Skocz do zawartości

Jak często wymieniać olej w skrzyni biegów?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz_760301

Najważniejsza różnica między skrzyniami półautomatycznymi a automatycznymi to pompa hydrauliczna.

W automacie mamy zatem układ hydrauliczny wymagający specjalnego oleju hydraulicznego - tak na oko laika jest on o wiele rzadszy niż przekładniowy (ma mniejszą lepkość)

 

Tak więc gdyby wlać olej manualny do hydrauliki to zajedziemy pompę - myślę, że przekładnia w ogóle nie ruszy, a gdy wlejemy hydrauliczny do manuala to zajedziemy łożyska, powycieramy zęby kół - będzie gorsze smarowanie - olej rozbryzgiwany będzie szybciej ściekał - nie utworzy się film olejowy.

 

Tak więc hydrauliczny jest lepszy ale do hydrauliki oczywiście :beer:

Drugi mit to, że ten czerwony olej opla to olej hydrauliczny - dlaczego :beer:

A jakby był fioletowy :beer:

 

Czytać ze zrozumieniem i nie bać się internetu tam wszystko znaleźć można

:wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

...

Z wymiana możesz mieć jednak kłopot bo prawdopodobnie nie będziesz miał żadnego korka spustowego jedynie odpowietrzający (wlewowy) i kontrolny (z boku skrzyni)

Wtedy trzeba będzie odessać stary olej przez korek odpowietrzający (o ile rurka przejdzie między wałkami :wink: )

 

Mam taka samą sytuację (skrzynia F23) i w przyszły weekend zabieram się za to tak:

- pompka ręczna z zaworkiem zwrotnym ("gruszka") - cienki wężyk i do dzieła :beer: ...

 

a gdyby tak odkrecic ta dolna oslone, ktora przykrecona jest chyba przez 12 srub, w ten sposob tez mozna wymienic olej w tej skrzyni?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Ja jej niestety nie posiadam - myślę, że u Ciebie też jej nie będzie - dlatego pisałem, że może być problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Z wymiana możesz mieć jednak kłopot bo prawdopodobnie nie będziesz miał żadnego korka spustowego jedynie odpowietrzający (wlewowy) i kontrolny (z boku skrzyni)

Wtedy trzeba będzie odessać stary olej przez korek odpowietrzający (o ile rurka przejdzie między wałkami :beer: )

 

Mam taka samą sytuację (skrzynia F23) i w przyszły weekend zabieram się za to tak:

- pompka ręczna z zaworkiem zwrotnym ("gruszka") - cienki wężyk i do dzieła :beer: ...

 

a gdyby tak odkrecic ta dolna oslone, ktora przykrecona jest chyba przez 12 srub, w ten sposob tez mozna wymienic olej w tej skrzyni?

zgadza sie bo nie ma żadnego korka spustowego tak jak piszesz mozna zrobić odkrecic 12 srub jak również przez odsysanie oleju

 

a ja mam jeszcze takie pytanie ktos pisał ze kontrole oleju sprawdza sie przez korek kontrolny który jest na imbus (np przez włożenie drutu i sprawdzenie poziomu ) dzis akurat byłem pod skrzynia ale niemogłem zanlez tego korka kontrolnego moze ma ktos fotke gdzie on dokładnie jest? :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Coście się tego korka uczepili :wink: - przejęzyczyłem się - w skrzyniach go przecież niema.

Nie wszystkie skrzynie mają dekiel na śruby - moja np. nie ma żadnego i wtedy trzeba odsysać (jak się da sięgnąć dna)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dekiel po odkręceniu (jeśli jest) skręcić na nowej uszczelce

dzux, były wrzucane fotki korka kontrolnego (klucz chyba 13 czy 15, ewent. imbus)

znajduje się obok lewego wewn. przegubu (od strony kierowcy)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja akurat taki dekiel mam, jak bylem na przegladzie, to podczas wymiany oleju w silniku na kanale zapytalem sie o olej w skrzyni, przyjrzalem sie i jest te 12 srub.

Mechanik sprawdzil z boku poziom i mowil ze jest niewiele. czekam wlasnie az do warsztatu w ktorym bylem na przegladzie sprowadza nowa uszczelke i jade na wymiane. Jedyny problem byl w tym, ze nie bardzo wiedzialem, ktory olej do tej skrzyni sie leje, teraz juz wiem i gdy pojawi sie uszczelka, jade na wymiane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nookie powiedz mi gdzie jest ta sruba co sie sprawdza olej bo nie moge jej u siebie znalez :)

 

[ Dodano: Pią Gru 05, 2008 09:54 ]

dekiel po odkręceniu (jeśli jest) skręcić na nowej uszczelce

dzux, były wrzucane fotki korka kontrolnego (klucz chyba 13, ewent. imbus)

znajduje się obok lewego wewn. przegubu (od strony kierowcy)

thx tylko nie mogę znalez tego postu z tymi fotami ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności