Skocz do zawartości

tadekfo

Forumowicz
  • Postów

    233
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana tadekfo w dniu 9 Kwietnia 2020

Użytkownicy przyznają tadekfo punkty reputacji!

Reputacja

8

O tadekfo

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Kartuzy
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    Astra k 1,6CDTI
  • Silnik
    Z1.9DTL
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

2630 wyświetleń profilu
  1. W Corsie D mego syna którą mam "zaszczyt" się opiekować zauważyłem tylko przez przypadek, że jest podciśnienie na pracującym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju. Ewidentnie ciągnie korek z powrotem do wlewu. Silnik z odkręconym korkiem pracuje nierówno i falują obroty. Tak samo po wyciągnięciu bagnetu. Normalnie z zakręconym korkiem silnik pracuje wzorowo, równo, cicho i nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Błędów brak. Przeczytałem kilka wątków o odmie i czy jedyne wyjście to wspomniana wymiana pokrywy zaworów ? Czy dalsza jazda z tą przypadłością nie spowoduje jakiejś usterki? Silnik to A14XER 100KM. Jeżeli w grę wchodzi wymiana to kupić china czy używkę GM
  2. Trochę to dawno, ale liczę na pamięć kolegi Adama. Mam opcoma i próbowałem znaleźć w jakim położeniu kierownicy czujnik kąta skrętu pokazuje 0. Przewertowałem wszystkie możliwości opcoma i poległem. Corsa c trochę ściąga na prawo, zbieżność była robiona pół roku temu, co prawda opony zimowe weszły, ale są ok. ciśnienie też sprawdzone, Zainteresował mnie ten czujnik. Da radę opcom?
  3. Od ostatniego postu wyjeździłem 3 baki paliwa z dodatkiem cetanu. Wypalanie co 200km, czyli jest postęp. Co prawda jest dużo cieplej i być może to jest przyczyna. Spalanie średnie spadło o 0,5 litra na 100km. Ważną rzeczą którą zauważyłem to ustanie dopalania cząstek nox w trakcie jazdy, Wcześnie potrafiło na odcinku 20km włączyć dopalanie z 5-7 razy na 5 s. Teraz tego nie ma. Po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu ok. 5 km zapełnienie DPF-a wzrastało 10%, natomias teraz spada o 10% by za jakiś czas wzrosnąć do wartości z uruchomienia silnika. Nie miałem jeszcze okazji przejechać dłuższego dystansu by poobserwować czy coś się zmieni. Cały czas monitoruję jazdę z opel monitor.
  4. Poszedłem tą drogą. Dodatkowo zakupiłem Cetan-R. Według mnie aktualizacja softu przez ASO spowodowała spadek temperatury spalin podczas jazdy i podczas wypalania DPF-a. Na lokalnej drodze tem spalin oscyluje ok. 150-240 stopni. Podczas wypalania to 350-400 stopni i chwilowo przez ok 0,5 min max 450 stopni. Uważam, że to zdecydowanie za mało. Raz na drodze S przy 130km/ h podczas wypalania temperatura skoczyła na 500stopni, Po dodaniu tych środków temperatura spalin przeważnie utrzymuje się powyżej 200stopni. . Na razie przejechałem bardzo mało, ale będę obserwował. Opel po aktualizacji softu coś spieprzył i nie chce się do tego przyznać. Odradzam tę akcję.
  5. Dzisiaj wszedłem pod samochód i zauważyłem, że jest drobna nieszczelność na coolerze od strony wyjściowej. Na łączeniu aluminium z plastikiem jak popsikałem to na odpalonym silniku pojawiły się małe bąbelki.. Czy to przyczyna częstego wypalania DPF-a ?
  6. Jestem kolejnym użytkownikiem astry z takim samym problemem. Wypalanie co 80km. Problem zaczął się po aktualizacji softu dotyczącego poprawy i prawidłowej pracy DPF-a w ASO . Wcześniej wypalał się co 300 km. Pojechałem do ASO z reklamacją. Sprawdzili i u nich wszystko OK. Wypalanie jak zostało co 80km.
  7. Oczywiście. Płyn hamulcowy pewnie nie był wymieniany kilka lat. Na dniach zabiorę się za to, Chcę się zaopatrzeć w nowe odpowietrzniki w razie zerwania. Nie wiem jaki tam jest gwint i średnica?
  8. Czy działanie kontrolki hamulca ręcznego w Corsie C jest takie same jak w opisywanym problemie w Corsie D? Przyjechała do mnie córka i zauważyłem ciągle świecącą się kontrolkę zaciągniętego ręcznego hamulca. Na szybko sprawdziłem przełącznik pod dżwignią ręcznego i działa prawidłowo. Odłączyłem przewód od przełącznika a kontrolka świeci dalej. Muszę się temu bliżej przyjżeć.
  9. W Corsie syna podobnie, błędy to C 0244-71 oraz C 0242-71
  10. Może masz gwoździa w oponie? Kiedyś jeździłem z kawałkiem elektrody w oponie i też tak stukało. Powietrze o dziwo nie schodziło. Przez przypadek raz stanąłem tak, że słońce zaświeciło na wyślizganej elektrodzie i zlokalizowałem co tak stukało.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności