Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -
1.6 77kW 16V Z16XEP

Gaśnie na zimnym silniku



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Albert105

Albert105
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105 KM Z16XEP
  • Nadwozie:osobowy
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 styczeń 2012 - 19:33

POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!
opel meriva 1.6 b+g
Objawy
Opcja 1-zimny silnik,odpalam,czekam chwilkę,jadę jakieś 500 metrów,luz,noga z gazu i silnik natychmiast gaśnie.Ponownie odpalam,znowu jadę kawałek i tak samo gaśnie. Aż do osiągnięcia temp.90 stopni.
Opcja2- zimny silnik,czekam aż temp.dojdzie do 50 stopni,jadę,luz,noga z gazu.Obroty spadają do 500 i lekko falują,jadę dalej auto zaczyna mulić, więc muszę się zatrzymać i wyłączyć silnik o ile wcześniej sam nie zgaśnie.Znów odpalam, ale już przy większej temp.70-80 stopni i już nie ma problemu.
Opcja 3- (najfajniejsza)Zimny silnik, odpalam, czekam aż temperatura osiągnie 90 stopni,obroty spadają na 900,nie falują, ruszam i nic złego się nie dzieje.Auto śmiga jak nowe.
Komputer u mechanika pokazał czujnik dwustukowy spalin(czy coś takiego).Błąd skasowany.Została przemyta przepustnica i nic nie pomogło,problem jak wyżej.
Samochód jednakowo zachowuje się odnośnie powyższych problemów i na gazie i na samej benzynie.
Moje pytanie co to może być?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   pajton

pajton
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE 16V
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 styczeń 2012 - 22:38

Czy masz może zapisany numer błędu, który odczytywałeś u mechanika? Bardzo byłby pomocny. Jeżeli masz możliwość, zwróć uwagę na zachowanie sondy lambda, zarówno pierwszej jak i drugiej. Trzeba pod kompem sprawdzić ich napięcie, ewentualnie wykres pracy, jeżeli masz możliwość. Na zimnym silniku jest podgrzewana i możliwe, że właśnie siadła jej grzałka. Jak silnik ciepły podgrzewanie niepotrzebne i silnik pracuje prawidłowo. Ale przede wszystkim podaj kod błędu.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Albert105

Albert105
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105 KM Z16XEP
  • Nadwozie:osobowy
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 styczeń 2012 - 18:22

Pajton prawdopodobnie masz rację.Może być coś nie tak z pierwszą sondą ponieważ po sprawdzeniu tak na szybko zauważyłem za kostką na odejściu jednego przewodu (prawdopodobnie od gazu) dziwną izolację.Po jej zdjęciu przewód wisiał na dwóch włoskach. Może to być to ale nie jestem pewien. W najbliższym czasie postaram się to przelutować i zobaczymy. Dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   pajton

pajton
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE 16V
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 styczeń 2012 - 23:38

Kolego, raczej nic nie lutuj. Jeżeli to przewód od grzałki sondy, to lepiej odizolować, skręcić i zaizolować lub dać lepiej koszulkę termokurczliwą. Ja osobiście tak zrobiłem przy drugiej sondzie i działa bez zarzutu. Tylko skracaj przewody najmniej jak to możliwe. Podobno długość kabli też ma znaczenie.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Konturek

Konturek
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Silnik:Z16XER
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 kwiecień 2012 - 17:16

Witam,
Mam identyczny problem, niestety nie udalo mi sie go jeszcze zdiagnozowac ale sprawdzilem/wymenilem nasepujace czesci:
Sensor O2
Przepustnice
ECU
MAP
Wtryskiwacze
Czujnik temp
Wiem ze auto jak jest zimne to dostaje za duzo paliwa i to powoduje gasniecie. Ponadto wiem ze jest to spowodowane aktywacja full load enrichment ale nie wiem dlaczego?
Daj znac jak ci sie uda naprawic twoje auto? i moze ktos ma jakis pomysl???

Dzieki,
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   kuchar

kuchar
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:A16XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 kwiecień 2012 - 18:08

Kolego, raczej nic nie lutuj. Jeżeli to przewód od grzałki sondy, to lepiej odizolować, skręcić i zaizolować lub dać lepiej koszulkę termokurczliwą.


Pajton bez jaj. Nie wprowadzaj ludzi w błąd że lepiej kable łaczyć "na skrętkę" niż lutować.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Albert105

Albert105
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105 KM Z16XEP
  • Nadwozie:osobowy
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 10 kwiecień 2012 - 20:28

Witam
Po skręceniu przewodów i zalutowaniu problem z gaśnięciem dalej istnieje. Ponadto silnik wkręcał się do 4000/obr., dalej słabł, szarpał, nie chciał jechać. Poszła sonda za katalizatorem. Wymieniłem. Obecnie mam coś takiego, że obroty na wolnym biegu trzyma na około 600 i prędkość maksymalna 140 /h, na piątym biegu nie chce przyspieszać, na pozostałych jest ok. Ostatnio wywaliło mi parę błędów i świeci się kontrolka silnika. Dziś byłem na kompie i wykasowali mi to. Po rozmowie z mechanikiem ustaliliśmy , że wspólnym mianownikiem błędów może być czujnik stukowy. Zamówiłem go i w tym tygodniu go zamontują. Mam nadzieję że to to. Odezwę się jeszcze po wszystkim. Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Konturek

Konturek
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Model:Opel Astra IV
  • Silnik:Z16XER
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 kwiecień 2012 - 21:26

Witam
Po skręceniu przewodów i zalutowaniu problem z gaśnięciem dalej istnieje. Ponadto silnik wkręcał się do 4000/obr., dalej słabł, szarpał, nie chciał jechać. Poszła sonda za katalizatorem. Wymieniłem. Obecnie mam coś takiego, że obroty na wolnym biegu trzyma na około 600 i prędkość maksymalna 140 /h, na piątym biegu nie chce przyspieszać, na pozostałych jest ok. Ostatnio wywaliło mi parę błędów i świeci się kontrolka silnika. Dziś byłem na kompie i wykasowali mi to. Po rozmowie z mechanikiem ustaliliśmy , że wspólnym mianownikiem błędów może być czujnik stukowy. Zamówiłem go i w tym tygodniu go zamontują. Mam nadzieję że to to. Odezwę się jeszcze po wszystkim. Pozdrawiam


Zapisales bledy moze?
Powodzenia, daj znac jak poszlo
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Albert105

Albert105
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 105 KM Z16XEP
  • Nadwozie:osobowy
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 kwiecień 2012 - 20:00

Witam
Kontrolka-trójkąt z kluczem zapala się i świeci do momentu wyłączenia silnika. Po ponownym uruchomieniu już nie świeci ( usterka chwilowa).
Kody błędu :
0325
1116
1112
0401
Kontrolka silnika,ta która ostatnio mi się zapaliła i nie zgasła do momentu wykasowania na kompie 0300,0302,0304,0301.
Następnego dnia czyli wczoraj po wykasowaniu i przejechaniu około 500 m.,już uśmiechał się do mnie trójkąt z kluczem-kod 0325. Zatrzymałem się i zgasiłem auto. Ponownie uruchomiłem, lampka zgasła.
Kontrolki zawsze zaczynały świecić na zimnym lub niedogrzanym silniku. Pozdrawiam
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   Viniek74

Viniek74
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • LokalizacjaMalbork
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:1.4 LPG
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 22:08

opel meriva 1.6 b+g
Objawy
Opcja 1-zimny silnik,odpalam,czekam chwilkę,jadę jakieś 500 metrów,luz,noga z gazu i silnik natychmiast gaśnie.Ponownie odpalam,znowu jadę kawałek i tak samo gaśnie. Aż do osiągnięcia temp.90 stopni.
Opcja2- zimny silnik,czekam aż temp.dojdzie do 50 stopni,jadę,luz,noga z gazu.Obroty spadają do 500 i lekko falują,jadę dalej auto zaczyna mulić, więc muszę się zatrzymać i wyłączyć silnik o ile wcześniej sam nie zgaśnie.Znów odpalam, ale już przy większej temp.70-80 stopni i już nie ma problemu.
Opcja 3- (najfajniejsza)Zimny silnik, odpalam, czekam aż temperatura osiągnie 90 stopni,obroty spadają na 900,nie falują, ruszam i nic złego się nie dzieje.Auto śmiga jak nowe.

Samochód jednakowo zachowuje się odnośnie powyższych problemów i na gazie i na samej benzynie.

 

Witam takie same objawy w mojej merivie zrobiona glowica rozwiazała problem raz na zawsze pozdrawiam..



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse