amigancik Opublikowano 16 Września Udostępnij Opublikowano 16 Września (edytowane) Opel Zafira B i sonda lambda... P0134 - Obieg prądowy czujnika O2, zwolniona reakcja (Rząd 1, Czujnik 1) (5E) - Nie występuje 1. Która to sonda ? Czy to ta przy "siatce" tłumika, patrząc z kanału wkręcona "od góry rury w tłumik" 2. Czy musi być wymieniona po 8 godzinnym odłączeniu akumulatora ? Taką informację dostałem w ASO Opla. 3. Po wymianie na oryginalną używaną (ponoć dobrą) nie odłączałem akumulatora... po przejechaniu kilkuset km błąd P0134 pojawił się tak jak na mojej "starej" sondzie. 4. Co w tej sytuacji, czy powinienem kupić NOWĄ, jaką konkretnie ? Ponoć zamienniki nie spełniają roli i potrzebna jest "oryginalna, Bosch?" jaki jest jej typ, numer, model, producent ? 5. Po wymianie na te drugą używaną, spalanie po zatankowaniu pod korek wyszło 14l/100km 6. Czy spalanie to zbiegło się z moim ustawieniem przerwy w świecach na "Bolka oko" po wcześniejszym niechcącym przyklepaniu przerwy w tych świecach... ? czy ta sonda będzie OK ? i czy wystarczy przylutować tylko wtyczkę ze starej ? za 175zł https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-regulacyjna-diagnostyczna-17761102891 bo z dedykowaną jest ale 300zł https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-f-00h-l00-355-bosch-fiat-opel-astra-17688498977 znaczy 125zł za przelutowanie wtyczki w kieszeni... ? Edytowane 16 Września przez amigancik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Września Udostępnij Opublikowano 17 Września Pewnie nmasz tam 1,8 ale które? Błąd dotyczy pierwszej sondy, nie masz od góry? Najlepiej skasować błąd techem, czy opcomem a nie bawić się w 8h. Sprawdź wiązkę, bo może sonda jest ok, a coś z kablologią nie tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824587 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 17 Września Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września Po wyjęciu wtyczki od sondy wpiętej "w głowicę" czyli tej chyba której dotyczy P0134 a nie jak mylnie wymieniłem te przy "siatce tłumika" od góry tłumika z kanału... Zapaliła się po paru minutach lampka "check engine" i: P0134 - Obieg prądowy czujnika O2, zwolniona reakcja (Rząd 1, Czujnik 1) (5E) - Nie występuje P0135 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1) (04) - Obecny Po skasowaniu błędów i po sprawdzeniu po 3 min: P0135 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1) (04) - Obecny Po skasowaniu błędów i 3 godzinach: P0130 - Sonda lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1) (04) - Nie występuje P0135 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rząd 1 czujnik 1) (04) - Nie występuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Września Udostępnij Opublikowano 18 Września No to pewnie grzałka sondy padła. Ale zmierz we wtyczce białe kabelki - powinieneś mieć 12V Jeśli nie będzie, to coś z kablologią, jak będzie, to sonda. Możesz zmierzyć oporność grzałki sondy dla pewności.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824607 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 18 Września Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 3 godziny temu, ja37 napisał: No to pewnie grzałka sondy padła. Ale zmierz we wtyczce białe kabelki - powinieneś mieć 12V Jeśli nie będzie, to coś z kablologią, jak będzie, to sonda. Możesz zmierzyć oporność grzałki sondy dla pewności. Zmierzyć miernikiem jak rozumiem "w gnieździe" w które wkładam wtyczkę sondy przy włączonym zapłonie czy silniku czy w ogóle bez tego i tego ? A jak zmierzyć oporność grzałki sondy Czy grzałka jest w sondzie i oporność na wtyczce sondy zmierzyć (czy można mierzyć przy wkręconej sondzie w auto czy trzeba wykręcić) ? Które piny i jaka wartość powinna być ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Września Udostępnij Opublikowano 18 Września Zasilanie na wtyczce na zapłonie. Z sonda kolorów ci nie podam, bo nie wiem, jaki silnik - twoja wina, bo już pytałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 18 Września Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 4 minuty temu, ja37 napisał: Zasilanie na wtyczce na zapłonie. Z sonda kolorów ci nie podam, bo nie wiem, jaki silnik - twoja wina, bo już pytałem. na wtyczce czy na gnieździe w które wkładam wtyczkę ? bo chyba sonda sama z siebie nie daje napięcia... ? a wtyczkę ma sonda... silnik A18XER jak podają w ASO i napisane w papierach, choć OPCOM podaje ze Z18XER... na jakim zakresie te oporność i w jakim zakresie powinna być ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Września Udostępnij Opublikowano 18 Września Fakt - gniazdo Mój błąd Nie mam danych co do oporności, ale sądzę, że około 5-10 ohmów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 19 Września Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września Napięcie na gnieździe jak na akumulatorze 12,5V Natomiast oporność na sondzie (dwa białe kabelki) rośnie od 0 do ok 6,5 ohm (załącznik zdjęcie) Wygląda że grzałka ok, więc dlaczego co tydzień czy kilkaset km błąd P0134 POWRACA ? Czy jednak sonda do wymiany ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Września Udostępnij Opublikowano 19 Września Poczekaj. Mierzyłeś pewnie na zimnym wydechu - zmierz na gorącym. I obejrzyj piny we wtyczce i gnieździe. Oporność nie lubi gorąca Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/108170-opel-zafira-b-p0134-%E2%80%93-lokalizacja-sondy-lambda-reset-po-wymianie-i-powr%C3%B3t-b%C5%82%C4%99du/#findComment-824632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.