Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opel Zafira B i sonda lambda...

P0134 - Obieg prądowy czujnika O2, zwolniona reakcja (Rząd 1, Czujnik 1) (5E) - Nie występuje

1. Która to sonda ? Czy to ta przy "siatce" tłumika, patrząc z kanału wkręcona "od góry rury w tłumik"
2. Czy musi być wymieniona po 8 godzinnym odłączeniu akumulatora ? Taką informację dostałem w ASO Opla.
3. Po wymianie na oryginalną używaną (ponoć dobrą) nie odłączałem akumulatora... po przejechaniu kilkuset km błąd P0134 pojawił się tak jak na mojej "starej" sondzie.
4. Co w tej sytuacji, czy powinienem kupić NOWĄ, jaką konkretnie ? Ponoć zamienniki nie spełniają roli i potrzebna jest "oryginalna, Bosch?" jaki jest jej typ, numer, model, producent ?
5. Po wymianie na te drugą używaną, spalanie po zatankowaniu pod korek wyszło 14l/100km !!!
6. Czy spalanie to zbiegło się z moim ustawieniem przerwy w świecach na "Bolka oko" po wcześniejszym niechcącym przyklepaniu przerwy w tych świecach... ?

 

czy ta sonda będzie OK ? i czy wystarczy przylutować tylko wtyczkę ze starej ?

za 175zł https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-regulacyjna-diagnostyczna-17761102891

bo z dedykowaną jest ale 300zł https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-f-00h-l00-355-bosch-fiat-opel-astra-17688498977 znaczy 125zł za przelutowanie wtyczki w kieszeni... ?

s10.jpg

Edytowane przez amigancik

 

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pewnie nmasz tam 1,8  ale które?

Błąd dotyczy pierwszej sondy, nie masz od góry?

Najlepiej skasować błąd techem, czy opcomem a nie bawić się w 8h.

Sprawdź wiązkę, bo może sonda jest ok, a coś z kablologią nie tak.

 

Po wyjęciu wtyczki od sondy wpiętej "w głowicę" czyli tej chyba której dotyczy P0134 a nie jak mylnie wymieniłem te przy "siatce tłumika" od góry tłumika z kanału...

 

Zapaliła się po paru minutach lampka "check engine" i:

P0134 - Obieg prądowy czujnika O2, zwolniona reakcja (Rząd 1, Czujnik 1)
(5E)  - Nie występuje
P0135 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1)
(04)  - Obecny

Po skasowaniu błędów i po sprawdzeniu po 3 min:

P0135 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1)
(04)  - Obecny

Po skasowaniu błędów i 3 godzinach:

P0130 - Sonda lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1)
(04)  - Nie występuje
P0135 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1)
(04)  - Nie występuje
 

 

No to pewnie grzałka sondy padła.

Ale zmierz we wtyczce białe kabelki - powinieneś mieć 12V

Jeśli nie będzie, to coś z kablologią, jak będzie, to sonda.

Możesz zmierzyć oporność grzałki sondy dla pewności.

 

3 godziny temu, ja37 napisał:

No to pewnie grzałka sondy padła.

Ale zmierz we wtyczce białe kabelki - powinieneś mieć 12V

Jeśli nie będzie, to coś z kablologią, jak będzie, to sonda.

Możesz zmierzyć oporność grzałki sondy dla pewności.

 

Zmierzyć miernikiem jak rozumiem "w gnieździe" w które wkładam wtyczkę sondy przy włączonym zapłonie czy silniku czy w ogóle bez tego i tego ?

A jak zmierzyć oporność grzałki sondy ??? Czy grzałka jest w sondzie i oporność na wtyczce sondy zmierzyć (czy można mierzyć przy wkręconej sondzie w auto czy trzeba wykręcić) ? Które piny i jaka wartość powinna być ?

 

Zasilanie na wtyczce na zapłonie.

Z sonda kolorów ci nie podam, bo nie wiem, jaki silnik - twoja wina, bo już pytałem.

 

4 minuty temu, ja37 napisał:

Zasilanie na wtyczce na zapłonie.

Z sonda kolorów ci nie podam, bo nie wiem, jaki silnik - twoja wina, bo już pytałem.

 

na wtyczce czy na gnieździe w które wkładam wtyczkę ? bo chyba sonda sama z siebie nie daje napięcia... ? a wtyczkę ma sonda...

silnik A18XER jak podają w ASO i napisane w papierach, choć OPCOM podaje ze Z18XER...

na jakim zakresie te oporność i w jakim zakresie powinna być ?

 

Fakt - gniazdo ;)

Mój błąd ;)

 

Nie mam danych co do oporności, ale sądzę, że około 5-10 ohmów.

 

Napięcie na gnieździe jak na akumulatorze 12,5V

Natomiast oporność na sondzie (dwa białe kabelki) rośnie od 0 do ok 6,5 ohm (załącznik zdjęcie)

Wygląda że grzałka ok, więc dlaczego co tydzień czy kilkaset km błąd P0134 POWRACA ? 

Czy jednak sonda do wymiany ?

IMG-20250919-WA0012.jpg

 

Poczekaj.

Mierzyłeś pewnie na zimnym wydechu - zmierz na gorącym.

I obejrzyj piny we wtyczce i gnieździe.

 

Oporność nie lubi gorąca :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności