Skocz do zawartości

Gość Piotrek&Justyna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrek&Justyna

Więc nie pozostaje mi nic innego jak obserować.Dzięki za info ;]

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marco84

Witam , kiedyś założyłem podobny post , x10xe spala mi 1l na 1000 km . Jeżdzę tak juz pół roku i nic sie nie dzieje , regularnie sprawdzam poziom oleju i dolewam lotosa 15w40 , bo jest po prostu najtańszy . Gdy silnik padnie całkiem , wrzuce nowy za którym juz rozgląda się mój mechanik . Tak jak napisał Rogervin , remont tego silnika to średni pomysł , ze wzgledu na jego skomplikowaną budowę . Moja rada taka : przejsć na najtańszy 15w40 i póki co jeździć tak .Tak na marginesie remont tego silnika , moze kosztowac grubo ponad 1500 zł .

 

pzdr

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek&Justyna

Dzięki za rade,też wolał bym nie remontować.Póki co mam zalany castrol 10 w 40 problem w tym że litr kosztuje 40zł.rozglądałem się za jakimś tańszym i chyba kupie platinum lub ta jak mówisz wymienie na jakiś tańszy i z bańki póki co.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marco84

Przechodząc na 15W40 Twój silnik nadal będzie brał olej ale nie w takim stopniu jak 10W40 , czyli półsyntetyk na który jeździsz . Prawdą jest , że ten silnik nie powinien jeździć na 15W40 ale czy wcześniej czy później i tak czeka go remont .

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek&Justyna

W takim razie ile będzie brało przy zmianie na 15W40, i czemu nie powinienem na takim jeździć??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nowsze silniki opla powinny jeździć na minimum 10w,hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych źle działają (znoszą)olej mineralny.

Pierścienie zapieczesz w momencie gdy spalany jest olej kiepskiej jakości z którego odkłada się nagar.

Wiele nie zaoszczędzisz kupując mineralny którego spalanie będzie mniejsze może o 100ml na 1tk.

Lej np GM 10w40 nie jest drogi a niejednokrotnie tańszy niż co poniektóre mineralne.

Przerabiałem ten temat na swoim poprzednim silniku,próbowałem doraźnie minerała a gdy już był w stanie agonalnym nawet motodoktora.

Ale dopiero przeraziłem się gdy go rozebrałem w środku jedno szambo i łuszczący się nagar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek&Justyna

Póki co nalałem castrol 10w40.Od tamtego momentu przejchałem ok 350km i nie zauważyłem zeby na bagnecie coś zmalało.Wolał bym uniknąć problemó z silnikiem wiec pozostane przy 10w40 tyle,że kupie jakiś tani np platinum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Piotrek&Justyna

na 1000 km pali jakieś 200ml wiec narazie tragedi nie ma.Kupiłem mobil 1 za 65zł 4l,noi będe dolwał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności