Skocz do zawartości

Jak często wymieniać olej w skrzyni biegów?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

zoltarsm, a słyszałeś o czymś takim jak utrata właściwości smarnych, starzenie, zanieczyszczenie.

Bo wg Twojej wypowiedzi to olej "perpetuum",

równie dobrze można spuścić pozostałość ze starego auta i wlać do nowego? :D

Producent (ale nie każdy) nie przewiduje okresu wymiany w skrzyni manualnej - ale z drugiej strony, to nie jego problem jeśli po kilkunastu latach skrzynia się sypie.

Smarowanie skrzyni biegów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

witam,

 

moze podepne sie pod ten temat.

Posiadam Astre III ze skrzynia Easytronic czyli ta polautomatyczna. Czy w niej tez sie wymienia olej ? Dzisiaj bylem na przegladzie (nie w ASO) i z ciekawosci powiedzialem mechanikowi zeby sprawdzil ten olej i powiedzial, ze jest go troche, ale jeszcze nie za malo :-(

Samochod byl kupiony uzywany, jest z 2005r., nie wiem jaki tam jest olej wlany, mozna oleju dolac czy moze lepiej wymienic caly na nowy, zeby nie mieszac dwoch roznych bo nie wiem jaki beda mieli na warsztacie? W ksiazce serwisowej od poprzedniego wlascicela nie ma zaznaczone zeby byl wymieniany olej do tej skorzyni. Z racji, ze jest to jakby skrzynia manualna z elektronika to czy olej na Opel-Shop do skrzyni recznej sie nadaje czy raczej ten do automatycznych ?

 

http://www.opel-shop.pl/product_info.php?cPath=153_197&products_id=702&osCsid=670f5e012a5e2dadd6cc6829f001f7c4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301
Nookie, tak olej ten sam co do skrzyń manualnych - opel nie zaleca wymiany ale możesz wymienić kosz niewielki a skrzyni na pewno nie zaszkodzi :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

W automatach tak bezwzględnie co ok 60 000 km - olej razem z filtrem dlatego by nie zajechać pompy i elektrozaworów.

 

Natomiast easytronic automatem nie jest.

Jest to skrzynia manualna z dobudowanymi siłownikami elektrycznymi, (min sprzęgła też) które to pomagają kierowcy w zmianie biegów :-(

Easytronic nie posiada pompy hydraulicznej więc i olej w niej "zwykły"

http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#easytronic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mariusz_760301, wielkie dzieki za informacje, jeszcze pytanie, dolewac olej czy moze lepiej wymienic na nowy? No i czy tutaj tez wymienia sie jakis filtr jak w automacie?

 

Jak wczesniej pisalem, nie widzialem w ksiazeczce zeby poprzedni wlasciciel wymienial.

Natomiast z ciekawosci zadzwonilem jeszcze do serwisu i powiedzieli mi, ze oleju w tej skrzynii sie nie wymienia a jedynie uzupelnia. Z kolei jak dzwonilem dzisiaj jeszcze do Opel Shop to powiedziano mi, ze olej do skrzyni wymienia sie co 100 tys i dobrze by bylo, gdybym wymienil juz na nowy. Aktualny przebieg to ok 83 tys.

 

Heh, troche maly zamet :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tutaj tez wymienia sie jakis filtr jak w automacie?

w automacie sie nie wymienia filtra oleju

chyba ze skrzynia jest rozbierana to wtedy mozna

wiec nie wiem skad masz te informacje :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wymianą, to tak do końca osobiście bym się nie zgodził.

Nie to że nie ma tego często w publikacjach (informacji o wymianie oleju często też brak), ale filtr jest elementem oczyszczającym zanieczyszczenia i jeśli wymienia się sam "płyn" to te na filtrze zostają.

Jeśli jest tylko "w miarę" możliwość do jego wymiany jestem za.

 

Również na "portalu" zajmującymi się automatami można znaleźć taką informację:

Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.

 

Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności