Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Tylna wycieraczka i inne problemy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   justyna0608

justyna0608
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • LokalizacjaChrzanów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0 12V
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 maj 2016 - 18:32

Witam wszystkich forumowiczów,

 

może błachy problem, ale korzystając z okazji (a nie doszukując się odpowiedzi na swoje pytania w innych tematach) pytam : SMILE :

tematem przewodnim jest tylna wycieraczka, chodziła normalnie do momentu dużego deszczu, aktualnie włącza się dużo rzadziej niż powinna bądź wcale, czy to ma jakiś związek z mechanizmem czy poprostu jakaś nieszczelność i zalało, czy jeszcze coś innego??

 

Drugie moje pytanie jest związane z wymianą oleju, gdy go wymieniałam ( a zmieniam co 10000)  wyciągłam filtr oleju, który był nienaturalny niż poprzednio, tzn wyglądał jakby go ktoś ścisnął, dodatkowo zauważyłam małą uszczelkę (średnicy 3-4cm), nałożyłam ją na spiralę na którą zakłada się filtr, czytałam szukałam ale nie znalazłam żadnej informacji o takiej "małej" uszczelce (nie pisze o tej co była z filtrem, bo ta jest zawsze w zestawie i ciut większa średnicą od filtra), chyba że coś przeoczyłam.

 

Kolejne pytanie to jak opuścić tylną kanapę, naszarpałam się, próbowałam, wciskałam te przyciski żeby ją złożyć i nic, czy jest możliwość że tam jest coś gdzieś zapieczone, i gdzie to jest żeby ją złożyć i osiągnąć cel ?? : SMILE :

 

I ostatnie pytanie związane jest z chłodnicą, (poprzednia właścicielka montowała nową) przez okres zimowy płn chłodniczy nie ucieka, wszystko jest ok może z 1 litr zauważyłam, natomiast teraz poszło mi przez 2 miesiące 3 litry. (stosuje płyn chłodniczy Borygo) . . wszystko co mogłam podociskałam, sprawdzałam czy nie kapie i wszystko ok. Chyba że aktualnie tyle samochód potrzebuje?? 

 

Samochód jest z 2002 roku,Opel Corsa 1.0 12 V wersja 5 drzwi : SMILE :

Dziękuję z góry za wszelkie rady 

Pozdrawiam : SMILE :



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7028 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 maj 2016 - 19:08

Płyn chłodniczy nie ma prawa znikać.A przy najmniej w takiej ilości.

Filtr ściśnięty to może świadczyć może ktoś źle włożył?

Pojedź do mechanika niech oglądnie ten silnik.Jeżeli nie kapie nigdzie na zewnątrz to wydaje mi się że będzie remont.


Użytkownik adam1954 edytował ten post 06 maj 2016 - 19:42

  • 0

#3 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 5013 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 06 maj 2016 - 19:24

Dlaczego tyle problemów do rozwiązania w jednym temacie o tylnej wycieraczce?

 

1. Wygląda na uszkodzony mechanizm.

2. Skręcenie może być spowodowane złym osadzeniem filtra na sprężynie i dokręceniem. Uszczelka w zestawie jest jedna - duża do nakrętki obudowy filtra. Mała może być ewentualnie do korka spustowego oleju.

3. Zacinające się oparcie nie jest rzadkością i była o tym mowa na forum. Trzeba rozbierać tapicerkę oparcia, żeby dostać się do mechanizmu. Ewentualnie w plastikowym boczku w bagażniku jest zaślepka, po zdjęciu której masz dostęp do mocowania trzpienia wchodzącego w oparcie. Odkręcasz dwie śruby torx i oparcie składa się wraz z trzpieniem.

4. Skoro ubywa, płyn chłodniczy jest czysty a oleju nie przybyło, to musi być wyciek.



  • 0

#4 OFFLINE   justyna0608

justyna0608
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • LokalizacjaChrzanów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0 12V
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 maj 2016 - 21:10

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, są dla mnie bardzo pomocne :)

 

Przepraszam za tyle pytań w jednym temacie, więcej się to nie powtórzy :)

 

Jak chodzi o płyn chłodniczy, jest czysty a oleju nie przybywa (wlewam 3l oleju GM 5W30 stan jest wtedy pomiędzy min a max więc idealnie :) i stan sie utrzymuje co świadczy że silnik nie "zjada" oleju), przewody pod maską sprawdziłam z nich nie kapie, jeżeli są jakieś idące pod samochodem, to jedynie może być jeszcze tam więc sprawdzę, albo chłopak pomoże :)

 

Filtr może za bardzo dokręciłam, sprawdzę jak również kanapę(bo od strony bagażnika nie sprawdzałam, nawet nie wiedziałam że można jeszcze w taki sposób spróbować :) ), a z wycieraczką uśmiechnę się do mechanika :)

 

Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI za odpowiedzi :)


  • 0

#5 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9041 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 07 maj 2016 - 21:20

Z chłodziwem wjechał bym na kanał/podnośnik i sprawdzić przewody elastyczne płynu chłodniczego na pracującym silniku.

Czasem nie widać wycieku od góry a na dół nie poleci bo gorący odparuje.

Druga opcja nie szczelna nagrzewnica, sprawdzić pod dywanikami.


  • 0

#6 OFFLINE   madzia.szewczyk

madzia.szewczyk
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 maj 2016 - 20:47

My wczoraj odkrylismy gdzie ucieka płyn chłodniczy w mojej Corsie. Po jeździe paro-kilometrowej auto stało odpalone parę minut i pojawila się plama mniej więcej na wysokości chlodnicy. Na dniach wjedziemy na kanał to dokładnie sprawdzić. Myślimy, że jakiś przewod. W innych okolicznościach nie kapalo ;) najważniejsze, że juz wiemy, że uszczelki są okej i nie miesza się z olejem :)
  • 0

#7 OFFLINE   justyna0608

justyna0608
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • LokalizacjaChrzanów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0 12V
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 listopad 2016 - 15:40

Witam wszystkich :) dawno mnie już na forum nie było bo w ostatnim okresie samochód u mechanika był dość dużo czasu. Właśnie ze względu na płyn, bo jednak była to większa usterka. Uszczelka pod głowicą poszła i zalała wszystko dodatkowo silnik wessał płyn chłodniczy co skończyło się zalaniem silnika, pęknięciem pompy wody i pozostawała tylko laweta :|

 

Ale nie o to chciałam zapytać tylko o nieszczęsną tylną wycieraczkę. Aktualnie sprawdziłam z chłopakiem wszystkie bezpieczniki i są dobre, odkręciliśmy osłonę mechanizmu wycieraczki tylnej i po podłączeniu się do kabelka próbnikiem nie świecił, więc nie ma przepływu prądu,również nie ma podgrzewania tylnej szyby. Chciałam zapytać gdzie spawdzić i co żeby prąd powrócił? :) 

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)


  • 0

#8 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7028 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 listopad 2016 - 15:47

Słynna przelotka gumowa między słupkiem a klapą.Ściągnij harmonijkę i tam możesz mieć pozrywane przewody


  • 0

#9 OFFLINE   justyna0608

justyna0608
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • LokalizacjaChrzanów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.0 12V
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 listopad 2016 - 16:04

tam też sprawdzaliśmy wszelkie kable są dobre, gdyby tak miało być jakieś przebicie dodatkowo każdy z osobna owineliśmy izolacją, gdyby jeden z drugim dotykając się robił zwarcie.


  • 0

#10 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 7028 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 listopad 2016 - 17:19

No to zostaje pomierzyć czy we wtyczce w klapie jest napięcie zasilające tak silniczek wycieraczki jak i ogrzewanie.Jeżeli nie ma to trzeba rozebrać osłonę słupka i tam jest następna wtyczka w której trzeba sprawdzić napięcie


  • 0





Podobne tematy: Collapse