16SZR_log_pracy_silnika.zip

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór nie wypala się od płynu.

Płyn daje mokrą świecę, czego skutkiem jest wypadanie zapłonu.

Zawór wypala sie od zbyt ubogiej mieszanki.

Coś masz nie tak z mechaniką silnika.

Krzywki na wałku wytarte, bo oszczędzasz na oleju, albo coś.

Kompresję choć zmierzył?

Pewnie nie, bo łatwiej podpiąć laptopa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek uczy się całe życie. Dzięki za wyjaśnienie. Szczerze mówiąc kompresja była mierzona przed wymianą upg w celu weryfikacji czy to napewno to i z tego co pamiętam było ok. 12 barów, dopiero test na zawartość co2 w płynie dał wynik że upg do wymiany. Teraz nie było sprawdzane. Olej wymieniany co roku lub co 10 tys. Poprzedni właściciel też wymieniał co 10-15 tys. Ale oleju trochę bierze ok. 200ml/1000. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności