Skocz do zawartości

Niefirmowe radio w nowszych Oplach


Gość xpirat

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm... sama kostka wychodząca z auta (z tego co popatrzylem schematy) ma tylko jedno stałe wyjscie 12V. Natomiast nie szukałem schematu kostki na interfejsie... poszukam.... mówisz, że ten interfejs (w sensie connect2) jest komputerem i mozna go programować? miales na mysli producenta connect2? :) Myslalem, że to jest tylko układ scalony nieprogramowalny.... Minus tej całej przeróbki to jest to, że nie moge wejsc teraz w menu diagnostyczne auta (wczesniej przyciskałem długo przycisk settings)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ten interfejs musi chodzić na jakimś mikroprocesorze inaczej nie dałby rady z magistralą CAN. Zresztą firma produkuje to dla różnych aut i systemów audio, więc po co robić 30 czy 40 czipów dedykowanych jak można procek za 5$ i tylko program zmieniać. Podejrzewam, że są jakieś dodatkowe opcje serwisowe zmieniane np. kombinacjami przycisków. Napisanie do connect2 nic nie kosztuje, może akurat coś poradzą.

Ja w przelotce z kostki opla na kostkę ISO mam kabel po stacyjce osobno wyprowadzony i trzeba go samemu podłączyć gdzieś do instalacji. Na zdjęciu w tym interfejsie też widzę luzem 2 kable, ale nie mam go jeszcze nażywo, więc nie wiem czy tam są.
Mi na tym nie zależy bo zawsze wyłączam logikę zapłonu i decyduję kiedy wyłączyć i włączyć radio. W sumie nie wiem jak jst w Twoim aucie, ale ja u siebie w ustawieniach na konsoli właczam/wyłączam logikę zapłonu i chyba po CANie leci wtedy info do radia, żeby się wyłączyło. Może tutaj też tak to działa...

Jeśli chodzi o ukryte menu radia to ja się na to nie spinam - mimo kilkukrotnych prób nie udało mi się go u siebie wywołać (mam nieśmiałe podejrzenia, że GID i radio są z innego auta i coś nie bangla po prostu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak ustawić datę i godzinę po wymianie radia na niefabryczne ? Sterowanie z kierownicy mam, mogę przechodzić pomiędzy BC1 i BC2 ale ni jak nie wiem jak ustawić datę i godzinę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ustawić datę i godzinę po wymianie radia na niefabryczne ? Sterowanie z kierownicy mam, mogę przechodzić pomiędzy BC1 i BC2 ale ni jak nie wiem jak ustawić datę i godzinę.

No jesli masz interfejs connect2 to przyciskasz dluzej dolny przycisk po lewej stronie kierownicy. Bez tego interfejsu nie wejdziesz....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć Wszystkim, (mam nadzieje, że w dobrym temacie piszę )

 

Chcę w najbliższym czasie zmienić w aucie ( Astra H 2007 rocznik) radio do tego głośniki i wytłumić drzwi... oczywiście również chciałbym mieć zachowane sterowanie z poziomu kierownicy :-D

Jestem z woj Opolskiego i w Nysie znalazłem fajny sklep Centrum Audio, na chwilę obecną jestem na etapie rozmów meilowych - nic nie zamawiałem tylko się dowiadywałem..

Otóż Chłopaki doradzili mi takie radio:

2Din:

http://allegro.pl/jvc-kw-r510-radio-2din-cd-usb-multikolor-pen-8gb-i4545123294.html

 

Głośniki

http://allegro.pl/glosniki-audio-system-mx-165-honda-ford-opel-mdf-i4545113107.html z dystansem do Astry h - narazie będę tylko zmieniac głośniki na przodzie bo na tyle to muszę najpierw elektrykę drzwi zrobić :-D no i oczywiście są to większe koszta...

 

Do tego za ok. 200 zł adapter na sterowanie z kierownicy i jakieś maty wygłuszające na drzwi...

 

Mój wyświetlacz to BID (Board Info Display) jest sens wymiany go na kolorowy?

 

Jest u nich możliwość montażu - mam nadzieje że chłopaki się znają

 

Proszę o opinię tego sprzętu - bo powiem szczerze jestem zielony :-D i nie chciałbym, żeby zrobili mnie w jajo :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja montowałem u siebie takie Pioneer FH - 460UI 2 din do tego zestaw głośników U-dimension. I jestem zadowolony. Nie wiem jak to radio co tu dałeś link ale mi zależało żeby miał kolor podświetlenia jak deski rozdzielczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam. Chciałem podłączyć do swojego Opla Corsy D z 2007 niefabryczne radio tak aby działało tylko z kluczykiem a wyłączało się samoczynnie po zgaszeniu auta aby nie rozładować sobie przypadkiem akumulatora gdyż jeżdżę dość rzadko. i tu pojawił się pewien problem gdyż na mojej fabrycznej kostce jest jedynie stałe 12V, nie ma natomiast zasilania po stacyjce. Chciałem więc zapytać gdzie ewentualnie mógłbym się podpiąć, aktualnie znalazłem 2 miejsca w których 12V pojawia się tylko z kluczykiem: zapalniczka - ale jest ona jakby wtopiona w deskę i na pierwszy rzut oka nie mam pojęcia jak się dobrać do jej okablowania bez demontowania połowy samochodu, drugie to pomarańczowy kabel dochodzący do czarnej kostki wpiętej w panel sterowania nawiewem, który jest relatywnie łatwo dostępny ale nie wiem czy mogę się tam podłączyć z radiem. Druga sprawa którą zauważyłem to w moim adapterze stały plus z kostki połączony jest z 4 pinem (wg schematu w poniższym linku) kostki iso więc jak wyczytałem w kilku tematach najprawdopodobniej będę go musiał zamienić z kabelkiem w pinie 7 ale to już raczej nie będzie dużym problemem.

 

http://images45.fotosik.pl/1710/0e42ba1e7f7db51c.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat stary, ale wiem skąd wziąć 12V po stacyjce (na pozycji 1) w aucie Corsa D 2011 przedlift a nie było nic tutaj.

 

Należy rozebrać tą część za kierownicą:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t35.0-12/14536665_1266003153470955_1106863175_o.jpg?oh=7620857ab86de092f3390fbfbd25182e&oe=57F37CB8

 

Gdy przekręćimy kierownicę o 90 stopni najpierw w lewo w prawo, odsłonią nam się 2 zaślepki. Najlepiej wypiąć je kluczykiem bądź płaskim śrubokrętem. Siedzą mocno, więc trzeba użyć trochę siły.

Następnie odkręcamy śruby. Je też wykręca się z dużym oporem za pierwszym razem.

 

Gdy je odkręcimy, wtedy trzeba zdjąć tą górną część. Po prostu przycisnąć po bokach i i trochę się namęczyć z przednią częścią.

 

Teraz skupiamy się na kostce która jest wpięta do stacyjki. Dokładniej przewód na samej gorze o barwie zółto-brązowej. To jest 12V po stacyjce. Ja włożyłem po prostu od tyłu drugi przewód, a następnie złączyłem zwykłym paskiem z pozostałymi tak aby nie wypadł. Trzyma się mocno. W Pomiędzy jeszcze założyłem bezpiecznik.

 

No i potem prosta droga, trzeba doprowadzić ten przewód do radia. Jedyna droga która nie wymaga rozbierania całej deski rozdzielczej to najpierw puszczenie do bezpieczników

20161002_140350.jpg

 

a potem nad przewodem wentylacyjnym i do otworu po prawej

20161002_140429.jpg

20161002_140441.jpg

I na koniec to już kwestia podłączenia pod radio.

 

 

 

 

A działa to tak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności