waldek2020 Opublikowano 20 Marca Udostępnij Opublikowano 20 Marca 31 minut temu, silos napisał: Witam. 1. Kupiłem 2 szt. amortyzatorów gazowych niebieskich Meyle oraz pozostałe części Krafta (odboje, łożyska i gumy góra). Jeżeli chodzi o ściągacz kuty do sprężyn bo zostają stare to dla Meriva A ściągacz o rozmiarze 240mm czy 380mm ? 2. Jeżeli chodzi o odblokowanie nowych amortyzatorów bo teraz są ściągnięte haczykiem to w którym momencie ściąga się ten haczyk ? Czy jak założy się na nie ściśnięte sprężyny i potem śrubokrętem ich wyrwanie aby tuleja amortyzatora się wysunęła ? Dziękuję. M.K. 1) Ściągacz do sprężyn Yato YT-2547 mam te i są wystarczające tzn za długie a mają długość około 35 cm. Poprostu były najtańsze bardziej markowe niż te najtańsze - choć i te najtańsze na alledrogo starczą. bierz najtańsze Mnie w sobotę czeka wymiana tyłu bo prawa strona upękła - też meyle wchodzą (o dziwo spreżyn meyle nie robi na przód). 2) Jak wyżej demontaż bo i rozruszać - w zasadzie chodzi sprawdzić jak działają. No i blokady do nich ci nie trzeba bo to zaraz idzie do montażu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silos Opublikowano 26 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca Dzień Dobry. Amortyzatory wymienione na niebieskie wraz z osprzętem. Moje pytanie na koniec jest takie czy komuś udało się wymienić dwie gumy poprzecznego łącznika stabilizatora (rurka) do którego przykręcone są boczne krótki pionowe łączniki stabilizatora (lewy i prawy) kiedy samochód jest na kanale, nie podniesiony, odkręcając obejmy kluczem płaskim, oczkowym E12 ? Czy nie ma szans i trzeba na kanale podeprzeć boki i zdjąć te boczne łączniki stabilizatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 26 Marca Udostępnij Opublikowano 26 Marca Tam jest torx najprawdopodobniej , jeśli jest dojście to można próbować , po zluzowaniu łącznika stabilizatora jest zdecydowanie łatwiej , choć by żeby mieć miejsce na założenie nowej tulei   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldek2020 Opublikowano 26 Marca Udostępnij Opublikowano 26 Marca Ja to finalnie ściagałem (wymieniałem te gumy) w całości ze sankami bo raz że nie szło odkręcic - torxy nie bardzo się nadają w tym miejscu odkręcać czymkolwiek innym niż płaskimi kluczami a raczej nic dobrze nie leży - a nasadki nie wejdą. Poza tym jedna ze śrub u mnie poszło do przegwintowania (znaczy nakrętka zespawana z sankami) - i chyba finalnie wstawiłem wszystko nowe na normalny klucz a nie torx- no ale miałem już kiedyś kupione solidne śruby. A no i założenie na aucie nowych gum... no to będzie walka - całkiem inna sprawa jak się to ma wywalone na zewnątrz A czy ma sens- raczej to przy okazji no chyba że masz faktycznie wywalone - choć wiadomo jak od nowości to zawsze coś będą wyrobione gumy - dlategoż te nowe tak cięzko założyć na aucie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin 83 Opublikowano 26 Marca Udostępnij Opublikowano 26 Marca 3 godziny temu, waldek2020 napisał: innym niż płaskimi kluczami Dlatego mając Opla wystarczy komplet 4 kluczy płaskich torx , w sumie 8 rozmiarów bo dwustronne   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.