Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Astra H Z18xe problem z silnikiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   warma

warma
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 styczeń 2018 - 21:39

Witam,

kilka dni temu stałem się (nie)szczesliwym posiadaczem astry 3 w wersji "cosmo" w kombi. Auto wyposazono w silnik 1,8 16V o mocy 125 KM wraz ze skrzynią automatyczną, jednak jest problem icon_e_sad.gif

Po 2 dniach auto już nie odpalało -> mechanik stwierdził brak kompresji na 1 i 2 cylindrze (5,5 - 7 - 11,5 - 11,5 Bar) oraz na pierwszym cylindrze 4x została świeca "sklepana" co powodowało brak iskry oraz wyrzucał komunikat "wypadanie zapłonów". Czy ktoś posiadał podobne doświadczenie i czy faktycznie trzeba remontować silnik / lub wymienić go w całości ?! Proszę o opinie bo mam mieszane uczucia, z jednej chce go naprawiac ale z drugiej strony to wada ukryta przez sprzedającego...

ps. czy w tych silnikach wypalają się zawory ? Bo od 3 dni mam problem z odpaleniem auta (zalewa świece i nie pali ;( )

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9738 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 styczeń 2018 - 21:46

A jak ty chcesz odpalić auto gdy na dwóch garach nie masz kompresji.

Remontuj silnik i tyle.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9476 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 styczeń 2018 - 21:57

Kilka dni?

No to jest klops, bo faktycznie wada ukryta i albo oddaj samochodzik i odbierz kaskę - ale uwaga - zwróć uwagę na wartość wpisaną w umowie - bo sprzedający może ci właśnie tyle zwrócić.

Druga opcja to dogadać się ze sprzedającym co do zaistniałej sytuacji co on powie bo może było właśnie podleczone do sprzedaży i wtedy masz problem..


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   warma

warma
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 styczeń 2018 - 22:22

auta za bardzo nie chce oddac bo lezy w moim gusie w 99 % :D autko kupilem za 7100 z powodu "koloru" oraz nie dziala klima i parktronic - o tym wiedzialem i na to sie zgodziłem, ale silnik :/ ....Dlatego pytam jak z awaryjnością głowic w Z18xe ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   dawidb750

dawidb750
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • LokalizacjaCzęstochowa
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z18XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 styczeń 2018 - 22:28

Wszystko się może popsuć, choć Z18XE raczej należy do mało awaryjnych motorów. Jest tam hydraulika odpowiadająca za luzy zaworowe, być może tam był problem.

Jak pracował silnik zaraz po zakupie ? Był głośny ? klekotały zawory czy byłą cisza ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9476 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 styczeń 2018 - 22:46

Tak jak przedmówca pisze - wszystko się stać może.

Nie ma co gdybać - silnik jest do ogarnięcia a i faktycznie jest najmniej problemowy z 1,8 16V.

Nie zdejmiesz czapki nie dowiesz się co nie tak.

Ja bym jeszcze poczekał na lepszych fachowców na forum, jakie oni mają zdanie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   warma

warma
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 styczeń 2018 - 07:38

Wszystko się może popsuć, choć Z18XE raczej należy do mało awaryjnych motorów. Jest tam hydraulika odpowiadająca za luzy zaworowe, być może tam był problem.

Jak pracował silnik zaraz po zakupie ? Był głośny ? klekotały zawory czy byłą cisza ?

Silnik przed zakupem bardzo delikatnie nie równo chodził, ale dostał w palinik i zajebiscie sie nim jechało. Czy te "luzy zawrowe" mogą mieć wpływ na taki duzy spadek kompresji ? Słyszałem też ze jeden z wałków rozrzadu też lubi pękać :D auto ogólnie jak odpali to nic nie klekocze ani nie trzeszczy tylko nie równo pracuje, wyglada to w ten sposób ze jak "wyrówna" ciśnienie to delikatnie faluje.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9738 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 styczeń 2018 - 10:51

Nie ma sensu dalej dywagować.Nie chcesz oddać go w ramach rękojmi to musisz wiedzieć że teraz może cię czekać wydatek ok 3-4 Tys zł

Remont silnika, naprawa klimy i cholera wie co jeszcze masz ukryte.

O trwałości silnika twojego już na forum tak tym jak i w internecie napisano wszystko.

Poczytaj

Co do zaworów masz hydropopychacze.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   dawidb750

dawidb750
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • LokalizacjaCzęstochowa
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z18XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 styczeń 2018 - 17:50

No i w sumie Adam wyczerpał temat.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   warma

warma
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Astra III
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 styczeń 2018 - 19:22

ok, dzieki za pomoc. zobaczymy co sprzedawca odpisze.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse