Skocz do zawartości

Corsa D 1.2 80KM Benzyna - Nie odpala za pierwszym razem po nocnym postoju :((


pietas84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , chciałem się przywitać bo jestem tu nowy ?️;)

 

Wiem że temat wałkowany już 1000 razy na forum , ale mało kto pisał jak rozwiązał 

Mam problem z moja corsa D 2007r 160 tys przebiegu + LPG , autko kupiłem jakieś 2 miesiące temu miałem z nią troszkę problemów :

- Nierówna praca silnika na zimnym 

-Problem z odpalaniem i obrotami w wilgotne dni (deszcz) 

-Po nocnym postoju auto nie odpala za pierwszym razem 

-Chyba śmierdziało Gazem :P

-Śmierdziało Paliwem po dłuższym postoju 

- słychać łańcuszek rozrządu , bardziej to napinacz nie daje rady bo się doda lekko gazu do 2000 i jest ok 

i tam jeszcze parę rzeczy 

 

Na desce  żaden błąd nie wyskakuje w kompie też żadnych błędów nie ma :( 

w aucie zostało zrobione :

Wymienione świece na nowe i nowa cewka zapłonowa 

Nowy czujnik temperatury płynu bo czasem wariował i skakał do -40 

Nowy czujnik zasysanego powietrza też czasem przez 2 sekundy potrafił skakać na -15 

Nowy czujnik położenia wału 

Lewych nieszczelności nie ma 

Odpięty wężyk podciśnieniowy od LPG i zatkany , bo myślałem ze może zalewa reduktor  kolektor mimo ze butla zakręcona 

Czyszczenie przepustnicy wraz z przyuczeniem do włączenia się wiatraka (była idealna - auto przed zakupem miało zmieniane pierścienie, uszczelkę pod głowicą i wszystko inne co się z tym wiąże )

Odpiąłem instalacje LPG bezpiecznikiem , zakręciłem zawór na butli i przejechałem ok 2 tys km na benzynie żeby ustawić te mapy BP 

Ładowanie o 13,6 do 14.1 zależy od obciążenia 

 

I tak większość problemów znikła ,autko trzyma w miarę obroty tak wąchają się miedzy 710 - 735 , choć czasem potrafią spaść na milisekundę do 680 na biegu jałowym i jest taki jakby delikatne szarpniecie silnikiem ,  na ciepłym , nie gaśnie , ma moc , 

 

Został ten wku****** problem z tym odpalaniem po postoju , jeśli autko postoi  8 -9 h  , nie odpala za pierwszym razem , pokręcę 3 sekundy , czasem na chwilę załapie i zgaśnie , ale przeważnie nie odpala , zakręcę 2 raz odpala od szczała  :((((( 

ciśnienie na listwie po postoju wynosi 3,2 bara , podczas odpalania i pracy stoi cały czas równo 3,9 bara , nie sprawdziłem czy jest paliwo w listwie , ale skoro jest ciśnienie to chyba paliwo się nie cofa??

pójdę rano to sprawdzić , jak to zrobić, nacisnąć wentyl , zaraz po otwarciu maski i czy pryśnie paliwo , czy przekręcić kluczyk jak pompka nabije i wtedy wciskać wentyl czy jest paliwo ? jeśli raz psiknie to jest tak ? bo 2 raz to i tak ciśnienie już spadnie ??? 

Proszę o pomoc , jakieś pomysły bo już mam tego  dość dziadostwa ... 

Nie mam opcoma ale sarscaner all podgladałem  ty tylko coś nie tak bo kat wyprzedzenia zapłony skocze od 30 do - 30 czasami , sądy lambda niby jakieś napięcie dają , jakieś korekty 1 sada robi bo 2 to nie, tylko zmienia lekko napięcie małe 

 

Pozdro

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do LPG to jeszcze odkręć na fazie lotnej i ciekłej żeby być pewnym że wszystko z gazu zeszło.

 

Jakieś dziwne wskazania masz na zimnym przed próbą odpalenia? widzi temperturę dobrze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka , dzięki za odpowiedz , co do tego gazu to wgl na nim nie jeżdżę to jest cały czas zakręcone i odpięte bezpiecznikiem , bo chce to dać do gaziarza tylko muszę pierw inne rzeczy porobić ...

 

co do wskazań na zimnym to czujniki pokazują ok

temp płynu jest ok mniej więcej taka sama jak otoczenia

temp pow. zasysanego też ok 

ciśnienie w kolektorze takie jak barometryczne 

to wskazania przed odpaleniem 

Autko postało przez noc , jak sprawdzić czy jest paliwo w układzie ?????

otwieram maskę odkręcam korek na listwie , naciskam wentyl , paliwo psiknie to znaczy że jest ??? jeśli nacisnę 2 raz też ma psiknąć czy już nie ???

przekręcam kluczyk na zapłon nabija pompka otwieram maskę , odkręcam korek na listwie i naciskam , paliwo ma psikać za każdym naciśnięciem ???

 

pozdro 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak paliwo w listwie jest 

otwieram maskę odkręcam korek na listwie , naciskam wentyl , paliwo psiknie to znaczy że jest ???  - paliwo psiknęło raz potem już nie  ( ale w 2 oplu  z takim samym silnikiem itd jest tak samo)

potem dalej nie odpalając auta :

przekręcam kluczyk na zapłon nabija pompka ,naciskam wentyl  paliwo psikało mocniej i 2 raz bez problemy (2 oplu  z takim samym silnikiem itd jest tak samo)

 

No i autko odpaliło chodź dziś stało troszkę maską w dół , sprawdzę jeszcze jutro , teraz stoi dupą w dół  , eh sam nie wiem co się dzieje , może coś się psuje ecu ? 

dziś przy sprawdzaniu napięcia na ecu  program pokazał sekundowy skok na 16,6V ??? co to może się dziać 

napięcie ładowania i napięcie obd było wtedy cały czas ok 14v ????

 

Już nie wiem co robić , jest tu ktoś z Dębicy albo okolic co ma opcoma ?????

 

Pozdro

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No i chyba będzie problem jednak z pompą  paliwa , bo dziś po postoju troszkę dupą w dół nie było paliwa w listwie paliwowej, jak nacisnąłem wentyl nie psiknęło nic  , więc chyba cofa paliwo :/

 

I moje pytanie , gdzie się znajduje zawór zwrotny paliwa ? wystarczy że wymienię sam wkład pompy paliwa czyli to metalowe , czy musze wymienić kompletna pompę paliwa razem z tym plastikiem całym osprzętem bo to tam gdzieś jest zawór zwrotny ?????

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź żarówką czy prąd pod obciążeniem na pompie nie słabnie. 

Miałem tak kiedyś, że napięcie na pompie było ok. ale jak w układ wpięty został przewód żarówką, to przy włączeniu zapłonu (czyli załączeniu pompy) żarówka ledwo się żarzyła. 

Winny był przegniły po drodze przewód elektryczny, który dawał duży opór. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , a jaka to żarówka?? I to jakoś plus minus ? Bo to się tak nie znam :(

Ale jak przekręcę zapłon to pompę bardzo wyraźnie słychać mocno , a potem w czasie pracy też zwłaszcza ta nowa bo nie kupowałem bosha... :(

zawsze za 2 razem odpali na dyg , nawet jak za 1 razem pokręcę przez sekundę to na 2 łapie od strzała 

A może mieć coś z tym wspólnego instalacja lpg ? To jakaś stara sekwencja gas system s500 , ja to odpiąłem bezpiecznikiem i zakręciłem butlę , i jedze na benzynie i jakieś 2 tyg temu tak mi się zaczęło dziać:((((

 

Pozdro 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności