pionek Opublikowano 11 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2023 (edytowane) Jak sprawdzić czy odma jest sprawna w corsa c 1,3 cdti silnik z13dt.Ogólnie wygląda na drożną, czy są tam jakieś membrany albo jakiegoś rodzaju zawory zwrotne? Na zdjęciu przedmiotowa odma. 1 - rurka idzie do świeżego powietrza (przepływomierz i filtr powietrza). 2 - rura idzie w obudowę silnika pokrywa rozrządu. 3 - spływ do misy olejowej. Dmuchając delikatnie w rurkę nr 1 nie da się stawia opór tak samo nie można zassać, jeśli odkręcę korek wlewu oleju lub bagnet to jest możliwy przedmuch i zassanie powietrza. To by wskazywało ze odma jest drożna. Nie robiłem tego testu z przewodem nr 2. czy w tej odmie są jakieś membrany lub zawory zwrotne? Kiedy silnik pracuje bagnet nie jest wypychany a korek wlewu oleju można swobodnie odkręcić nie jest ani zassany ani wypychany, nie ma specyficznego syku spod korka wlewu oleju. Edytowane 11 Listopada 2023 przez pionek korekta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Z opisu wynika że jest ok. A co się dzieje ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pionek Opublikowano 12 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 8 minut temu, Marcin 83 napisał: Z opisu wynika że jest ok. A co się dzieje ? Chciałem sprawdzić czy prawidłowo następuje wentylacja, czy nie następuje tam jakieś nadmierne ciśnienie. Sprawdzałem tez ciśnienie pompy oleju, pokazuje 1,9-2 bary przy biegu jałowym. Zaczęło się od tego ze komputer wyrzucał błędy P0108 - (7) oraz P0106 - (F) dodatkowo świeciła się kontrolka oleju. Turbosprężarka miała luzy wymieniłem na nową, profilaktycznie wymieniłem na nowy czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik map w kolektorze ssącym. Kolektor ssący zdemontowałem wyczyściłem, wszelkie rury w obiegu turbo wyczyściłem łącznie z intercomem. Przewód doprowadzający olej do turbosprężarki wyglądał podejrzanie wiec profilaktycznie wymieniłem na nowy. Od zawsze miałem problem z zaworem EGR raz na rok go rozkraczałem rozruszałem i był na rok spokój. Żeby się nie męczyć tak co roku i zważywszy na fakt ze już miałem go wyciągniętego to wymieniłem zawór EGR na nowy. Teraz zaczyna cieknąc olej silnikowy prawdopodobnie z uszczelnienia korbowodu pod kołem dwu masowym. To większa robota i wolałbym sprawdzić wszystkie ewentualności. To ze cieknie nie jest tak irytujące no to czego się spodziewać po uszczelnieniu które ma 18 lat. Krew w żyłach ścina fakt ze 3 miesiące temu w warsztacie miałem wymieniane kompletne sprzęgło łącznie z kołem dwu masowym zostawiłem tam worek pieniędzy a ci dyletanci nie wymienili mi uszczelnienia które kosztuje może z 50 zł. tylko dlatego bo było suche, 18 letnie uszczelnienie. Jeśli okaże się ze to uszczelnienie to drugi raz ta sama robota się szykuje. Przeciek wygląda tak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 No wyciek już ładny. Przy zrzuceniu skrzyni i wymianie sprzęgła uszczelniacz powinni zmienić , bo tak jak piszesz koszt niewielki a potem za tą samą robotę trzeba płacić . No i raczej tego nie unikniesz, bo jeszcze olej tarcze zapaskudzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800445 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pionek Opublikowano 12 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 15 minut temu, Marcin 83 napisał: No wyciek już ładny. Przy zrzuceniu skrzyni i wymianie sprzęgła uszczelniacz powinni zmienić , bo tak jak piszesz koszt niewielki a potem za tą samą robotę trzeba płacić . No i raczej tego nie unikniesz, bo jeszcze olej tarcze zapaskudzi Czyli 100% to uszczelnienie wału pod kołem dwu masowym? A miałem nadzieje ze to jakieś nadmierne ciśnienie oleju silnikowego sprawia ze olej jest wypychany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Nikt nie wykluczy że z góry gdzieś leci i tam spływa. Musisz sam ocenić czy spływa z góry czy z połączenia skrzynia- blok .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800451 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pionek Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 (edytowane) Na szczęście odkręciłem mostek wzmacniający miskę olejową i odsłoniło troszkę koło dwu masowe. Które okazało się zupełnie czyste, raczej nie było by to możliwe gdyby przeciekał uszczelniacz wału. Za to widać że spod jednej z śrub miski olejowej jest przeciek. Nie było tego widać gdyż to miejsce przysłania mostek wzmacniający. Dla potomnych kartka z książki z wymiany miski olejowej. No to wypadało by teraz zdjąć miskę, oczyścić, zaaplikować nitkę nowej masy uszczelniającej - 2 mm REINZ REINZOSIL lub innej. Wymontowanie i zamontowanie miski olejowej.pdf Edytowane 20 Listopada 2023 przez pionek edycja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/97656-odma/#findComment-800676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.