Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opel Zafira B (Z19DT) - tryb awaryjny

Już 3 lub 4 raz mam tak, że po dłuższym postoju po odpaleniu jest brak mocy i nie mogę włączyć tempomatu. 1 razem samo przeszło, trochę go po katowałem i miałem z pół roku spokój. Ostatnio 2, 3 i 4 raz to zwiększenie częstotliwości problemu zwłaszcza w ostatnim miesiącu. Jak szukałem, to większość pisze o przepustnicy ale przy braku błędów. Ja mam brak kontrolki na desce rozdzielczej. Na pewno źle gasi (sprawdziłem to - filmik https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=21550863#21550863). Dziś wyjmę przepustnicę i sprawdzę elektronikę, bo pewnie jest zalana olejem. Spróbuję ją wyczyścić kontakt spray-em. Jeśli jest w niej olej, to zakładam, że turbo do uszczelnienia? Czujnik doładowania ciśnienia (map sensor) Bosch i zawór/przetwornik ciśnienia turbiny Pierburg 55259833 już miałem wymieniany Maj-Czerwiec 2024 na oryginały, bo był problem z mocą ale przez EGR (od tamtej pory zaślepiony). Czy ze względu na poniższe błędy, to będzie raczej sterownik czy dalej może być to przepustnica????
Po wykasowaniu błędów wszystko działa jak należy.

Kody błędów:
B3925-00 Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy IPC (zestaw wskaźników)
B3929-00 Otrzymano niewłaściwy identyfikator środowiskowy REC (Tylny zespół elektroniczny)
B3977-00 UEC (Centralny zespół elektroniczny) otrzymała nieprawidłowy identyfikator środowiska
U2105-00 CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modułem kontroli silnika)
 
 
 
Play Video


9321654400_1747392971.jpg

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3662087.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2075598.html#

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/105626-opel-zafira-b-z19dt-%E2%80%93-tryb-awaryjny/
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniałem modułów. Wydaje mi się, że błędy powiązane z immo, bo miałem problem z kluczykiem raz w tym samym czasie. Coś już szwankuje raz na rok, teraz będę używał drugiego (dziś przy drugim brak tych błędów).

Właśnie zauważyłem, że na zdjęciu jest "nie występuje" dla pierwszego błędu, nie spojrzałem czy wszystkie kody tak miały. Natomiast dziś nie było żadnego kodu błędu. Rozebrałem przepustnicę i pełno oleju w elektronice. Przepłukałem kontakt spray-em elektronikę i zębatki (silnik przepustnicy). Skoro się tam dostał, to i tak będę musiał ją wymienić lub uszczelnić ale nie widziałem żadnego zestawu naprawczego do tego. Póki co kilka razy gaszone, odpalane, pojeżdżone i jest ok, nawet mniej trzęsie przy gaszeniu. Zobaczymy na jak długo pomoże.

 

Pojeżdżę jakiś czas i zobaczymy kiedy temat wróci, a w  międzyczasie zakupię regenerowaną przepustnicę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/105626-opel-zafira-b-z19dt-%E2%80%93-tryb-awaryjny/#findComment-820821
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności