Skocz do zawartości

Vectra B 2.0 136KM X20XE - metaliczne stuki w silniku


Gość Tyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

 

Posiadam Vectre B 2.0 136KM silnik X20XE PB+LPG

 

Problem jest taki że jeździłem pół dnia po mieście i pod koniec dnia odpaliłem auto i zaczęło stukać w silniku, przejechałem 500 metrów i tak je zostawiłem.

 

Filmy:

 

Do dziś zrobione:

- Sprawdzone ciśnienie na cylindrach (16 - 16 - 16.5 - 17)

- Sprawdzone panewki pod pokrywą zaworów

- Sprawdzone panewki na wale korbowym

- Sprawdzony rozrząd (ustawienie itp.)

- Sprawdzone tłoki (czy się nie zablokowały)

- Sprawdzone popychacze

 

 

Auto odpala jak należy.

 

Macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu? Mechanik chce teraz rozbierać głowice, ale nie wiem czy akurat tam leży problem.... Dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził jeszcze kolektor wydechowy.

A przy tak rozbrojonym zawieszeniu silnika trochę rzeczy może się tłuc, a ssanie rozpięte też nie pomaga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz sprawdzany

Bez paska osprzętu nie był sprawdzany, trochę niemożliwe aby altek / pompa / sprężarka tak mocno tłukła.

 

Jak był cały poskładany to praca silnika była taka sama.

 

Zobaczymy jutro kolektor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bez paska osprzętu nie był sprawdzany, trochę niemożliwe aby altek / pompa / sprężarka tak mocno tłukła.

 

Nie wykluczysz to zawsze zostaną domysły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany Odkręciła się wewnętrzna osłona (śruba torx) rozrządu i koło walka rozrządu biło o nią odważnikiem.

 

Dzięki za porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dokładnie posprawdzaj resztę śrub - bo efekt dostania się takiej do paska i jego mechanizmu morze być kosztowny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu? Mechanik chce teraz rozbierać głowice, ale nie wiem czy akurat tam leży problem.

 

Jak na zimnym dzwoni melalicznie , a na ciepłym cichnie to dwumasowe koło powiedziało dobranoc.

Jest to trochę dziwne , bo ciśnienie wskazuje , że silnik masz nie zajechany (ja miałem 14-14,5 atm i było miodzio w omedze )

 

Ps Z filmików , to bym sugerował , że pasek rozrządu przeskoczył , albo słynny klin na wale korbowym się poluzował/ściął...

Wrażenie jest jakby brak było smarowania , ale nie spotkałem się z padniętą pompą olejową , bez wgniecenia miski olejowej (i to raczej wada omegi niż vectry )

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności