Gość mirekhood Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Gdyby kto pytał, gdzie byłem przez ostatnie dwa dni, to odpowiadam, że walczyłem z ręcznym. I mam problem. Ogólnie ręczny niedawno przestał działać, ale tylko do przodu, do tyłu łapał solidnie, ale lewe koło było wyraźnie słabsze, więc we wtorek postanowiłem się wziąć za regulację rozpieraka z lewej strony. Okazało się, że wypadł bolec z dźwigni Wsadziłem na miejsce, koło po zaciągnięciu ręcznego trzymało (kiedy było jeszcze w powietrzu), ale po ruszeniu znów nie trzyma, tylko do tyłu się nie stoczy, jak zwykle. Drugie podejście do tematu było wczoraj, zrzucone obie tarcze, popuściłem linkę przy dźwigni, naciągnąłem linki między kołami, rozpieraki nasmarowałem, założyłem szczęki, sprawdziłem, czy przy pociągnięciu za linkę rozsuwają się (było ok). Rozpierakiem manewrowałem tak, żeby ciasno wchodziły na szczęki, obracały się lekko ocierając. Po założeniu tarcz podciągnąłem linkę przy dźwigni, tak by na 3-4 ząbku tarczy nie dało się ruszyć. Wszystko miodzio na postoju. Ruszyłem na jazdę próbną, zaciągam ręczny z góreczki i....... jadę dalej. Ręcznego prawie nie ma, a wyżej nie da się go zaciągnąć. Oczywiście stojąc pod górkę oba koła trzymają betonowo, do tyłu nie poleci.... Pomóżcie rodacy, co zrobiłem źle, albo co jeszcze mogę zrobić. Okładziny na szczękach jest 2-3mm Pomijam już fakt, że nie będę mógł driftować na śniegu ale przegląd miło by było jednak przejść...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523027 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Pomóżcie rodacy, co zrobiłem źle, albo co jeszcze mogę zrobić. Okładziny na szczękach jest 2-3mm Pomijam już fakt, że nie będę mógł driftować na śniegu ale przegląd miło by było jednak przejść... Cześć A próbowałeś regulować rozpieraczami szczek. O ile takie są u ciebie. Ja po podtoczeniu bębna ustawiałem samym rozpieraczem - Nie ruszałem linek -tylko smarowanie. W bębnie i piaście jest dodatkowy otwór do regulacji rozpieracza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekhood Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Taaak, "rozpieracze rozparte" były tak, żeby tarcza ciasno wchodziła. Toczyć nie ma co, bo są nowe, mają może 10 miesięcy, nie ma progu zużycia nawet. Nie wiem co jest grane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 (edytowane) No to po zamontowaniu jeszcze raz je dopasuj i dociągnij - rozpieracze, tarcze zamontuj, spróbuj dociągnąć śrubami kół żeby się dobrze i równo ustawiły następnie doreguluj rozpieracz żeby było słychać że ociera szczęka o bęben ale żeby nie było zbyt dużego tarcia, zaciągnij ręczny - sprawdź (najlepiej jakąś brechą) - spuść z ręcznego i ponownie sprawdź, operację powtórz gdy coś będzie nie tak Ja toczyłem bo ręczny trzymał 1 koło a drugie słabo Mnie czeka wymiana tarcz i klocków tylnych, więc temat na czasie (wczoraj zacząłem je słyszeć) Tarcze są dość ładne - niestety mają bicie i pasi nowe założyć (Są w garażu ale nie było motywacji a teraz już jest). Edytowane 6 Lutego 2014 przez rafalgrzegorz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekhood Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Zastanawiałem się też, czy to nie linki. Są raczej oryginalne i może już mają dość, nie dociągają i nie odbijają jak trzeba...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 W bębnie i piaście jest dodatkowy otwór do regulacji rozpieracza To coś nowego - u mnie nie ma. Mirek ja jak reguluje ręczny to dwa kola w górę i tak z 10 razy zakładam i zdejmuje bęben po każdej stronie. Dodatkowo za każdym razem zaciągam ręczny o 1-2 ząbki i sprawdzam czy jeszcze mogę ręką obrócić bęben. Jeśli uważam że jest ok. to jadę na drogę szutrową zaciągam ręczny i próbuje ruszyć. Jeśli przejadę metr to wysiadam i sprawdzam ślady tylnych kół. czy widać że szurały czy jechały.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekhood Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Cos tam musi być zrypane, bo tarcza ledwo wchodzi i lekko szoruje, a ręcznego nie ma po zaciągnięciu po przejechaniu kilkunastu metrów. A zablokuje Ci koła jak zaciągniesz w czasie jazdy? Albo zahamuje? Dziś dojeżdżając do świateł tempem babci biegnącej do autobusu zaciągnąłem dźwignię,ale nie było czuć żadnej różnicy, auto zwalniało samo z siebie i na końcu i tak musiałem nożnym zatrzymać do pełnego "stopu". Tarczobęben zakładałem i zdejmowałem w sumie z 5 razy, ale może to jednak za mało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 W czasie jazdy nie zablokuje kół. chyba że na śniegu. Ale lepiej tak nie sprawdzać. Po zaciągnięciu czuć że bardzo mocno zwalnia. Musisz kręcić regulatorem aż do skutku. Przy dźwigni ręcznego poluzuj linkę na maksa, po regulacji w kolach i założeniu bębnów sprawdzaj jak wysoko możesz zaciągnąć. Jeśli tryknie przy zaciąganiu 5-7 razy to powinno być git. Wtedy na koniec podciągniesz jeszcze przy samej dźwigni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523054 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekhood Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Dzięki za wszelakie sugestie, zrobię jeszcze jedno podejście, ale nie dziś, nie mam siły, trochę się zniechęciłem wczoraj... Mówisz, żeby nie zaciągać podczas jazdy, ale na przeglądzie to właśnie w czasie symulowanej jazdy sprawdza się ręczny, a mi nie zwalnia ani trochę No chyba że poczekam aż się samo naprawi...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 (edytowane) U mnie blokuje koła... Jak próbuje ruszyć to przód dęba staje i wlecze kola tylne. A do tyłu to już mowy nie ma aby ruszył. Przód prawie w ziemię wbija. Jak zaciagne podczas wolnej jazdy to koło zablokuje aż opona zapiszczy. Z tym że jedno koło bardziej łapie. Edytowane 6 Lutego 2014 przez harnas1515 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/10755-jak-naci%C4%85gn%C4%85%C4%87-r%C4%99czny-hamulec/page/5/#findComment-523059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.