Skocz do zawartości

Astra G nie działa wentylator chłodnicy


Gość Szczepan_

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Szczepan_

Witam,

 

Posiadam Astre G z 1998 r. w wersji z klimatyzacją. W chwili obecnej nie jestem w stanie uruchomić wentylatora chłodnicy, oto co sprawdziłem:

 

1. Czujnik temperatury - nowy czujnik, który jest sprawny

2. Termostat - termostat wymieniony na nowy i puszcza obieg na chłodnice

 

Pod chłodnicą znajduje się kostka połączeniowa której jeden przewód prowadzi do sterownika wentylatorów a drugi do wentylatora chłodnicy.

 

3. Po wpięciu się bezpośrednio przewodami z akumulatora do wspomnianej powyżej kostki w przewód prowadzący do wentylatora, wentylator zaczyna się kręcić.

4. Po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury (około 100-110 *C) sterownik podaje napięcie na wentylator ale tylko 10V przy odłączonym wentylatorze.

5. Wentylator klimatyzacji obecnie jest wymontowany i jest na nim napięcie około 14V przy odpiętym wentylatorze.

 

W czym tkwi problem? Napięcie jest podawane, ale niestety zbyt niskie. 10V bez obciążenia. Należy wymienić sterownik wentylatorów czy jest jeszcze coś co można sprawdzić?

 

Dodam jeszcze, że problem może być z elektryką, ponieważ przy włączeniu kierunkowskazów miga licznik przejechanych kilometrów. Wcześniej było to bardziej widoczne ale udało mi się częściowo rozwiązać problem, którym była wiązka kabli łącząca auto z tylnią klapą (była strasznie poprzecinana). Przewody zostały zaizolowane i już jest lepiej.

Edytowane przez Szczepan_

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zapozna się z regulaminem forum - http://forum.opel24.com/topic/96-regulamin-forum/

Napisałeś w pozostałych a jest temat o wentylatorach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury (około 100-110 *C) sterownik podaje napięcie na wentylator ale tylko 10V przy odłączonym wentylatorze

 

Może masz jakieś przebicie prądowe z tego kabla.Osobnym kablem puść obieg od miejsca jego wychodzenia do wentylatora i zobaczysz czy jest to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Szczepan_

Zdjąłem obudowę od sterownika i rozgrzałem ponownie auto do 110*C. Napięcie z akumulatora to około 14.30V natomiast na wyjściu jest 10V. To jednoznacznie wskazuje na sterownik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szczepan_

Nie dysponuje schematem i działałem trochę po omacku. Sterownik wentylatora ma 2 wtyczki, ja sprawdziłem wtyczkę która biegnie od wentylatora chłodnicy do sterownika i na tych pinach jest 10 V. Natomiast te 14.30 V było pomiędzy dwoma różnymi wtyczkami. Zastanawiam się teraz jak to powinno być, bo możliwe że masę gubi. Nie dysponuje schematem więc sprawdzałem różne kombinacje połączeń, bo nie wiedziałem gdzie co powinno być. Rozumiem, że jedna z wtyczek jest wtyczką z zasilaniem i sygnałami ze sterownika, a druga posiada masę i 4 przewody które wychodzą do wentylatorów (po 2 dla każdego bo 2 biegi chłodzenia). Dodam, że sterownik wygląda bardzo ładnie i nie jest zalany a ścieżki nie wyglądają na pęknięte, to może o niczym nie świadczy ale pewności nie mam.

Edytowane przez Szczepan_

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności