Skocz do zawartości

spadek mocy- Astra F 1,6 8V 1994


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sledzik1102

no dobra ale gdyby było coś nie tak z przepływomierzem to powinien się jeszcze wyświetlić kod 73 lub 74 czy nie?? a mi sie wyswietla tylko kod 13, powtórze wiec pytanie- czy jeżeli mam brak sygnału z sondy to innych błędów nie odczytam???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

opelka odprowadziłem do mechanika. Mechanik po tym jak mu powiedzialem o objawach stwierdził ze to katalizator... a w mojej astrze jest strumienica więc to odpada. Potem sprawdził czy przypadkiem rozrząd nie przeskoczył ale tam wszystko było ok. Sprawdził kolektor ssący czy uszczelka jest ok- było ok. Podłączył pod kompa- wyskakiwał błąd 35 czyli krokowy- przemył go benzyną- i check się teraz nie zapala - chociaż w samochodzie rano lekko falują obroty- po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok. Dodam jeszcze że przepustnicę wcześniej sam czyściłem. Potem sprawdził wyniki wydechu- wyszło że trochę niedrożny jest- okazało się że końcowa część jest do wymiany- wymienił ją- z tym że to chyba jakiś tani polski zamiennik bo całkowicie zmienił się głos.. kiedy dodaję gazu jest głośniejszy wydech i to sporo- ale przynajmniej słychać że wydech jest ok- kiedy się stoi za samochodem to słychać jak powietrze lekko przepływa przez cały układ wydechowy. Jeśli wiecie to napiszcie czy da się jakoś ściszyć wydech?http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif? potem zajrzał do wtrysku- i tu się okazało że coś było nie tak- silnik się przez niego zalewał. Wymienił więc go. Na końcu wymienił filtr paliwa.

Przyznam że ta wymiana wtrysku i filtra paliwa pomogła i to znacząco- jednak auto w 100% nie jest takie jak wcześniej. Jeśli wiecie co jeszcze tam może być to pomóżcie?http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif???

Kolego z Koszalina jeśli masz jeszcze jakieś pyt to pisz- mam nadzieję że dość dokladnie opisałem mój przypadek - że to komuś pomoże.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sledzik1102

fajnie ze opisałes wszystko dość dokładnie, jak wczesniej pisałem u mnie komp pokazuje tylko jeden błąd(13 sonda lambda-brak sygnału) czuje ze szykuje sie wydatek bo jak juz bede kupował to kupie orginał a nie zamiennik sondy- mam nadzieje ze na tym sie skończą kłopoty z moją astrą i tym zamuleniem i wszystko wróci do normy

 

mam do ciebie jeszcze pytanko-gdzie jest w astrze filtr paliwa?http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif (poszukam jeszcze na forum info o lokalizacji filtra)

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

filtr paliwa w astrze jest po prawej tylnej stronie samochodu od spodu na wężu(okolice zbiornika paliwa). mały koszt ok 20 zł a sporo pomaga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam ja miałem też ten problem ale u mnie był walnięty czujnik podciśnienia i po jego wymianie wszystko jest ok. ale to nie wszystko bo objawy spadku mocy miał tez kumpel tylko u niego walnoł czujnik połozenia przepustnicy sprawdz tw dwie czesci i daj znac jest to czesty przypadek w oplach po 150 000km pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość sledzik1102

witam ja miałem też ten problem ale u mnie był walnięty czujnik podciśnienia i po jego wymianie wszystko jest ok. ale to nie wszystko bo objawy spadku mocy miał tez kumpel tylko u niego walnoł czujnik połozenia przepustnicy sprawdz tw dwie czesci i daj znac jest to czesty przypadek w oplach po 150 000km pozdrawiam

czujnik położenia przepustnicy sprawdzałem i jest wszystko w normie, czujnik podciśnienia to MAP SENSOR ???tego jeszcze nie sprawdzałem bo nie mialem od kogo podmienic.

 

w mojej astrze nie mam ssania jak odpale zimny silnik, zamiast 1200 to mam odrazu 750 obrotów,

jak chce ruszyc to obroty spadają mi do 500/min ale nie gasnie

jak jade na 2 lub 3 biegu i wcisne gaz do dechy to zamula się(brak reakcji) a po kilku sekundach powoli przyspiesza, między 2000 a 2500 obrotów na min idzie wyczuc lekkie jedno szarpnięcie tak jakby przez ułamek sekundy nie miał benzyny a potem ciągnie jak wściekly do 6200 obrotów bez zająknięcia, na 4 i 5 biegu nie czuć tego szarpnięcia w tym przedziale obrotów ale tez zdecydowanie wolniej przyspiesza po wciśnięciu gazu.

jeżeli jade na 2 lub 3 biegu bez gazu(noga zdjęta z gazu) to czasem zdarza się ze szarpie całym autem jak na rodeo a od strony silnika w tym czasie czasem słychac ciche "pstryknięcia", jak położe noge na gazie to przechodzi mu

jak myslicie co moze mieć wine przy takim zachowaniu auta :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam dolacze sie do dyskusji bo jak narazie caly czas szukam usterki badz czegos co rozwiaze moj problem zwiazany z brakiem mocy...

Z tego co wyczytalem nie wynika nic. Jedni pisza wymienic, kolejni zostawic a jeszcze inni ze to nie ma znaczenia.

Mam astre kombi 93 rok 240 000km silnik to C14NZ czyli podstawka przeniesiona z kadeta

Szczerze mowiac od jakiegos czasu sam sie zastanawiam co wpywa na dynamike jazdy...

- wymienilem rozrzad

- wymienilem i wyregulowalem caly uklad hamulcowy

- zbieznosc

- nowe opony ale 195/55/15

- wymienilem wszystkie filtry

- uszczelnilem silnik

- nowy kolektor

- nowa lambda

- uszczelniony uklad wydechowy

- kompletne sprzeglo

 

Swiece sa niby nowe przewody tez cewka nie wymieniana. Ale rozwazajac wszystkie za i przeciw...

Silnik pracuje idealnie cichutko nie gasnie obroty nie faluja a wg mnie na 4 i 5 brak mu mocy. Wiec uwazam ze nie ma co ingerowac w silnik skoro na biegu jalowym wszystko jest ok. Nawet jak wciskam mu gaz do dechy to bardzo ladnie sie wkreca.... zapala z pierwszego kopa.

 

Jedyne co mnie martwi to to ze ta moc gdzies jest a nie daje jej na kola tzn objawia sie to w taki sposob ze jadac np na 4 biegu wciskam pedal do dechy i buczy a po chwili dopiero przyspiesza.

Robiac kolejna analize co moze wplywac na brak tej mocy wychodzi na skrzynie biegow....

 

Chyba ze macie jakies inne pomysly.

w moim poprzednim aucie ktore bylo na gazniku byla pompka przyspieszenia a nie wiem co tu zastepuje ten element. Tam bylo cos takiego ze jak sie wyjelo wezyk to auto sie wleklo ale na wolnych obrotach chodzilo idealnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis spedzilem caly dzien na czyszczeniu elementow podcisnienia i wtryskiwacza. Ku mojemu zdziwieniu trafilem na uszkodzony czujnik cisnienia oleju ( czy to moze wplywac na dynamike??) wyciekajacy olej ze skrzyni biegow spod pokrywy wybieraka ( wymienilem zimering wybieraka jakis czas temu) no ale do konkretow...

 

Jak wczesniej pisalem na skutek mulenia sklada sie sporo rzeczy tzn filtry czujniki itp. Przemylem i przedmuchalem sprezonym powietrzem wezyki caly uklad wtryskiwacza, wszystkie styki czujnikow, caly uklad dolotowy powietrza. No i ku mojemu zdziwieniu autko dostalo kopa nie jest to co prawda 100% mocy ale jakies 90%. Z wezy wydmuchalem calkiem sporo muszek jakis niezidentyfikowanych owadow, piachu, troche trawy. Wyczyscilem aparat zaplonowy i przesmarowalem wd40 bo jakis nalot rdzy sie pojawil.

Kolejny etap to:

- wymiana czujnika oleju

- zobaczymy jak sie czuja swiece

- byc moze doreguluje zaplon na lampie

- sprawdze co ciekawego podaja kody bledow o ile sie jakies pojawia

 

 

Z mojego doswiadczenia juz wiem ze typowe mulenie spowodowane jest porostu eksploatacja i syfem nagromadzonym w elementach silnika. Bez czyszczenia stykow wezykow jak i samych czujnikow sie nie obejdzie. Te elementy czasem funkcjonuja w aucie od momentu jego wyprodukowania a doswiadczenia wiem ze auto ktore ma ok 150 000 km na liczniku nadaje sie do czyszczenia ( Jest jak motor po sezonie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności