Skocz do zawartości

Vauxhall Astra SXI 1.6 2003 dymi, wycieka woda


Gość Matt91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam Astre sxi 1.6 z 2003. Wycieka od jakiegoś czasu woda, codziennie dolewam. Ostatnio zaczęłą strasznie dymić i nie chciała odpalić. Rozładował się akumulator. Po ponownym uruchomieniu cały czas dymi na biało, z oleju praktycznie z dnia na dzień zrobił się majonez. Czy sama wymiana oleju pomoże? co może być przyczyną, że do oleju dostała się woda? Zależy mi żeby jeszcze ok. 3-4 miesiące tym złomem pojeździć. Jestem zielony w tym temacie, a szkoda do mechanika ją zaprowadzać, bo za tą cenę mogę drugą taką samą kupić. Jak to jak najtaniej ogarnąć? Dzięki za rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dam rade sam wymienić tą uszczelke? jeżeli nie to ile może wziąć mechanik-zdzierca? Najpierw wypłukać czy wymienić uszczelke? Czy mogę przejechać jeszcze ok. 100km za nim to zrobię? Muszę do pracy dojeżdźać, a dopiero będę mógł w piątek się za to zabrać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wiesz ile dolewasz płynu do motorka, ta dostaje się do oleju, robi się z oleju emulsja która może doprowadzić do zatarcia silnika.

Najpierw się robi wymianę UPG a następnie płukanie i wymiana oleju.

Może dasz radę wymienić UPG, ale powinno się przy takiej robocie planować głowice - czy masz możliwość gdzieś w okolicy to zrobić?

Ceny robocizny są różne i o to musisz pytać na miejscu - a uszczelki i uszczelniacze sprawdzisz np na all...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wiesz ile dolewasz płynu do motorka, ta dostaje się do oleju, robi się z oleju emulsja która może doprowadzić do zatarcia silnika.

Najpierw się robi wymianę UPG a następnie płukanie i wymiana oleju.

Może dasz radę wymienić UPG, ale powinno się przy takiej robocie planować głowice - czy masz możliwość gdzieś w okolicy to zrobić?

Ceny robocizny są różne i o to musisz pytać na miejscu - a uszczelki i uszczelniacze sprawdzisz np na all...

To wychodziłoby na to, że bardzo dużo dostaje się tego do oleju. Mam możliwość, u ciapatych którzy skasują mnie 2x więcej :/ Dolałem 1l oleju do tej mazi i muszę dzisiaj zaryzykować i nią pojechać, na jutro już mam transport a w piątek ją zaprowadzę do czarodzieja. Przeglądając podobne tematy dużo jest wzmiankach o termostacie, czy to ma jakiś wpływ na przedostający się płyn chłodniczy do oleju? Ten termostat też dziwnie chodzi, zazwyczaj przy jeździe po mieście wskazówka w ogóle się nie rusza, jak dłuższa trasa to dochodzi do 70-80 stopni, a jak brakuje wody to dochodzi do 100 (2 razy tak miałem to od razu się zatrzymałem).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzeniu UPG - chłodziwo dostaje się do cylindra i lub do przewodu olejowego.

Dlatego majonez i emulsja w oleju, ale za to z cylindra dostaje się kompresja która wypycha płyn na zewnątrz z układu chłodzenia i zbiornika wyrównawczego.

Ale jeszcze jest możliwość że chłodziwo dostaje się do oleju przez chłodnicę oleju (podejrzewam że twój motorek takową posiada).

Dlatego warto żeby to ktoś kumaty oblukał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanko. Byłem w sklepie po olej i zauważyłem taki płyn który wlewa się do płynu chłodzącego i on ma za zadanie zatkanie dziur w bloku silnika, rurach, radiadorze i cylinder head (to chyba chozi o tą uszczelke). Myślisz, że warto coś takiego zastosować? Mam plan wlać to cudeńko, przepłukać silnik, wymienić filtr oleju i wlać nowy olej. Czy może to zniwelować moje problemy bez zaprowadzania auta do mechanika? Dodam jeszcze, że dolałem 1l oleju i przejechałem astrą ok. 60km i na szczęście nic się nie stało, trochę podymiła i przestała, wody oczywiście ubywa cały czas. Jutro już chce się za to zabrać i naprawić co się da. Sorry za takie może głupie pytania, ale to moje pierwsze auto :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam żadnych "specyfików " do układów chłodzenia nie leje. nie wiem co się stało w twoim autku bo wróżką jakoś nie jestem.

Jeżeli padła UPG to trzeba ją wymienić jak chłodnica oleju to również tak samo - ale najpierw trzeba wiedzieć co się stało i dopiero robić.

To o czym piszesz owszem może zatkać ale nagrzewnice albo kanały o małym przekroju - UPG jak jest przepalona to za chwile może wypalić głowice tum bardziej że gazy spalinowe powodują wypchanie płynu z góry silnika i ten jest bez chłodziwa.

Dlatego pisałem najpierw diagnoza później robota.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności