Skocz do zawartości

Wentylator...po raz kolejny


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że na temat chłodzenia było już wiele, ale identycznego problemu nie znalazłem.

Podczas jazdy nie ma problemu temperatura wg wskaźnika jest koło 90-93 stopni, w korkach po 20 minutach temperatura skacze na czerwone pole (czyli wg wskaźnika niby około 108 C) i dopiero na tym czerwonym polu załączy się wentylator ochłodzi do około 100 C(niecałe 100 C według wskazania) i się wyłącza. Jeszcze parę tygodni temu wentylator włączał się przy 105 C i wyłączał przy powiedzmy 97 C. Czy jest możliwe aby wskaźnik (od temperatury) pokazujący na desce się rozregulowywał.

Termostat raczej wykluczam, jeszcze jest opcja, że czujnik płynu chłodzącego szwankuje(czy idzie to jakoś sprawdzić)?

Dzięki za każda słowo;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniel GSi

dokladnie jak napisal kolega wyzej, czujnik podajacy sygnal do zegarow, jest pod rozrzadem od strony chlodnicy, wkrecony w silnik ponizej czujnika dajacego sygnal do kompa, kosztuje z 15zlotych, tez tak mialem jak ty, a pozniej to juz wskazowka calkiem polozyla sie za skala i tak lezala, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak napisal kolega wyzej, czujnik podajacy sygnal do zegarow, jest pod rozrzadem od strony chlodnicy, wkrecony w silnik ponizej czujnika dajacego sygnal do kompa, kosztuje z 15zlotych, tez tak mialem jak ty, a pozniej to juz wskazowka calkiem polozyla sie za skala i tak lezala, pozdrawiam

Hm, a gdzie dokładnie jest ten czujnik?

 

Bo ja mam już od dawna taki problem, że wskaźnik dosłownie buja się jak chce, raz całą drogę potrafi leżeć, raz podskoczy do 90 i znów spadnie, a raz cały czas wskazuje 90.

 

Wymieniałem czujnik ten na dole przy chłodnicy po lewej stronie patrząc na silnik z góry, czy to o ten chodzi? Bo jeśli tak to albo nic nie pomogło, albo jakiś felerny był ten czujnik w co szczerze wątpię.

 

Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że bardzo szybko załącza się wentylator (teraz jak te upały trochę były) tak na poziomie pierwszej kreski po 90 stopniach. Chociaż dzisiaj raz się włączył jak wskaźnik pokazywał, że silnik jest niby zimny (ale oczywiście nie był bo trochę pojeździłem)

 

Corsa B x14sz z LPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo masz luxny kabel na czujniku i ci pokazuje, co chce, albo skopany czujnik.

Spojrzyj na kolektor ssący od strony alternatora, od góry.

Zobaczysz taki grzybek z podłączonym jednym kabelkiem.

To właśnie o ten czujnik chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czujniki na komputer i zegary są koło siebie tuż koło "obudowy na rozrząd(między tym plastykiem a chłodnicą(jeden jest na wcisk plastykowy, a drugie na taką blaszkę wsuwaną).

Ja to wymieniłem - nie spuszczałem płynu(trosze mi uleciało tak 0,1l) i teraz mi się po 10 minutach wchodzi na czerwone pole temperatura - czyli pewnie zapowietrzyłem układ - jakieś rady? jak to teraz naprawić? Wentylator dalej nie załącza przy 100, czyli jeszcze ten czujnik przy chłodnicy będę musiał pewnie wymienić...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności