Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj Corsa nie odpalała za pierwszym przekręceniem kluczyka. Dwa razy odpalałem i dopiero za drugim przekręceniem zaczęło kręcić rozrusznikiem i odpaliła. Pojechałem na miasto, wróciłem i z ciekawości chciałem sprawdzić czy odpali. No i niestety już nie kręciła. Po przekręceniu kluczyka wentylator się zatrzymuje do momentu aż trzymam kluczyk na rozruchu. Kontrolki leciutko przygasały, ale rozrusznik ani drgnie. Zacząłem ruszać wszystkimi kablami jakie są pod maską (masy itd) i dalej nic. Bezpieczniki w kabinie raczej ok.

No i teraz ciekawostka :)

Rozkręciłem plastiki pod kierownicą, żeby dobrać się do stacyjki a tam... na taśmę izolacyjną przyklejony stary kluczyk do modułu immobilisera. Hmmm no to ruszam nim, odklejam, przyklejam na nową i niestety dalej nic. Po chwili prób zaskoczył raz i odpalił. Ale to tylko ten jedyny raz. Nadal martwy.

No i teraz pytanie do Was.

Czy ktoś miał podobnie? Czy szukać winy w tym immobilizerze? Da radę ominąć immo? Czy możliwe jest uszkodzenie samego modułu immo i mogę go wymienić na inny bez kodowania? Może mam szukać całkiem gdzie indziej?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale opisz teraz mniej chaotycznie.

1. Rozrusznik kręci silnik nie zapala po przekręceniu kluczyka w stacyjce na rozruch.

2. Silnik nie odpala mimo że rozrusznik kręci silnikiem.

3. Rozrusznik nie kręci silnika mimo przekręcenia kluczyka na rozruch w stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3. Rozrusznik ani drgnie. Przy przekreceniu kluczykiem zatrzymuje sie nawiew a kontrolki bardzo ale to bardzo lekko przygasają.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To masz przyczynę.

Druga opcja - kostka stacyjki.

Ale na 100% to już musi albo elektromechanik albo mechanik - przez internet tego ci nikt nie powie.

Warto też sprawdzić klemy na aku i okablowanie do altka i rozrusznika - masy (-) też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da radę wyjąć rozrusznik w 1,0 bez kanału?

No i zaczął odpalać. Rano wstałem i odpalił od razu. Dla pewności przeczyściłem wszystkie masowe końcówki kabli i klemy. Zauważyłem też, że były dość luźne i izolowane taśmą kable przy stacyjce. Odpalałem dzisiaj corsę chyba 20 razy i wszystko gra :) zobaczymy jak będzie dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to luźne i izolowane kable przy stacyjce?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przeczytałeś. Po lewej stronie kierownicy poizolowane kabelki z luźnymi konektorami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.