Skocz do zawartości

Odma


pionek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprawdzić czy odma jest sprawna w corsa c 1,3 cdti silnik z13dt.Ogólnie wygląda na drożną, czy są tam jakieś membrany albo jakiegoś rodzaju zawory zwrotne? Na zdjęciu przedmiotowa odma. 1 - rurka idzie do świeżego powietrza (przepływomierz i filtr powietrza). 2 -  rura idzie w obudowę silnika pokrywa rozrządu. 3 - spływ do misy olejowej. Dmuchając delikatnie w rurkę nr 1 nie da się stawia opór tak samo nie można zassać, jeśli odkręcę korek wlewu oleju lub bagnet to jest możliwy przedmuch i zassanie powietrza. To by wskazywało ze odma jest drożna. Nie robiłem tego testu z przewodem nr 2. czy w tej odmie są jakieś membrany lub zawory zwrotne? Kiedy silnik pracuje bagnet nie jest wypychany a korek wlewu oleju można swobodnie odkręcić nie jest ani zassany ani wypychany, nie ma specyficznego syku spod korka wlewu oleju.

odma1.jpg

Edytowane przez pionek
korekta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Marcin 83 napisał:

Z opisu wynika że jest ok. A co się dzieje ?

 

Chciałem sprawdzić czy prawidłowo następuje wentylacja, czy nie następuje tam jakieś nadmierne ciśnienie. Sprawdzałem tez ciśnienie pompy oleju, pokazuje 1,9-2 bary przy biegu jałowym. Zaczęło się od tego ze komputer wyrzucał  błędy  P0108 - (7) oraz P0106 - (F) dodatkowo świeciła się kontrolka oleju. Turbosprężarka miała luzy wymieniłem na nową, profilaktycznie wymieniłem na nowy czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik map w kolektorze ssącym. Kolektor ssący zdemontowałem wyczyściłem, wszelkie rury w obiegu turbo wyczyściłem łącznie z intercomem. Przewód doprowadzający olej do turbosprężarki wyglądał podejrzanie wiec profilaktycznie wymieniłem na nowy. Od zawsze miałem problem z zaworem EGR raz na rok go rozkraczałem rozruszałem i był na rok spokój. Żeby się nie męczyć tak co roku i zważywszy na fakt ze już miałem go wyciągniętego to wymieniłem zawór EGR na nowy.  Teraz zaczyna cieknąc olej silnikowy prawdopodobnie z uszczelnienia korbowodu pod kołem dwu masowym. To większa robota i wolałbym sprawdzić wszystkie ewentualności. To ze cieknie nie jest tak irytujące no to czego się spodziewać po uszczelnieniu które ma 18 lat. Krew w żyłach ścina fakt ze 3 miesiące temu w warsztacie miałem wymieniane kompletne sprzęgło łącznie z kołem dwu masowym zostawiłem tam worek pieniędzy a ci dyletanci nie wymienili mi uszczelnienia które kosztuje może z 50 zł. tylko dlatego bo było suche, 18 letnie uszczelnienie. Jeśli okaże się ze to uszczelnienie to drugi raz ta sama robota się szykuje. Przeciek wygląda tak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wyciek już ładny. Przy zrzuceniu skrzyni i wymianie sprzęgła uszczelniacz powinni zmienić , bo tak jak piszesz koszt niewielki a potem za tą samą robotę trzeba płacić . 

No i raczej tego nie unikniesz, bo jeszcze olej tarcze zapaskudzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Marcin 83 napisał:

No wyciek już ładny. Przy zrzuceniu skrzyni i wymianie sprzęgła uszczelniacz powinni zmienić , bo tak jak piszesz koszt niewielki a potem za tą samą robotę trzeba płacić . 

No i raczej tego nie unikniesz, bo jeszcze olej tarcze zapaskudzi

 

Czyli 100% to uszczelnienie wału pod kołem dwu masowym?  A miałem nadzieje ze to jakieś nadmierne ciśnienie oleju silnikowego sprawia ze olej jest wypychany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wykluczy że z góry gdzieś leci i tam spływa. 

Musisz sam ocenić czy spływa z góry czy z połączenia skrzynia- blok .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście odkręciłem mostek wzmacniający miskę olejową i odsłoniło troszkę koło dwu masowe. Które okazało się zupełnie czyste, raczej nie było by to możliwe gdyby przeciekał uszczelniacz wału. Za to widać że spod jednej z śrub miski olejowej jest przeciek. Nie było tego widać gdyż to miejsce przysłania mostek wzmacniający. Dla potomnych kartka z książki z wymiany miski olejowej. No to wypadało by teraz zdjąć miskę, oczyścić, zaaplikować nitkę nowej masy uszczelniającej  - 2 mm REINZ REINZOSIL lub innej.

Wymontowanie i zamontowanie miski olejowej.pdf

Edytowane przez pionek
edycja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności