Skocz do zawartości
holcu

Opis wymiany o-ringów w nagrzewnicy w Zafira A z Kimatyzacją

Rekomendowane odpowiedzi

Uwagi:

 

Zalecam zakupienie zestawu naprawczego w serwisie Opla. Koszt: 31,00 – PLN

Nr zestawu na zdjęciu (rys 0)

Dołączona grafika

 

 

1. Zaczynamy od spuszczenia płynu z układu chłodniczego, następnie odkręcamy osłony wygłuszeniowe nad nogami kierowcy i pasażera.

 

2. Odkręcamy plastyki zapalniczki (1x T20 – centralnie pod plastykiem zapalniczki ), a następnie zdecydowanym szarpnięciem zrywamy plastyk do dołu (rys 1 i rys 2).

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

3. Kolejny etap to zdjęcie tunelu środkowego. Zdejmujemy osłonę drążka zmiany biegów, hamulca ręcznego i wyciągamy ją do tyłu i do góry. Dobrze jest cofnąć siedzenia maksymalnie go tyłu.

 

4. Odkręcamy metalowe wsporniki kokpitu (rys 3)

 

Dołączona grafika

 

 

 

5. Rozwarstwiamy dół modułu, zdejmując wszystkie stalowe zabezpieczenia zszywające (rys 4).

Dołączona grafika

 

 

6. Od strony komory silnika znajdujemy gumową końcówkę odprowadzającą wodę z klimatyzacji (rys 5) tam odkręcamy 2 śruby – trzymają dolną cześć modułu nawiewu (proszę uzbroić się w cierpliwość i duży wysiłek), po zdemontowaniu (rys 6)

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

 

7. Teraz spokojnie możemy wyciągną dolną pokrywę modułu (proszę uważać na blaszki nagrzewnicy, żeby nie pozaginać), chyba najlepiej wychodzi od strony kierowcy (rys 7).

Dołączona grafika

 

 

8. Teraz należy podłożyć jakiś niski pojemniczek na płyn i szmaty, żeby nie narozlewać za wiele, no i oczywiście wyciągnąć zawleczki z lornetki (rys 8)

 

Dołączona grafika

 

9. Następnie delikatnie wycofać nagrzewnice do tyłu i wyciągnąć na zewnątrz (rys 9).

Dołączona grafika

 

 

10. Wymienić o-ringi i założyć z powrotem nagrzewniczkę wraz z lornetką na swoje miejsce. Polecam nasmarowanie o-ringów płynem do naczyń żeby łatwiej i pewnie weszły na swoje miejsce. Unikniemy w ten sposób powtórnego rozbierania w celu poprawienia o-ringów bo ciekną. Ważne żeby aluminiowe miejsca po starych o-ringach dobrze wyczyści nie rysować, szorować. Czyścimy gniazda w nagrzewnicy jak i rurki od strony komory silnika.

11. Dobrze docisnąć nagrzewnicę i włożyć zabezpieczani (rys 8), można delikatnie stuknąć bo wchodzą ciężko.

 

Dołączona grafika

 

12. Następne czynności jak wyżej tylko od końca ( patrz pkt.7 do 1).

 

Życzę powodzenia i cierpliwości szczególnie pod autem przy odkręcaniu i zakręcaniu odprowadzenia wody z klimy (rys 5 i 6)

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

W razie pytań proszę na priv.

Pozdrawiam

jpalbow


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Hejka.

Czy zdjęcia z tego artykułu może zniknęły?

Niestety zniknęły :lol: Może autor ma gdzieś na dysku i wrzuci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te fotki ktore sie znalazly wstawilem :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Przed wyciagnięciem dolnej osłony nagrzewnicy dobrze jest odczepić linki od lewarka biegów bowiem wtedy linki te nie będą nam tak bardzo przeszkadzały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam czy spotkaliscie sie moze z innym typem uszczelek.Kupilem ten zestaw i uszczelki z demontazu sa szersze tzn otwor okey tylko te stare sa plaskie a te z zestawu okragle.Acha no i nie mam tej lornetki rurki ida prosto do nagrzewnicy czy to dobrze


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam Koledzy. ja też mam problem z wyciekiem z tego połączenia. Ale mam prośbę czy mógłby któryś z kolegów zwymiarować te uszczelki, wówczas nie było by trzeba kupować tego w ASO a w zwykłym sklepie z uszczelnieniami. Potrzebna srednica zewn bądź wewn, grubość i czy na pewno przekrój jest okrągły? No i czy behr czy delphi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Mam pytanie odnośnie tych oringów,

czy w Waszym przypadku widać na nich jakieś ślady użytkowania, są jakieś sparciałe, mają ubytki itp? Bo obawiam się czy w moim przypadku pomoże mi ich wymiana, wyglądają na prawdę OK. Jak to było u Was?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W swojej Zafirze oringi w nagrzewnicy wymieniłem w 30minut :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis super,rozumiem że w asi G jest tak samo?Mam pytanie,czy można jakoś bez wyciągania nagrzewnicy stwierdzić jaki jest jej producent, BEHR czy DELPHI? :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat.

Ludzie kochani, błagam powiedzcie jak wy odkręcacie te dwie śruby od strony komory silnika? Ja już nie wytrzymuje nerwowo. Ostatnio siedziałem w garażu 5 godziń. Wyjęcie tunelu środkowego to pestka, ale ze wspomnianymi śrubami walczyłem chyba 3 godziny. Nie chodzi o to, że są za mocno przykręcone. W ogóle nie moge się do nich dostać z kluczem. Ani od góry, ani z kanału. Jest tak ciasno, że ręka jakoś tam wejdzie i mogę sobie śrubeczki pomacać, ale już nie ma mowy o manewrowaniu kluczem. Czy macie na to jakiś patent?

 

Mam też drugi problem. Rozczepiłem e metalowe spinki, które zamykają plastkikową komorę nagrzewnicy (te ze zdjęcia) i teraz za nic w świecie nie mogę spiąć tej najbliżej komory silnika od strony pasażera. Zostaje mi około 4 mm szczelina i nie idzie tego docisnąć..mam nadzieję, że jak juz odkręce i wvciągnę ustrojstwo to potem jakoś się poskłada...

 

Ostatnia sprawa to taka, że włożyłem za dużo serca w zakręcanie zaworku przy chłodnicy i złamałem go. Teraz jest zakręcony, ale nie ma jak go odkręcić, żeby znowu spuścić płyn. Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć jak inaczej opróżnić układ?

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldekwf

Odkopuje temat.

Ludzie kochani, błagam powiedzcie jak wy odkręcacie te dwie śruby od strony komory silnika? Ja już nie wytrzymuje nerwowo. Ostatnio siedziałem w garażu 5 godziń. Wyjęcie tunelu środkowego to pestka, ale ze wspomnianymi śrubami walczyłem chyba 3 godziny. Nie chodzi o to, że są za mocno przykręcone. W ogóle nie moge się do nich dostać z kluczem. Ani od góry, ani z kanału. Jest tak ciasno, że ręka jakoś tam wejdzie i mogę sobie śrubeczki pomacać, ale już nie ma mowy o manewrowaniu kluczem. Czy macie na to jakiś patent?

 

Mam też drugi problem. Rozczepiłem e metalowe spinki, które zamykają plastkikową komorę nagrzewnicy (te ze zdjęcia) i teraz za nic w świecie nie mogę spiąć tej najbliżej komory silnika od strony pasażera. Zostaje mi około 4 mm szczelina i nie idzie tego docisnąć..mam nadzieję, że jak juz odkręce i wvciągnę ustrojstwo to potem jakoś się poskłada...

 

Ostatnia sprawa to taka, że włożyłem za dużo serca w zakręcanie zaworku przy chłodnicy i złamałem go. Teraz jest zakręcony, ale nie ma jak go odkręcić, żeby znowu spuścić płyn. Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć jak inaczej opróżnić układ?

:beer:

 

 

Ten pan ma rację.Miałem to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldekwf

Opis super,rozumiem że w asi G jest tak samo?Mam pytanie,czy można jakoś bez wyciągania nagrzewnicy stwierdzić jaki jest jej producent, BEHR czy DELPHI? :beer:

 

 

 

Ja mam Behr i można ten napis zobaczyć od strony kierowcy przy panelu środkowym.Myślę ,że można to stwierdzić też po zapinkach na skraplaczu i osłonie(zamknięciu)filtra kabinowego(delphi nie mają zapinek tylko śruby).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kochani, błagam powiedzcie jak wy odkręcacie te dwie śruby od strony komory silnika?

 

Niestety, trzeba się z tymi śrubami pomęczyć. Ja brałem bit na przedłużce a do tego kluczyk 8 i jazda po 3mm obrotu i zmiana polłożenia aż do skutku.

 

Mam też drugi problem. Rozczepiłem te metalowe spinki, które zamykają plastkikową komorę nagrzewnicy (te ze zdjęcia) i teraz za nic w świecie nie mogę spiąć tej najbliżej komory silnika od strony pasażera. Zostaje mi około 4 mm szczelina i nie idzie tego docisnąć..mam nadzieję, że jak juz odkręce i wvciągnę ustrojstwo to potem jakoś się poskłada...

Przy składaniu, wszystko się powinno zejść. Najpierw trzeba zapiąć te spinki a potem dopiero przykręcić te dwie śrubki od strony komory silnika. Wtedy będzie OK.

 

Ostatnia sprawa to taka, że włożyłem za dużo serca w zakręcanie zaworku przy chłodnicy i złamałem go. Teraz jest zakręcony, ale nie ma jak go odkręcić, żeby znowu spuścić płyn. Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć jak inaczej opróżnić układ?

:beer:

Myślę, że jak ściągniesz wąż, który jest najniżej położony przy chłodnicy (czyli w dole) to układ powinien się opróżnić w miarę do zera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bez podnoszenia auta odlrecilem oslone silnika, i 1h mi to zajelo. Dojscie jest fatalne, probowalem od gory ale tam jest zbyt niewygodnie. Jak kolega pisalem...mm po mm i pojdzie, ja osobiscie zostawilem oryginalne sroby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od początku [2 lata] jak ją mam ubywał mi płyn chłodzący .

Nie wiedziałem gdzie.

Aż tu dziś patrzę pod dywanikiem kierowcy mokro.

Test językiem wykazał kwaśno cierpki smak a więc chyba to mój wyciek.

Teraz tylko pytanie ,czy to uszczelniacze,czy chłodniczka do kitu ??:D :D

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czasu naprawy elektrozaworku muszę dolewać około szklankę 300ml płynu na 2 tygodnie (pomiary baaardzo na oko:). Składając wszystko do kupy wiedziałem, że jest delikatny wyciek, ale oringi z zestawu naprawczego nie pasowały (były walcowate, a oryginalne są spłaszczone). Zamontowałem więc stare...no i cieknie. W Aso powiedzieli mi, że to niemożliwe, bo był tylko jeden typ uszczelek i zasugerowali, że pewnie stare się spłaszczyły przez tyle lat. Moim zdaniem to niemożliwe. Z resztą nowe za nic nie pasują. Ok da się je założyć na rurkę, ale lornetka już nie wejdzie tak, żeby możliwe było wsunięcie zawleczki.

Czy ktoś wie o co chodzi z tymi oringami? Czy nic się nie stanie jak to oleję i będę poprostu dolewał płynu..szczerze mówiąc nie mam już cierpliwości do zabawy z tym. Może to głupie pytanie, ale czy taki wyciek może spowodować korozję podłogi? Nie wiem czy ona jest zabezpieczona od środka..ale z resztą płyn o ile wiem ma właściwości antykorozyjne.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mówimy dalej o nagrzewnicy???

 

Kupiłem zestaw naprawczy-36zł.

Są tam cztery oringi ,zawleczki i zatrzaski.

Rozmiar zewnętrzny oryngów- 22,5mm.

-wewnętrzny-18mm.

-grubość oringów 2,5mm.

 

Jak bym znał rozmiary wcześnie to kupił bym w zwykłym sklepie z łożyskami.

Zapłacił bym pewnie z 2zł.:drunk:

 

Jeśli założyłeś z powrotem płaskie ,zużyte oringi ,to nie dziw się ,że cieknie. :lol:

 

Czy może ktoś podać rozmiar i jaki klucz zastosować do tego nieszczęsnego spływu wody pod kabiną.??

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tak o nagrzewnicy:) Tobie zapewne cieknie z tego samego połączenia co mi.

 

Dokładnie - pierwszy raz człowiek musi zainwestować, ale potem już wie.

 

Dziwić się nie dziwię, że cieknie, ale dziwię się, że te nowe nie podeszły...naprawdę interesująca sprawa. Gdybym sam próbował to ok - nie znam się na tym wszystkim za bardzo, mógłbym coś źle kombinować, ale robiłem to z teściem - emerytowanym mechanikiem i też nie mógł zamontować nagrzewnicy z nowymi oringami.

Czy mógłbyś mi potem powiedzieć jak to wyglądało u Ciebie? Czy stare oringi były spłaszczone, nowe ze wszystkich stron okrąglutkie i weszły bez problemu.. i czy nakładałeś oringi na rurki wychodzące z komory silnika, czy wkładałeś je do lornetki.

 

Czy pytasz o te śruby cholernie trudno dostępne? Tam jest torx, ale nie pamiętam rozmiaru. Jutro w nocy będę dopiero przy aucie to mogę sprawdzić i Ci napisać. Ja kupiem sobie zestaw torxów za 15zł i dało radę - trzeba było się trochę pogimnastykować, ale jest to do zrobienia.

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: no właśnie jest problem.

Dopiero mam zamiar wziąć się za to.

Dlatego pytam o rodzaj i rozmiar klucza od tego spływu pod podwoziem.

 

Moje oringi są okrągłe,takie jak zwykle się kupuje .

Ostatnio wymieniałem skraplacz [chłodnicę] od klimatyzacji.

Tam są takie zielone oringi.

Były stożkowe z jednej strony.

Obróciłem je i zamontowałem chłodnicę.

Kolega napełnił układ,wcześniej długo sprawdzając szczelność i działa ,mam przyjemnie chłodno w kabinie :drunk:

:drunk::lol::drunk:

 

Moja propozycja jest taka.

Podałem rozmiary oringów wcześniej.

Zmierz swoje .

Jeśli rozmiary się różnią to kup wedle moich w zwykłym sklepie z łożyskami.

Rozbiórka drugi raz idzie szybciej.

Daj znać czy Twoje oringi maja inny rozmiar od moich.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.