Skocz do zawartości

Uszczelka pod glowica


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mam pytanie ostatnio zauwazylem w swoim opelku ze sie poci pod glowica toz na blokiem silnika dodam ze poprzedni wlasciciel wymienial uszczelke. czy to cos powanewgo ze wystapilo takie pocenie sie podejrzewam ze to plyn w oleju go nie ma poziom tez ok czy musze to ruszac czyli wymieniac uszczelke czy moge tak jezdzic i jescze jedno czy pod ta uszczelke powinno sie dawac silikon?? bo poprzedni wlascieciel widze ze dfal bo jescze wystawal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Ojojoj... pod uszczelka od glowicy silikonu nie dajesz... po to jest uszczelka zeby silikonu nie uzywac... silikon daje sie na zlaczeniach tam gdzie nie idzie zadna uszczelka...

 

Nie wiem jak w twoim silniku ale pewnie jest tak jak u mnie czyli silikon dajesz na zlaczeniu gowicy i dekla bo tam nie idzie zadna uszczelka...

 

Jezeli poci ci sie silnik przy uszczelce glowicy to radze sie na koszty przygotowac bo bedziesz musial to zrobic predzej czy pozniej... teraz jest cieplo i bedzie bardziej ci olejem chlapac w upalne dni, oczywiscie mozesz tak jezdzic jezeli wyciek jest niewielki ale i tak wymiana uszczelki bedzie konieczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

czy to napewno uszczelka? Bo u mnie też tak wygląda na pierwszy rzut oka, a jak popatrzysz bardziej to widać (przynajmniej u mnie), że olej cieknie gdzieś spod aparatu zaplonowego, czyli powyżej uszczelki i splywa na nią, co daje efekt jakby się to ona pocila, a teoretycznie to tylko jakiś oring czy uszczelka na aparacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

witam

powiem wam taką sytuację

przyszedł do mnie chłopaczek dopiero kupił Asterkę otwiera maskę silnik mokry

był u mechanika i też sugerował wymianę uszczelki

zmyliśmy olej no i z przyzwyczajenia sprawdziłem olej chowając bagnet okazało się że

zbyt lekko się chowa odpalił silnik a bagnet skacze góra duł i to była przyczyna mokrego silnika

powodzenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tylko koledzy ze to nie olej na 100 % tylko plyn on wycieka tzn poci sie widac to toz nad blokiem silnika miedzy glowica w oleju nie ma pluny i wszystkieplyny w porzadku czy rozbierac to czy nie? zy tak mozna jezdzic??? aha i jescze jedano pod miskeolejowa stosuje sie na uszczelke silikon???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

wiesz ciężko doradzić czy z tym jeździć czy nie

jeśli nie kapie a się tylko poci to ja osobiście bym się tym nie martwił [nie wiem jak inni]

a co do uszczelki pod miską gdzieś czytałem że smaruje się jedną stronę od str. miski olejowej i dokręca momentem 5 nm.

powodzenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem 5 lat Unem z pocącym się silnikiem,nic nie dolewałem do wymiany oleju i nic sie nie działo.

Silikon może ktoś dał pod uszczelke zamiast planowanie głowicy.Silikon może wrównywać nierówności

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No moze silikon wyrownuje nierownosci nie wiem ale wiem ze uszczelka przystosowana jest do laczenia metalu tzn glowicy i bloku silnika a nie np. glowicy i silikonu... silikon zmniejsza wydajnosc uszczelki glowicy.

 

Jakby mozna bylo dawac silikon z uszczelka glowicy zeby miec pewnosc ze wszystko ok to by tak w instrukcji serwisowej pisalo i by fachowcy robili... a pozatym uszczelka droga nie jest i planowanie glowicy rownierz !

 

Ja na twoim miejscu wogole bym to rozebral bo to podejrzane ze silikon na uszczelce glowicy jest. Byc moze ktos to rozebral, zobaczyl co jest nie tak i zlozyl z powrotem na szybko. Musisz pamietac ze jak sie za to wezmiesz to czeka cie przy tym robienie rozrzadu, wymiana termostatu, w razie czego robota glowicy... bo jak zdejmiesz glowice to jak juz robic to kompetnie, po co 2 razy to samo rozbierac pozniej... wiec ja bym ci radzil odlozyc troche kasy i dopiero sie za to wziac i przy okazji wymienic inne rzeczy ktore wyjda przy zdjeciu glowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starszych autach jak fiat 125p dawało sie czerwony silikon pod uszczelki i było ok.

podobno w fabrykach aut zamiast uszczelek daja cos jak silikon ,ale w oplu to nie chyba tego patentu nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności