Skocz do zawartości

corsa cdti problem z odpaleniem


Gość robertg28

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich na forum mam problem jak w temacie corsa cdti nie chce zapalic niby próbuje chyta ale ma problem z odpaleniem jest tak kreciodpali na 1s gasnie i w miare z zagrzaniem silnika troszke lepiej odpala igasnie czasami zapali i pomału sie wkreca na obroty przy tym kopci bardzo na rózne kolory samochód był u kilu mechaników i kazdy rozkłada rece rozrzad sprawdzony,cisnienie na cylindrach po 18 każdy ,błedu niema w sterowniku zadnego cisnienie na szynie podczas odpalania 35000 kpa niewiem jeszcze co sprawdzic może to wtryski może miał ktos podony objaw z góry dzieki za kazda pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również podłączam się do tematu. Mam Corsę 1.3 CDTI z 2005 roku i na zimnym silniku pali bez większych problemów, ale na ciepłym trzeba kręcić i kręcić i modlić się żeby zapaliła. Co to może być? Czy zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Warszawy, który doprowadził by mi samochód do porządku? Dodam, że problem z odpalaniem pojawił się po regeneracji pompy, która ciekła. Pompa ciekła, ale nie było najmniejszych problemów z odpalaniem. Poza tym zawsze przed odpaleniem przekręcam stacyjkę na zapłon i czekam aż zgasną wszystkie kontrolki. Jednym słowem: RATUNKU!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertg28

Witam po 2 dniach grzebania corsa w koncu odpaliła wszystko zostało sprawdzone i wyczyszczone i tu ciekawostka corsa odpaliła a usterka niewiadoma ,po dwuch dniach jazdy corsa znowu wywuja numer i nie odpala po 8 godzinnym postoju,więc zapiłem linke i do domu jednak odpaliła po kilku metrach na zaciąg,co może robic takie psikusy??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dwuch dniach jazdy corsa znowu wywuja numer i nie odpala po 8 godzinnym postoju,więc zapiłem linke i do domu jednak odpaliła po kilku metrach na zaciąg,co może robic takie psikusy??

nie nie może i szukałbym dalej usterki, zaczynając od zaopatrzenia w paliwo, szczególnie od zaworka zwrotnego na pompie, czy nie puszcza paliwa i układ cały się nie zapowietrza...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertg28

Wtam czy na szynie cr po nocnym postoju powinno byc jakies cisnienie? moze pompa wysokiego cisnienia siada ? gdzie jest ten zawór zwrotny w pompie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Poradnik poświęcony problematyce zasilania w paliwo.

 

samochód nie chce zapalić co zrobić, są dwie możliwości albo układ zapłonowy jest uszkodzony lub układ paliwowy, bardzo prostą sprawą jest kontrola czy pompa paliwowa podaje paliwo

odkręcamy kapturek na listwie wtryskowej

837747f0dadae29a.jpg

 

w środku jest normalny wentyl jak mamy w kołach, wentyl możemy nacisnąć i sprawdzić czy jest ciśnienie paliwa

fa72fa9224c26a77.jpg

 

jeśli nic nie tryska można ten wentyl wykręcić a na gwint dać kawałek węża i spróbować zakręcić rozrusznikiem

a5d141592f197cbe.jpg

 

w normalniej warunkach paliwo powinno płynąc wężem, jeśli nic nie płynie zdejmujemy wąż i wkręcamy wentyl oraz kapturek.

 

Mamy wstępną diagnozę, pompa nie podaje paliwa, czyli może być brak zasilania pompy lub sama pompa jest uszkodzona

 

pompa jest zabezpieczona bezpiecznikiem 20 A i jest zasilana poprzez przekaźnik

50050bc63e64ed56.jpg

 

Bezpiecznik można wizualnie sprawdzić lub zmierzyć miernikiem, ja do takich celów stosuję probówkę z kawałkiem kabla który jest przyczepiony do masy a probówkę przykładam do poszczególnych elementów które chce sprawdzić

po ocenie wzrokowej bezpiecznika wyjmujemy przekaźnik i sprawdzamy czy jest on zasilany, napięcie na sprawdzanym styku jest cały czas bez przekręcania kluczyka

7b53a69bd1c01d40.jpg

 

W celu sprawdzenia samego przekaźnika należy kawałek kabla z probówką dać do końcówki tak jak na zdjęciu oraz włożeniu przekaźnika i próbie zakręcenia silnika rozrusznikiem

d1e24e3e6931548c.jpg

 

lampka probówki powinna się zapalać, jeśli się pali można przyjąć że zasilanie pompy w komorze silnika jest sprawne i przechodzimy do samej pompy

 

Pompa w Oplu jest pod tylnym siedzeniem pasażera i jest zasłonięte plastikową pokrywą którą należy zdjąć

ddc52517a5d3dd9b.jpg

 

Czyścimy wszystko z pyłu i piasku najlepiej jest to albo wydmuchać sprężonym powietrzem lub użyć odkurzacza, jest to bardzo ważne gdyż wyjmując pompę nie jest zalecane by do baku dostał się piasek

Zdejmujemy wtyczkę zasilającą pompę, wtyczka ma cztery przewody dwa cienkie z czujnika poziomu paliwa oraz dwa grube z zasilania pompy, w tym wypadku czerwony kabel to plus a brązowy minus, kontrolę rozpoczynamy od sprawdzenia zasilania probówką, między kolorem czerwonym a brązowym powinno pokazać się napięcie podczas kręcenia silnikiem

e8f705517759271b.jpg

 

by sobie ułatwić pracę można wyjąc przekaźnik pompy i zmostkować styki jak na zdjęciu w ten sposób mamy stały plus na czerwonym kablu przy pompie, jeśli żarówka nam się pali wiemy już że cały układ elektryczny pompy jest sprawny a awarii uległa sama pompa

85d9d4a2f0c8b01d.jpg

 

Uwaga kolejne prace należy wykonać ze szczególną ostrożnością, żadnego ognia, iskrzących lamp etc będziemy pracować bezpośrednio przy paliwie

 

Zdejmujemy mostek z przekaźnika, węż zasilający i powrotny, węże są wyposażone w standardowe zaciski które trzeba ścisnąć i pociągnąć wąż

aec8fffcee5266e6.jpg

 

Pokrywa pompy jest dociśnięta pierścieniem, który należy odkręcić, ja do tego celu używam tępego śrubokręta oraz gumowego młotka, w pierścieniu są owalne otwory w które trzeba delikatnie uderzać na przemian we wszelkie otwory, jak będziemy uderzać tylko w jeden pierścień nam się będzie kantował i go nie odkręcimy

Jak już mamy go odkręcony dźwigamy pokrywę pompy do której biegną dwie kostki które rozpinamy oraz wąż z wkładu pompy i dajemy pokrywę na bok

623c7920651d8e99.jpg

 

Obudowę pompy wyjmujemy ściskając trzy uchwyty, i oddalamy się z wyjętym modułem na stół

e30157082b8f9995.jpg

 

W celu wyjęcia wkładu pompy musimy zdjąć najpierw sitko

sitko jest zabezpieczone pierścieniem samo zaciskowym i między sitko a obudowę pompy wkładamy śrubokręt i delikatnie podważamy raz z jednej raz z drugie strony aż nam sitko zeskoczy

91dccf749d8a9224.jpg

 

Następnie zdejmujemy górne mocowanie pompy poprzez ściśnięcie trzech uchwytów.

8376bd454d55d44e.jpg

 

Wyjmujemy uszkodzony wkład pompy

75f98df42984d7a1.jpg

 

Wymieniamy nowy wkład i całość składamy w odwrotnej kolejności uważając przy wkładaniu sitka by pierścień samozaciskowy był na swoim miejscu

94204a11dfa3e236.jpg

 

Obudowę pompy wkładamy do baku i wpinamy kostki oraz wąż do pokrywy pompy

 

Wkładamy pokrywę i zakręcamy pierścieniem

 

Zakładamy węże oraz kostkę zasilającą i na przekaźniku robimy mostek kontrolny, pompę powinno być słychać i jeśli wszystko jest ok. zakładamy przekaźnik i uruchamiamy silnik

 

Gotowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest koszt nowej pompy?? bo rozumiem że jesli zaworek nie trzyma ciśnienia to tylko wymiana pompy się kłania...

I gdzie pompe dostać jakąs lepsza bo 1200 za oryginał to trochę chore jest...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności