Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprawdzić czy odma jest sprawna w corsa c 1,3 cdti silnik z13dt.Ogólnie wygląda na drożną, czy są tam jakieś membrany albo jakiegoś rodzaju zawory zwrotne? Na zdjęciu przedmiotowa odma. 1 - rurka idzie do świeżego powietrza (przepływomierz i filtr powietrza). 2 -  rura idzie w obudowę silnika pokrywa rozrządu. 3 - spływ do misy olejowej. Dmuchając delikatnie w rurkę nr 1 nie da się stawia opór tak samo nie można zassać, jeśli odkręcę korek wlewu oleju lub bagnet to jest możliwy przedmuch i zassanie powietrza. To by wskazywało ze odma jest drożna. Nie robiłem tego testu z przewodem nr 2. czy w tej odmie są jakieś membrany lub zawory zwrotne? Kiedy silnik pracuje bagnet nie jest wypychany a korek wlewu oleju można swobodnie odkręcić nie jest ani zassany ani wypychany, nie ma specyficznego syku spod korka wlewu oleju.

odma1.jpg

Edytowane przez pionek
korekta

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Marcin 83 napisał:

Z opisu wynika że jest ok. A co się dzieje ?

 

Chciałem sprawdzić czy prawidłowo następuje wentylacja, czy nie następuje tam jakieś nadmierne ciśnienie. Sprawdzałem tez ciśnienie pompy oleju, pokazuje 1,9-2 bary przy biegu jałowym. Zaczęło się od tego ze komputer wyrzucał  błędy  P0108 - (7) oraz P0106 - (F) dodatkowo świeciła się kontrolka oleju. Turbosprężarka miała luzy wymieniłem na nową, profilaktycznie wymieniłem na nowy czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik map w kolektorze ssącym. Kolektor ssący zdemontowałem wyczyściłem, wszelkie rury w obiegu turbo wyczyściłem łącznie z intercomem. Przewód doprowadzający olej do turbosprężarki wyglądał podejrzanie wiec profilaktycznie wymieniłem na nowy. Od zawsze miałem problem z zaworem EGR raz na rok go rozkraczałem rozruszałem i był na rok spokój. Żeby się nie męczyć tak co roku i zważywszy na fakt ze już miałem go wyciągniętego to wymieniłem zawór EGR na nowy.  Teraz zaczyna cieknąc olej silnikowy prawdopodobnie z uszczelnienia korbowodu pod kołem dwu masowym. To większa robota i wolałbym sprawdzić wszystkie ewentualności. To ze cieknie nie jest tak irytujące no to czego się spodziewać po uszczelnieniu które ma 18 lat. Krew w żyłach ścina fakt ze 3 miesiące temu w warsztacie miałem wymieniane kompletne sprzęgło łącznie z kołem dwu masowym zostawiłem tam worek pieniędzy a ci dyletanci nie wymienili mi uszczelnienia które kosztuje może z 50 zł. tylko dlatego bo było suche, 18 letnie uszczelnienie. Jeśli okaże się ze to uszczelnienie to drugi raz ta sama robota się szykuje. Przeciek wygląda tak

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800444
Udostępnij na innych stronach

No wyciek już ładny. Przy zrzuceniu skrzyni i wymianie sprzęgła uszczelniacz powinni zmienić , bo tak jak piszesz koszt niewielki a potem za tą samą robotę trzeba płacić . 

No i raczej tego nie unikniesz, bo jeszcze olej tarcze zapaskudzi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800445
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Marcin 83 napisał:

No wyciek już ładny. Przy zrzuceniu skrzyni i wymianie sprzęgła uszczelniacz powinni zmienić , bo tak jak piszesz koszt niewielki a potem za tą samą robotę trzeba płacić . 

No i raczej tego nie unikniesz, bo jeszcze olej tarcze zapaskudzi

 

Czyli 100% to uszczelnienie wału pod kołem dwu masowym?  A miałem nadzieje ze to jakieś nadmierne ciśnienie oleju silnikowego sprawia ze olej jest wypychany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800446
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wykluczy że z góry gdzieś leci i tam spływa. 

Musisz sam ocenić czy spływa z góry czy z połączenia skrzynia- blok .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800451
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście odkręciłem mostek wzmacniający miskę olejową i odsłoniło troszkę koło dwu masowe. Które okazało się zupełnie czyste, raczej nie było by to możliwe gdyby przeciekał uszczelniacz wału. Za to widać że spod jednej z śrub miski olejowej jest przeciek. Nie było tego widać gdyż to miejsce przysłania mostek wzmacniający. Dla potomnych kartka z książki z wymiany miski olejowej. No to wypadało by teraz zdjąć miskę, oczyścić, zaaplikować nitkę nowej masy uszczelniającej  - 2 mm REINZ REINZOSIL lub innej.

Wymontowanie i zamontowanie miski olejowej.pdf

Edytowane przez pionek
edycja

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800676
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności