Skocz do zawartości

Wymiana na kompletny zestaw amortyzatory przód Meriva A


Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, silos napisał:

Witam.

1. Kupiłem 2 szt. amortyzatorów gazowych niebieskich Meyle oraz pozostałe części Krafta (odboje, łożyska i gumy góra). 

Jeżeli chodzi o ściągacz kuty do sprężyn bo zostają stare to dla Meriva A ściągacz o rozmiarze 240mm czy 380mm ?

 

2. Jeżeli chodzi o odblokowanie nowych amortyzatorów bo teraz są ściągnięte haczykiem to w którym momencie ściąga się ten haczyk ? Czy jak założy się na nie ściśnięte sprężyny i potem śrubokrętem ich wyrwanie aby tuleja amortyzatora się wysunęła ?

 

Dziękuję.

M.K.

1) Ściągacz do sprężyn Yato YT-2547 mam te i są wystarczające tzn za długie a mają długość około 35 cm. Poprostu były najtańsze bardziej markowe niż te najtańsze - choć i te najtańsze na alledrogo starczą. bierz najtańsze

Mnie w sobotę czeka wymiana tyłu bo prawa strona upękła - też meyle wchodzą (o dziwo spreżyn meyle nie robi na przód).

 

2) Jak wyżej demontaż bo i rozruszać - w zasadzie chodzi sprawdzić jak działają. No i blokady do nich ci nie trzeba bo to zaraz idzie do montażu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry. 

Amortyzatory wymienione na niebieskie wraz z osprzętem.

Moje pytanie na koniec jest takie czy komuś udało się wymienić dwie gumy poprzecznego łącznika stabilizatora (rurka) do którego przykręcone są boczne krótki pionowe łączniki stabilizatora (lewy i prawy) kiedy samochód jest na kanale, nie podniesiony, odkręcając obejmy kluczem płaskim, oczkowym E12 ?

Czy nie ma szans i trzeba na kanale podeprzeć boki i zdjąć te boczne łączniki stabilizatora.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest torx najprawdopodobniej , jeśli jest dojście to można próbować , po zluzowaniu łącznika stabilizatora jest zdecydowanie łatwiej , choć by żeby mieć miejsce na założenie nowej tulei

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to finalnie ściagałem (wymieniałem te gumy) w całości ze sankami bo raz że nie szło odkręcic - torxy nie bardzo się nadają w tym miejscu odkręcać czymkolwiek innym niż płaskimi kluczami a raczej nic dobrze nie leży - a nasadki nie wejdą. Poza tym jedna ze śrub u mnie poszło do przegwintowania (znaczy nakrętka zespawana z sankami) - i chyba finalnie wstawiłem wszystko nowe na normalny klucz a nie torx- no ale miałem już kiedyś kupione solidne śruby.

A no i założenie na aucie nowych gum... no to będzie walka - całkiem inna sprawa jak się to ma wywalone na zewnątrz :)

 

A czy ma sens- raczej to przy okazji no chyba że masz faktycznie wywalone - choć wiadomo jak od nowości to zawsze coś będą wyrobione gumy - dlategoż te nowe tak cięzko założyć na aucie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, waldek2020 napisał:

innym niż płaskimi kluczami

Dlatego mając Opla wystarczy komplet 4 kluczy płaskich torx , w sumie 8 rozmiarów bo dwustronne 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności